FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Przemko w Październik 23, 2012, 19:58:15 pm

Tytuł: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: Przemko w Październik 23, 2012, 19:58:15 pm
witam mam taki problem nie wiem co sie stało ale jag odpala mi na 2 położeniu stacyjki jak zapalą sie kontrolki i mam na p to juz odpala {i nie wyłącza rozrusznika }prosze o pomoc  :-kogutki
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Październik 23, 2012, 20:11:06 pm
Pewnie coś w stacyjce się zwarło. Trzeba rozebrać i sprawdzać.
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: moryc25 w Październik 23, 2012, 20:16:49 pm
Opóźnienie wyłączenia może być spowodowane niepoprawną pracą elektromagnesu (lekkie zatarcie rdzenia) lub bendixu. Masz rozrusznik do regeneracji albo wymiany.
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Październik 23, 2012, 20:18:26 pm
To na pewno nie jest kwestia rozrusznika, bo tam jest napięcie prosto z akumulatora, wiec w razie ewentualnej awarii elektromagnesu rozrusznik kręciłby cały czas, nawet bez kluczyka w stacyjce.
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: moryc25 w Październik 23, 2012, 20:21:37 pm
Racja, do końca nie rozumiałem pierwszego posta. Wiec stacyjka daje prąd na II zamiast na III.
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Październik 23, 2012, 20:21:55 pm
Skoro stacyjka załącza w niewłaściwym momencie, to zapewne ona jest uszkodzona... Tak jak pisałem, trzeba rozebrać i sprawdzić, co tam się zwarło. To jak przekręcasz kluczyk do kręcenia rozrusznikiem, jest na sprężynce, która powinna zaraz odbijać kluczyk do pozycji 2 i rozłączać tym samym styki rozrusznika. U Ciebie te styki, które w pozycji 2 powinny się rozłączyć, są teraz na stałe połączone.
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: Przemko w Październik 23, 2012, 20:22:51 pm
kurcze on juz kreci na 2 połozeniu jak zapalaja sie kontrolki  aprzed 3 rozruchem startem
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: Przemko w Październik 23, 2012, 20:26:09 pm
       ff69    Przełącznik Drive/Neutral    Wyregulować lub wymienić przełącznik. to chodzi o stacyjke czy moze park neutral pozycjometr skrzyni
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Październik 23, 2012, 20:28:56 pm
kurcze on juz kreci na 2 połozeniu jak zapalaja sie kontrolki  aprzed 3 rozruchem startem

No przecież o tym pisałem  :-gwizd Kręci już na 2. pozycji, bo złączyło styki na 3. pozycji i nie rozłączyło ich przy powrocie do 2 pozycji.  :-gwizd
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: Przemko w Październik 23, 2012, 21:39:27 pm
a o co chodzi ff 69 gdzie znajduje sie ten przełącznik
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Październik 23, 2012, 21:44:39 pm
ten "przelacznik" znajduje sie przy lewarce. jednak ff69 oznacza "crank in D or..." wiec jezeli komputer wykrywa
ze rozrusznak odtrzyma prad w pozycji lewarki inny niz "N" albo "P" to bije na alarm. w twoim przypadku nie
ma problemu z tym przelacznikiem tylko ewidentnie ze stacyjka.
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: Przemko w Październik 23, 2012, 21:59:19 pm
miałem do wymiany pozycjometr skrzyni (skrzynia 4hp24) bo nie chciał palic na n musiałe ruszac lewarkiem aby załapał i odpałił po wymianie  odpala na 2 biegu  stacyki i ten błąd sie pokazał
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Październik 23, 2012, 22:09:03 pm
podaj prosze dokladny rocznik. zmieniles "pozycjometr" na nowy czy uzywany? chyba sie wkrecil jakies zwarcie gdzies.
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: Przemko w Październik 23, 2012, 23:04:20 pm
ROCZNIK AUTA TO 1991. POZYCJOMETR UŻYWANY.
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Październik 23, 2012, 23:30:04 pm
patrzac na schemat elektryczny problem nie moze byc przy przylaczniku "neutral park switch", jednak dziwny jest
ze akurat po wymianie tego elementu u ciebie ten problem powstal. na pierwszy rzut oka masz problem ze
stacyjka, ale malo prawdopodobnie jest ze akurat on sie zepsuje tak ty wymieniasz "P-N switcha". wiec jak dla
mnie, gdzies jest zwarcie albo "nowy" switch jest felerny.

wdgl schematu prad idzie od (16) przekaznika przez (12.1) P-N switch do (18.1) stacyjke wiec nawet jak
"nowy" P-N switch daje na staly prad to nadal stacyjka zdecyduje kiedy prad idzie do rozroznika.

(http://i46.tinypic.com/11qo45z.jpg)

(http://i50.tinypic.com/286s95y.jpg)

caly schemat masz tu: XJ40 1991 ELECTRICAL DIAGRAM (http://www.captainjaguarscathouse.com/Electrical_Guides/XJ40%2091%20to%2094%20Elec%20Guide.pdf)
Tytuł: Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
Wiadomość wysłana przez: Przemko w Październik 29, 2012, 23:05:45 pm
witam problem rozwiązany nie była tu wina stacyjki tylko był wadliwy pozycjometr dzięki wszystkim za pomoc