FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Przemko w Październik 23, 2012, 19:58:15 pm
-
witam mam taki problem nie wiem co sie stało ale jag odpala mi na 2 położeniu stacyjki jak zapalą sie kontrolki i mam na p to juz odpala {i nie wyłącza rozrusznika }prosze o pomoc :-kogutki
-
Pewnie coś w stacyjce się zwarło. Trzeba rozebrać i sprawdzać.
-
Opóźnienie wyłączenia może być spowodowane niepoprawną pracą elektromagnesu (lekkie zatarcie rdzenia) lub bendixu. Masz rozrusznik do regeneracji albo wymiany.
-
To na pewno nie jest kwestia rozrusznika, bo tam jest napięcie prosto z akumulatora, wiec w razie ewentualnej awarii elektromagnesu rozrusznik kręciłby cały czas, nawet bez kluczyka w stacyjce.
-
Racja, do końca nie rozumiałem pierwszego posta. Wiec stacyjka daje prąd na II zamiast na III.
-
Skoro stacyjka załącza w niewłaściwym momencie, to zapewne ona jest uszkodzona... Tak jak pisałem, trzeba rozebrać i sprawdzić, co tam się zwarło. To jak przekręcasz kluczyk do kręcenia rozrusznikiem, jest na sprężynce, która powinna zaraz odbijać kluczyk do pozycji 2 i rozłączać tym samym styki rozrusznika. U Ciebie te styki, które w pozycji 2 powinny się rozłączyć, są teraz na stałe połączone.
-
kurcze on juz kreci na 2 połozeniu jak zapalaja sie kontrolki aprzed 3 rozruchem startem
-
ff69 Przełącznik Drive/Neutral Wyregulować lub wymienić przełącznik. to chodzi o stacyjke czy moze park neutral pozycjometr skrzyni
-
kurcze on juz kreci na 2 połozeniu jak zapalaja sie kontrolki aprzed 3 rozruchem startem
No przecież o tym pisałem :-gwizd Kręci już na 2. pozycji, bo złączyło styki na 3. pozycji i nie rozłączyło ich przy powrocie do 2 pozycji. :-gwizd
-
a o co chodzi ff 69 gdzie znajduje sie ten przełącznik
-
ten "przelacznik" znajduje sie przy lewarce. jednak ff69 oznacza "crank in D or..." wiec jezeli komputer wykrywa
ze rozrusznak odtrzyma prad w pozycji lewarki inny niz "N" albo "P" to bije na alarm. w twoim przypadku nie
ma problemu z tym przelacznikiem tylko ewidentnie ze stacyjka.
-
miałem do wymiany pozycjometr skrzyni (skrzynia 4hp24) bo nie chciał palic na n musiałe ruszac lewarkiem aby załapał i odpałił po wymianie odpala na 2 biegu stacyki i ten błąd sie pokazał
-
podaj prosze dokladny rocznik. zmieniles "pozycjometr" na nowy czy uzywany? chyba sie wkrecil jakies zwarcie gdzies.
-
ROCZNIK AUTA TO 1991. POZYCJOMETR UŻYWANY.
-
patrzac na schemat elektryczny problem nie moze byc przy przylaczniku "neutral park switch", jednak dziwny jest
ze akurat po wymianie tego elementu u ciebie ten problem powstal. na pierwszy rzut oka masz problem ze
stacyjka, ale malo prawdopodobnie jest ze akurat on sie zepsuje tak ty wymieniasz "P-N switcha". wiec jak dla
mnie, gdzies jest zwarcie albo "nowy" switch jest felerny.
wdgl schematu prad idzie od (16) przekaznika przez (12.1) P-N switch do (18.1) stacyjke wiec nawet jak
"nowy" P-N switch daje na staly prad to nadal stacyjka zdecyduje kiedy prad idzie do rozroznika.
(http://i46.tinypic.com/11qo45z.jpg)
(http://i50.tinypic.com/286s95y.jpg)
caly schemat masz tu: XJ40 1991 ELECTRICAL DIAGRAM (http://www.captainjaguarscathouse.com/Electrical_Guides/XJ40%2091%20to%2094%20Elec%20Guide.pdf)
-
witam problem rozwiązany nie była tu wina stacyjki tylko był wadliwy pozycjometr dzięki wszystkim za pomoc