FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: MrDaimler w Październik 21, 2012, 11:04:58 am
-
czy wskazówka od temperatury silnika powinna stac idealnie w pionie jak np w bmw? bo u mnie zawsze jest troche ponizej...
-
U mnie jest na kresce, ale zależy jaki masz termostat... Bo z tego co zauważyłem są dwa rodzaje i w tedy może być troszkę niżej.
-
U mnie zawsze po nagrzaniu stoi idealnie w pionie, jednak jak miałem stary termostat to różnie z tym było.
-
to musze ten termostat wymienic czy zostawic??
-
no zależy ile niżej jest wskazówka... jeśli jest to odchylenie delikatne to nie ma potrzeby bo masz po prostu termostat o niższej temp. otwarcia i tyle. Nie ma to wpływu na nic w tedy... ale jeśli Ci goni że raz tak raz tak no to w tedy musisz wymienić. Dodaj foto
-
Połowa skali na wskaźniku to 90 stopni a termostat powinien się otwierać na 88.
-
Tak powinna być w pionie, po pierwsze sprawdź termostat, najprościej wrzucić do szklanki z wrzątkiem, jeżeli się ruszy to powinno być ok - termostaty mają raczej tendencję do zapiekania się na stałe. Po drugie może być to złe działanie visko, najłatwiej to usłyszeć poprawne działanie. Przy nagrzanym silniku z wiatraka powinna lecieć mała wichura, jeżeli sprzęgło wiskotyczne się nie zasprzęga to będzie chodziło bezwładnie. W BMW regenerowałem visko za pomocą oleju dostępnego w Toyocie.
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=109481&hilit=regeneracja+wisko (http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=109481&hilit=regeneracja+wisko)
Raczej bym tym autem nie jeździł do czasu, aż się uporasz z problemami, bo może się skończyć przepaloną uszczelką pod głowicą lub w ekstremalnych przypadkach pęknięciem głowicy.
Pozdro.
-
Czy ktos moze wie czy da sie znalezc termostat z wieksza temp otwarcia do 40? Przydalby sie taki powyzej 90C bo juz na trzecim 88C jestem i sa fatalne. Dlugo sie auto rozgrzewa i przy duzych predkosciach po kilku km temp nawet spada nizej.
-
Ja kupowałem termostat z jakiegos mercedesa, nowy około 30zł. Chyba też był na 87stopni, ale temperature trzyma idealnie w połowie, nawet przy dużych prędkościach.
Jeśli chcesz mogę poszukać jego dokładne oznaczenie.
-
Poki co mialem dwa OEM i oryginalny od Jaguara EBC chyba 3621 z tego co pamietam. Tylko oryginalny ktory siedzial w aucie, trzyma dobrze temp, ale dlugo sie rozgrzewa bo i ma juz swoje lata. Przydalby sie jakis z wyzsza temp, szczegolnie ze za chwile zima i mrozy. Przeginka jechac w takiej temp 15 minut zeby temp silnika sie w ogole podniosla jakkolwiek. Spalanie tez dostaje po dupie przez to.
-
ale ta wskazówka jest u mnie ponizej pionu ja wiem... o jakas grubosc zapalki. naprawde moze to uszczelke wywalic?
-
Bez przesady, jak będzie trochę poniżej 90 to nic się nie stanie, nie uszkodzi uszczelki, ani głowicy.
-
Nic sie nie stanie na pewno. Zeby sie cokolwiek stalo musialbys jezdzic bez plynu w ogole przez dobre kilkadziesiat kilometrow.
Jesli chodzi o tempereature to nie sposob przegrzac te auto w normalnych warunkach. Odwrotnie wrecz, ciezko je w ogole dogrzac.