FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: BOGDA w Październik 18, 2012, 15:25:51 pm
-
witam ..
mam w swoim kocie robione na zamówienie tuleje wahaczy dolnych przednich niedawno podczas wymiany wahaczy górnych okazało się że mam źle włożone w/w tuleje .
Tuleje o których mowa mają jedna stronę wzmocnioną "metalową obrączką" - obie tuleje w obu wahaczach powinny byś tak włożone by tworzyć odbicie lustrzane wzg. siebie ... a ja mam je włożone tak że są skierowane w te samą stronę ..
Jedna z nich musi byś przełożona ...tylko która?
Tuleje nie są oryginalne wiec mam pytanie w którą stronę włożyć tuleję ? by osiągnąć lepszy komfort jazdy ,lub mieć mniej problemów ze zbieżnością ...
"metalową obrączkę " skierować skrajnie wzgl. auta ,czy do środka ??
(http://www.fotoszok.pl/upload/320819e2.jpg)
(http://www.fotoszok.pl/upload/a78ac2fb.jpg)
-
trochę już założyłem podobnych polibuszy, fakt nie do Jaga, jednak nigdy, żadna z tulei nie miała zakończenia żadną przekładką czy też "obrączką".
tuleja w środek, dwie połówki poliuretanu, nic więcej.
-
Tuleje przenoszą głównie obciążenia promieniowe, do tego są one chyba symetryczne więc sposób zamontowania nie powinien mieć znaczenia. Ale jak już.... to zamontowałbym to tak, żeby podeprzeć od tyłu.
(https://lh6.googleusercontent.com/-qdXu24liU2o/UIDcrd1cQvI/AAAAAAAAAv4/CRbqiMFGpDY/s640/wahacz.jpg)
A najlepiej skontaktuj się z producentem i zapytaj co "przyświecało" konstruktorowi.
-
trochę już założyłem podobnych polibuszy, fakt nie do Jaga, jednak nigdy, żadna z tulei nie miała zakończenia żadną przekładką czy też "obrączką".
tuleja w środek, dwie połówki poliuretanu, nic więcej.
tak wykonano mi pierwsze tuleje z PU ...
te z "obrączką " to druga opcja ...pierwsza nie zdała egzaminu -zbieżność była zmienna :(
Szkoda że nie można kupić oryginalnych tulei bez wahaczy :-cry
-
tak wykonano mi pierwsze tuleje z PU ...
te z "obrączką " to druga opcja ...pierwsza nie zdała egzaminu -zbieżność była zmienna :(
Szkoda że nie można kupić oryginalnych tulei bez wahaczy :-cry
no to szukaj luzów w zawieszeniu, aż znajdziesz ;)
jesli tuleja-zamiennik trzyma wymiar oryginału i jest ciasno wpasowana, to nie ma opcji na "zmienną zbieżność".