FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: janusz204 w Październik 07, 2012, 17:48:24 pm
-
:-help
Kucur pali mi niebotyczne ilosci paliwa,a smród za nim taki jak za dużym fiatem na ssaniu.
Podpiłąem się pod "komputer" i wyskoczyło cos takiego:
P0116
P1193
P0138
P0340.
Szanowni forumowicze, ratujcie bo na 44 km spalił 30 litrów paliwa.
-
P0116,"Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0138,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - wysokie napięcie"
P0340,"Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka"
P1193 EGR Drive Overcurrent
-
o rany!!!!!!!!! od czego mam zacząć?
-
Najlepiej kompleksowo. Nowa sonda i sprawdzenie czujniki to nic wielkiego.
-
ak ale jaka sonda? i jak sprawdzić czujniki?
-
Kolega ma na myśli sondę lambda. Tylko ja myślę, że za wysokie napięcie na sondzie może być objawem, a nie przyczyną. Jest bardzo bogata mieszanka... Trzeba do elektryka samochodowego postawić, niech posprawdza i poczyści czujniki.
-
Dziękuję za wskazówki. Czy możecie mi jeszcze doradzić gdzie znajdę elektryka do mojego x300 w okolicach DLU ?
-
czujnik temperatury cieczy juz kupiony, zacznę od tego.Wymienię go i podłączę pod analizator. Jak się nic nie zmieni to będzie załamka.
-
właśnie wymieniłem czujniki temperatury: i nic! spalanie niby mniejsze ale emisja fatalna:10% co2. Mechanik podpiął się pod lambdy voltomierzem.Co szanowne grono sądzi o napięciach ; na jednel sondzie dochodziło do 2V a na drugiej do 5V. Wymieniać lambdy? Nadmieniam ze doszło do tego że z wydechów na wolnych obrotach wydostaje się dymek.
-
Tak jak pisałem, wysokie napięcie sondy może być objawem, a nie przyczyną! Zbyt wysokie napięcie na sondzie oznacza, iż jest zbyt bogata mieszanka (zbyt mała zawartość tlenu w spalinach). Czyli po prostu potwierdza Twoje masakryczne spalanie... Jest coś nie tak, ale moim zdaniem po stronie zasilania silnika w paliwo.
-
Tak jak pisałem, wysokie napięcie sondy może być objawem, a nie przyczyną! Zbyt wysokie napięcie na sondzie oznacza, iż jest zbyt bogata mieszanka (zbyt mała zawartość tlenu w spalinach). Czyli po prostu potwierdza Twoje masakryczne spalanie... Jest coś nie tak, ale moim zdaniem po stronie zasilania silnika w paliwo.
prawie masz racje ale nie w x300 . sondy w x300 działają odwrotnie to wynalazek denco działają od 0V do 5V. i jeśli 5 volt jest to znaczy ze mieszanka jest uboga tylko dolne sondy daja informacje do kompa jak spalać ) kolega Janusz 204 ma amerykańca czyli 4 sondy. górne są do weryfikacji spalania katalizatorów i odbierają nie wolty tylko natężenie . ale sonty są takie same. czasami warto wymienić lewą na prawą aby przekonać się ze ta zła jest zła ( to tylko kosztuje czas a nie kupowanie nowych części (Diagnostyka ,Diagnostyka ,Diagnostyka to #1.
-
ale ja mam europejczyka; 2 sondy lambda, przywieziony z Niemiec
-
:D Problem załatwiony! auto poszło do dobrego starergo elektryka i...... okazało się że kabel z jednej lambdy jest urwany i termostat jest non stop otwarty. Zapłaciłem za wszystko 350PLN i kocur smiga jak marzenie. Spalanie na 30 km w tym 5 miasto pokazuje 11,6l. Emisja spalin wzorowa.
-
No to super, że się udało znaleźć przyczynę! :-V
-
:D Problem załatwiony! auto poszło do dobrego starergo elektryka i...... okazało się że kabel z jednej lambdy jest urwany i termostat jest non stop otwarty. Zapłaciłem za wszystko 350PLN i kocur smiga jak marzenie. Spalanie na 30 km w tym 5 miasto pokazuje 11,6l. Emisja spalin wzorowa.
Przepraszam, a co ma lambda do otwartego termostatu? Czy piszesz o dwoch niezaleznych usterkach?