FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => Technika ogólna, Literatura => Wątek zaczęty przez: murnie w Październik 06, 2012, 12:12:30 pm
-
Witam, poproszę Was o opinie o alufelgach zimą. Obecnie jeżdżę na alusach i czeka mnie niedługo kupno i wymiana na zimówki. Waham sie czy kupić same opony zimowe i je przełożyć na alufelgi czy tez szukać całych kół na zwykłych felgach. W serwisach mówią różnie i człowiek kołowacieje. Dzięki za pomoc.
-
Ja tam jeżdżę na 17' felgach aluminiowych w ziemie i nie narzekam
-
Przekładasz opony?
Ja mam 205/55 16'
-
nie mam dwa komplety 17' :-gwizd 225/45/17
-
Polecam alufelgi zabezpieczyć np. C-quartz-em.
-
jakoś nie bardzo wyborażam sobie Jaga na felgach stalowch... :-nie
-
Tym bardziej że komplet używanych felg można juz kupić za kilkaset złotych.... nie ma nic gorszego jak czarne metalowe felgi na samochodzie. :-thumpdown
-
Mam ten sam problem, felgi o ile mają lakier w dobrym stanie nie stanowią problemu, natomiast "bal" jest z przekładaniem kompletu :-\, natomiast chętnie zmienił bym rozmiar na zime np. 205 było by w sam raz ale tu podobno potrzeba znowu zmienić wysokość opony na 65 :- pojecia, przydał by się prawdziwy spec do weryfikacji tych wiadomości :-chyt. Jest też teoretyczny i może nawet wyimaginowany problem, czy przypadkiem przez duże wycięcia w feldze nie wpada za dużo śniegu na tarcze a co za tym idzie nie narażamy się np na skrzywienie tarczy???
-
205/60/16 jest odpowiednikiem 225/55/16.
-
Może komuś się przyda.
Poniżej link do kalkulatora doboru kół tak żeby przekłamanie było jak najmniejsze w porównaniu do wzorca
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ (http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/)
-
Moim zdaniem ten kalkulator jest trochę lepszy :
http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl/ (http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl/)
Bo masz rozmiary ułożone wielkością felgi
-
Koledzy, a jaki powinien być indeks nośności dla X308 LWB ?
-
Witam, poproszę Was o opinie o alufelgach zimą.
Jak najbardziej można jeździć na alusach w zimie, ja wręcz zalecam :) . Lepsza estetyka, latwiej utrzymać w czystości (o ile wzór felgi nie jest zbytnio skomplikowany), felga alumionowa jest lżejsza od stalowej więc i trakcja, prowadzenie auta lepsza. Wytrzymalsza niż stalowe (dotyczy tych raczej oryginalnych, nie chinczyków). Ja jezdzilem na 18-stkach aluminiowych w zimie i 20 w lecie (hardcor, ale za to jaki wygląd!). Należy pamiętać aby zabezpieczać miejsca ubytków lakieru, prowadzi to do utleniania sie amelenium :) - nie jest to za estetyczny wygląd.