FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: majkelw11 w Październik 06, 2012, 12:02:46 pm

Tytuł: X308 4.0 nie chce zapalić
Wiadomość wysłana przez: majkelw11 w Październik 06, 2012, 12:02:46 pm
Witam

Mam bardzo duży problem z moim autkiem. Przez ponad 2 lata użytkowania nie miałem większych problemów aż do momentu kiedy 2 tygodnie temu po dłuższej jeździe zgasiłem samochód. Auto nie odpaliło ponownie, niestety pozostała jedynie laweta i transport do domu.

Na wyświetlaczu pojawia się komunikat: "Failsafe engine mode". Problem mam już częściowo zdiagnozowany. Mianowicie nie ma iskry z powodu braku masy która wychodzi z komputera ECM (niebieski kabel z czarnymi kropkami) i dochodzi do przekaźnika zapłonu.

Co ciekawe jeżeli podamy chwilowo masę z karoserii na ten styk w przekaźniku auto zapala (wystarczy to zrobić tylko przy rozruchu), lecz komunikat failsafe engine mode ciągle jest na wyświetlaczu. Silnik pracuje normalnie.

Auto sprawdzałem skanerem OBD - żadnych błędów, bezpieczniki też wszystkie ok.

Teraz pytanie czemu nie idzie sygnał masowy na ten przekaźnik w chwili rozruchu? Co jest za to odpowiedzialne?

Może ktoś z Was miał kiedyś podobny problem albo zna jakiegoś specjalistę z okolic Częstochowy.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Michał
Tytuł: Odp: X308 4.0 nie chce zapalić
Wiadomość wysłana przez: moryc25 w Październik 06, 2012, 14:24:25 pm
Brak masy może tu być zarówno symptomem jak i przyczyną. "Failsafe" jest funkcja która ma chronić silnik w
przypadku, w którym komputer wykrywa poważny błąd. Niestety zwykły skaner OBD tu nie pomoże, konieczne
będzie podłączenie do kompa oraz sprawdzenie każdego modułu. W międzyczasie możesz sprawdzić wszystkie
przekaźniki oraz akumulator (często zbyt slaby akumulator jest przyczyna failsafa).
Tytuł: Odp: X308 4.0 nie chce zapalić
Wiadomość wysłana przez: majkelw11 w Październik 06, 2012, 17:09:16 pm
Dziękuję za porade, faktycznie muszę jeszcze przejrzeć przekaźniki, akumulator mam nowy więc odpada. Dużo czytałem na tym forum oraz innych o trybie failsafe ale przeważnie silnik odpalał tylko jego moc była ograniczona. U mnie niestety wogóle nie chce odpalic.

Jeżeli chodzi o kompa czy tylko wchodzi w grę autoryzowany serwis?

Połączono

Może komuś się kiedyś przyda :)

Powodem tego, że pojawił się błąd na wyświetlaczu oraz auto nie chciało zapalić był uszkodzony tzw. rotary switch przy skrzyni biegów.

Pozdrawiam,