FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: tomek1212 w Październik 05, 2012, 18:10:12 pm
-
Witam
Skąd mogą wydobywać się głuche stuki z tylnego zawieszenia ? Są one słyszalne zarówno przy niewielkich nierównościach jak i tych większych dziurach.
Na szarpakach nic nie wyszło, diagnosta stwierdził, że wszystko jest w porządku, jednak te stuki nie dają mi spokoju, tym bardziej że są dość donośne.
Wiem, ze ciężko jest tak coś doradzić nie widząc auta ale może jest jakaś typowa przypadłość w tylnym zawieszeniu w xj40 ? Dodam, że mam tylne zawieszenie po konwersji z NIVO na zwykłe.
-
A konwersja po Bożemu została zrobiona? Z wymianą sprężyn i gum?
-
Nie wiem, już go takiego kupiłem.
Ale generalnie nie ma żadnych problemów, auto trzyma sie drogi, nie buja ani nic. Ogólnie wszystko jest w porządku tylko te stuki.
Gdzieś mi się rzuciło kiedyś na forum, że to może być problem z górnymi mocowaniami amortyzatorów.
Czy ktoś jest w stanie naświetlić ten temat ?
-
sprawdź czy lewarek jest dobrze przymocowany w bagażniku :) ja dostawałem szału od stuków z tyłu kombinowałem na każdy możliwy sposób a okazał sie poluzowany lewarek pod kołem zapasowym ;D
-
Lewarek to może być dobry trop, tam są jeszcze klucze dokół i do lewarka, oba się mogły odczepić z uchwytów...
-
Tyle, ze ja mam kolo zapasowe na leżąco, pod nim lewarek, a obok koła butle LPG.
Ale powyciągam wszystko co sie da z bagażnika i wówczas się przejadę, choć nie wydaje mi się, aby to było to...