FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: IljaOblomow w Wrzesień 17, 2012, 20:54:18 pm
-
Witam, :-wstyd ,że mam takie myśli, ale planuje zakup XJR i chciałbym się najpierw dowiedzieć, czy ktoś z LPG jeździ i jakie ma z tym doświadczenia!?
Wiem, że potrzebny jest jakiś emulator ciśnienia paliwa (nie wszystkie działają) , i że są z tym problemy oraz z podłączeniem reduktorów do systemu chłodzenia.
Pozdrawiam
Aleks
-
Nie ma żadnych problemów, wszystko się da. Tutaj masz link:
http://gaspoweruk.co.uk/v3/lpgconversions/jaguar_xjr-8cyl_-_-/jaguar_xjr-8cyl_-_-.html (http://gaspoweruk.co.uk/v3/lpgconversions/jaguar_xjr-8cyl_-_-/jaguar_xjr-8cyl_-_-.html)
-
Dzięki! Ale zdjęcia z OK , to nie to samo co doświadczenia od bezpośredniego użytkowniaka!
pzodrawiam
-
Wydaje mi się że ciężko będzie dorwać użytkownika który XJR pakuje w gaz ;)
-
Ponoć było niedawno kilka na Mobile. Z jednym rozmawiałem, który przejechał ponoć 170 tkm na gazie i silnik przeżył. Chyba nawet bez Flashlube, ale za to żużył dwie skrzynie biegów :-)
-
wiesz ktoś musi być na forum pierwszy aby reszta mogła się na czymś uczyć ;) oby tylko pominęły cie problemu ze skrzynia
-
No to zobaczymy jak to będzie...w najgorszym przypadku będę nadal jeździł starymi saabami turbo :-A
-
Nie bardzo rozumiem co ma skrzynia do LPG. Chyba jakiś nieszczęśliwy model, albo ktoś kto nie wymienia oleju. Przejechałem 75 tys. na lpg w 4.0 x308 i nie widzę żadnych objawów zużycia. Oleju nie ciągnie, szklanki zaworów nie klepią, jedynie jeden katalizator mi się skończył. Mam prawie 200 tys. przebiegu. Serwis robię na jesień i na wiosnę, wymieniając olej w silniku, dyferencjale, wymieniając filtry powietrza oraz gazu obu frakcji. Średnie spalanie to 14-15 litrów, a że mieszkam we Wrocławiu, to należy je uznać za małe. W zeszłym tygodniu jechałem do Berlina, jechałem spokojnie, a średnia prędkość wyniosła 102 km/h , spalanie 8.7 L/100 i jeszcze w życiu tak niskiego nie miałem w tym Jagu! ;D
-
Proszę mnie tylko źle nie zrozumieć, to nie jest ocena ani krytyka, ale nie jestem w stanie pojąć jak do Jaguara można zakładać gaz, ale przecież wszystkiego nie muszę rozumieć. Mam XJR i myśle, że nie po to kupuje sie ten model, zeby oszczędzać na paliwie, poza tym czy to nie iluzoryczne oszczędności przecież trzeba kupić urządzenie, zainstalować je i w dodatku częściej serwisować. Zastanów sie ile przejeżdżasz kilometrów i kiedy Ci sie to zwróci? No i ten widok Jaguara na stacji podpietego pod gaz :-[
-
Pewnie w Lidlu czy Biedronce też nie kupujesz tylko latasz do Londynu po zakupy...bo widok jak ktoś cię zobaczy "podpiętego" pod kasę w Biedronce ?? :(Kwestia osobistych preferencji co do napełniania zbiornków - już była omawiana na forum... aha Porsche w dizlu też głupio wygląda ? toż to wiocha przecież można lać V-Power co to za różnica.
P.S.cytat :Proszę mnie tylko źle nie zrozumieć, to nie jest ocena ani krytyka, - a co to jest ?
-
Troszke z innej perspektywy. Ja z powodu zmiany pracy i niecheci do przeprowadzek musze okolo 150 km dziennie jezdzic. Aby sobie ten czas w samochodzie umilic postanowilem sobie kupic samochod w ktorym jazda bedzie sprawiala troche wiecej przyjemnosci niz w moim saabie turbo i ktory bedzie mi sie podobal. X308 to ostatni z xj ktory mnie sie jeszcze optycznie podoba. Poniewaz pali ile pali pomyslalem sobie, ze dorzuce instalacje za 10 000 PlN i po 6 Miesiacach sie ta zwroci, a ja bede sobie jezdzil za polowe kosztow benzyny. Co sobie ludzie pomysla na stacji benzynowej malo mnie interesuje :-)
-
Jeśli masz zamiar wydać 10 tys. PLN na instalację, to zastanów się nad zrobieniem ciekłego wtrysku, uzyskasz więcej koni mechanicznych, a bak paliwa zastąpisz bakiem na LPG, więc nie zmniejszysz sobie bagażnika. Znam gościa, który jeździ na tym w Dodge Ram z silnikiem od Vipera. Jeżeli tak spory odcinek masz do pracy to koszt zwróci Ci się dość szybko. Myślę że normalna instalacja dla XJr-a wyniesie Cię max 7tys. zł. Koniecznie zamontuj 2 parowniki o dużej mocy. Dodam, że jeśli posiadasz tuleje pokryte nikasilem, to w przypadku gazu ochronisz je przed szybszym z zużyciem, ponieważ LPG nie zawiera siarki.
Co do wypowiedzi TOM'a. Znam wielu posiadaczy kotów, którzy kupują samochody jako 3-4 samochód i stoją one w garażu "no bo wiesz trochę palą, a benzyna po 6 zł już". Więc wolę patrzeć na Jaguary podpięte do LPG na stacji niż, na te nie jeżdżące i stojące bez sensu w garażu. Tak już jest że rodzice nauczyli mnie liczyć, więc jeśli przejeżdżam 20 tys. rocznie, jeżdżąc na co dzień, to koszt instalacji mi się zwrócił.. a właściwie nie zwrócił się mnie, tylko poprzedniemu właścicielowi od którego kota z zamontowanym już LPG kupiłem ;D. Cena gazu to 2,60-2,80 zł. Cena benzyny 5,80 zł do 6,40 w przypadku V Powera Racing. Czy to się opłaca? Według mnie tak. Co masz na myśli mówiąc o serwisowaniu urządzenia? Stag którego posiadam sam się kalibruje, filtry kosztują mnie około 13 zł - cena za 2 fazy lotnej i 1 ciekłej.
Masz rację nie po to kupuje się ten model żeby oszczędzać na paliwie, dlatego zawsze tankuje do pełna i jeżdżę..jeżdżę..jeżdżę :-A a rachunek za bak do pełna, nie przekracza 150 zł. :-yipee
Ciekawi mnie to, że tylko w PL spotkałem się z jakąś chorą krytyką. W DE, Austrii często ludzie mnie zaczepiają i pytają raczej z zaciekawieniem i zastanowieniem, często pokazując :-super...
Jeżdżąc na LPG, wszyscy którym zależy na ratowaniu lisów, sarenek, żabek, powinni się natychmiast przesiąść na to paliwo bo dzięki nim populacja tych zwierzątek wzrośnie, a efekt cieplarniany będzie mniej odczuwalny..tak piszą specjaliści ;D
Akcyza na LPG jest mniejsza, niż na benzynę, więc również cieszę się że tym złodziejom z rządu nie oddaję za NIC pieniędzy.. i można tak pisać i pisać..a dla ludzi i tak będzie najważniejsze - jak się ukryć żeby inni nie widzieli że mam Jaguara i tankuje LPG! ;D
-
Tak myślałem już o Vialle i ICOM z bezpośrednim wtryskiem , tylko muszę znaleźć kogoś kto się na tym zna....Najlepiej w zachodniej polsce :-). Ja nie kupuję sobie Jaguara, żeby udawać cokolwiek, tylko po ty by nim jeździć. Pozdrawiam
-
Średnie spalanie to 14-15 litrów, a że mieszkam we Wrocławiu, to należy je uznać za małe. W zeszłym tygodniu jechałem do Berlina, jechałem spokojnie, a średnia prędkość wyniosła 102 km/h , spalanie 8.7 L/100 i jeszcze w życiu tak niskiego nie miałem w tym Jagu! ;D
Tyle ci pali gazu? czy wskazuje na kompie? Bo jeśli gazu to masz zbyt ubogo i wypalasz zawory i głowice. Jeśli na kompie to z kolei masz troche za bogato na gazie.
W każdym razie dobrze wyregulowana instalacja jest wtedy kiedy silnik nie wie na czym jedzie, i wskazania na komp. pokładowy czy też na podglądzie korekt paliwowych są takie same, obojętnie czy jedziesz na Pb czy LPG.
-
Mogę polecić świetnego fachowca od gazu w Szczecinie...fajne jest to że wszelkie regulacje po założeniu i pomoc dodaje gratis - naprawde polecam.
-
kolego jaguarszcecin jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to proszę nie zabieraj głosu, bo szkoda czasu na puszczanie pary w gwizdek, moze to kwestia wykształcenia a może kultury osobistej, aby zrozumieć interpretacje, ale odpowiem ci ( świadomie z małej litery) literalnie, tak, nie robie zakupów w Biedronce ani w Lidlu, bo za jakością zawsze stoi cena. Co do paliwa to wyjaśnie ci, że liczba oktanowa mówi o niekontrolowanym samozapłonie, wiec nie ma znaczenia czy tankujesz 95, czy 98, czy wreszcie 100 na Shellu. Co do Porsche to oczywiście jak wielu fanów motoryzacji nie akceptuje silników diesla w samochodach sportowych - chcesz mnie za to zabić ? Musisz zrozumieć jedno, ze twój punkt widzenia jest tylko twój i musisz uszanować innych, gdybyś był na wyciągniecie ręki przedstawiłbym ci to w inny sposób, ale dziś z racji wieku i doświadczenia staram sie unikać takich rozwiązań. Na przyszłość szanuj każdą wypowiedź a za nim cokolwiek napiszesz zastanów sie dwa razy zanim palniesz głupstwo. Co do zakupów to często kupuje w Londynie, Mediolanie czy w Nowym Jorku, uważasz, ze jest w tym coś złego ? Czy dla tego, ze jestem inny niż ty, to nie powinienem uczestniczyć w forum ?
-
Po pierwsze jesteś dla mnie przegrany juz za ten tekst cytat :gdybyś był na wyciągniecie ręki przedstawiłbym ci to w inny sposób, Zlekceważyłeś przeciwnika a to najgorszy ze znanych zagrań zawodników ... przeczytaj jeszcze raz co napisałeś a potem skomentuj jeszcze raz to może ci wybaczę ;D... aha i nikt nie chce cie za twoje zdanie tępić czy zabić jak to opisałeś ale wydaje mi się że nie jest trudno zrozumieć chęć montażu LPG w tych czasach szczególnie jak ktoś rob naprawde dużo km tak jak kolega IljaOblomow. Jeszcze jedno forum jest dla wszystkich i najważniejsze jest obiektywne podejście do tematu i szcunek dla innych. Zwróć uwage na to. Ja zawsze jak słysze takie teksty jak twoje to mi się przypomina opowieść o krowie która coś tam ryczy coś tam daje .. chyba mało mleka że daje - jakoś tak. Więc zalecam raczej opuszczenie tonu bo emocje to na sale treningową należy przenieść i ja tak robię.
-
widzę, ze masz ogromny problem z językiem polskim, co świadczy o twoim wykształceniu, ale nie mnie to oceniać, dla wyjaśnienia postaram sie ci to wyjaśnić w prostszy sposób słowo ..." przedstawiłbym ..." mówi o formie przeszłej co znaczy dziś, czas teraźniejszy, tego nie zrobię. Piszesz, ze zlekceważyłem przeciwnika :), absolutnie nie, ty nie jesteś moim przeciwnikiem, przeciwników szanuje, ty po prostu masz kompleksy i wszystkich innych którzy myślą inaczej niż ty atakujesz, jesteś mały, ot cała filozofia, ale życzę ci dużo szczęścia, bo święta ziemia musi wszystkich nosić.
-
A czy coś z bezpośrednim wtryskiem montuje? ICOM albo Vialle? Tak czy owak to proszę o Namiary na PN
Pozdrawiam Aleksander
-
Myślę, że szkoda jest czasu i nerwów na paradyskusje o LPG, supermarketach i erystyce. Odsyłam do fachowej literatury. Fajnie by było , gdybyśmy tutaj o LPG w XJRe dyskutowali! Pozdrawiam wszystkich
Aleks
-
Forum w tej konwencji stoczy się - katastrofa... żeby zamknąć z mojej strony temat przepraszam że kogoś mogłem urazić i nie zamierzam brac udziału w dalszej części dyskusji. Dobranoc.
-
Aleks masz racje, niestety cierpię na ataraksje a co do LPG w XJR znasz moje zdanie więcej nie pomogę :( choć innym ono kompletnie sie nie podoba i podchodzą do tematu personalnie a nie profesjonalnie. Kolego ze Szczecina tak masz racje to katastrofa usuń swoje konto i więcej nie wypowiadaj sie na jakikolwiek temat, skoro przez pryzmat własnych słabości chcesz wszystkich i wszystko oceniać.
-
Tak za bardzo to nie wiem o co poszło i kto kogo uraził, ale Panowie zapewne wiedzą! Atarakasja na którą się samemu cierpi nie jest już ataraksją :-cry
Pozdrawiam
-
Panowie proponuję, abyście przeszli do konkretów, temat dotyczy Xjr-a w gazie, macie coś do powiedzenia to wypowiedzcie się merytorycznie. W innym wypadku pogadajcie sobie na priw.
Komputer wskazuje mi dokładne zużycie, a to zgadza się z tym ile tankuje, zawory nie są wypalone, podobnie jak głowica. Mapa lpg i benzyny pokrywa się tak, że przy dodawaniu gazy, nie czuć żadnej różnicy.
Gość, który ciekły jest również ze Szczecina, być może to ten sam :-super
Daj znać jak zamontujesz sobie, bo również się nad tym zastanawiam, wtedy nie potrzebna jest w ogóle benzyna ;D
-
Pozdrawiam,
z technicznego punktu widzenia najlepsza wydaje mi się opcja ICOM JTG i Vialle LPI. Muszę teraz znaleźć kogoś kto by potrafił to zamontować. Pozdrawiam
Aleks
-
:-off
wyrażenie "przedstawiłbym" wcale nie oznacza czasu przeszłego, jest to tzw. tryb przypuszczający potencjalny. Czas przeszły natomiast będzie przedstawiało wyrażenie "byłbym przedstawił". W tym wypadku, Twoje stwierdzenie "gdybyś był na wyciągniecie ręki przedstawiłbym ci to w inny sposób" jest trybem przypuszczającym wyrażającym warunkowość. Można zatem sądzić, że jeśli spełniony będzie warunek "bliskości na wyciągnięcie ręki", nadal będziesz chciał przedstawić koledze racje "w inny sposób". :-gwizd
-
bardzo dziękuje za sprostowanie, temat uważam za zamknięty (z mojego punktu widzenia) a urażonych przepraszam.
-
To ja wracając do tematu stwierdzam, że Vialle chcą tylko w centrali w Niemczech za 4200 Euro zamontować, ale też niechętnie. Wszyscy chcą montować Prins VSI, a ja jeszcz poszukam kogoś od ICOM JGT ;-)
-
Tutaj coś znalazłem:
http://concordia-gaz.republika.pl/ (http://concordia-gaz.republika.pl/)
Przykładowy zestaw do montażu v8 kosztuje u nich 4829zł netto
-
Cena miła, tylko musiałbym mieć kogoś bliżej bo jeżdżenie do Lublina na jakieś poprawki trochę nazbyt czasochłonne. Szczecin byłby dobry!
-
No więc co do ICOM zdania są podzielnoe, większość gazowników, nawet tych kórzy je ICOM montuję polecają Prins VSI , tylko jeden w niemczech twierdzi , że już kilka jaguarów i innych V8 przerobił i że działają :-). Cene 3500 Euro. :-bry
-
A Prinsa nie chcesz?
-
Koledzy,
zastanawiam się nad LPG do swojego X308. Mam tylko wątpliwości dotyczące mojego silnika, auto ma prawie 400 tyś. km, wprawdzie było cały czas serwisowane w autoryzowanych ASO do 380 tyś. km ( ostatni wpis ). Poważnie też myślę o STAG, jestem z Białegostoku i chcę być lokalnym patriotą, a STAG ma raczej dobre opinie, w warsztacie producenta wycenili mi montaż instalacji na 4500 zł.
Poproszę o opinie jeśli ktoś ma doświadczenia z LPG i takim dużym przebiegiem.
-
Ja nie mam, ani nigdy nie miałem bo sądzę że gaz jest do kuchni a nie do samochodów :-hehe ale rozumiem że się nie opłaca chyba że samochód codziennie daleko jeździ i cały czas ten gaz się używa...
wydawać 4500zl=750litrow
750l po /10 l/100km = 7500km jazdy za frajer....
plus za gaz nawet 1/2 ceny ale więcej żre powiedzmy w porównaniu 12l/100 (bo nie ma tyle energii BTU w spaleniu jak benzyna)
plus się traci bagażnik lub zapasowej opony i rurę gdzieś prowadzić na zewnątrz...
plus trzeba przegląd techniczny, przerejestrować itd.... z tego co rozumiem.
Jak długo nim się opłaci....? zależy od użytku....
nie w każdej stacji jest gaz, trzeba czekać na obsługę....
a poza tym wolałbym nie siedzieć na bombie tym bardziej że przy samym akumulatorze... bo przecież tutaj tak uważnie jeździmy... problem=BOOM= :-wings
Ale może jakiś zadowolony się postawi z recenzją.....
-
Żeby później nie kląć na gaz polecam lekturę http://lpg-forum.pl/ Zadaj tam pytanie- dostaniesz konkretną odpowiedź i znajdziesz prawdziwego gazownika, a nie druciarza, pana Zenka, co robi gaz w stodole. Jak szukasz czegoś z najwyższej półki to Landi Renzo, BRC odradzam, bo miałem w Jeepie i to co pisze producent o swoich wyrobach, a real to dwie różne sprawy. Podstawa to dobrze dobrane graty, nawierty (mus to zrzucenie kolektora!!) a to robi cenę, potem wystrojenie na AFR i szerokiej drogi Jak nie chcesz iść w koszta (choć do Jaga ja bym brał LR) to Stag jako sterownik, do tego Hany i dwa mocne reduktory, np Niko po modyfikacji SMC. Znawcą nie jestem, ale jak już gazować, to jak Pan Bóg przykazał Z kosmetycznych spraw to wlew bym ukrył, może nie pod klapką, bo wąż Ci błotnik porysuje po pewnym czasie, ale gdzieś pod zderzakiem (taki jak ten co sie daje pod klapkę, zabezpieczany małą nakrętką) Daj znać jaki werdykt.
Pozdro.
-
Narazie nie znalazłem fajnego XJR V8, ale za to XJR 6 cylindrowego ....i tylko zastanawiam się czy warto .... na mocy mnie nie zależy , bardziej na niezawodności , a pod tym względem to ponoć x300 niedoścignione ....
-
Generalnie XJR6 to dojrzała konstrukcja i z tego co wiem to raczej niezawodna. Do tego koszt instalacji LPG w razie czego niższy.
-
jak nie zależy Ci na mocy, to po co Ci XJR - poza tym nie ma "starych samochodów" niezawodnych, zawsze coś się posypie a nie ma wielkiej różnicy w "zawodności" pomiędzy 300 a 308 na tym samym etapie eksploatacji.
-
Niezależy mi na mocy, dlatego mit 320 koni wystarczy, za to dobrze mieć duży moment obrotowy ;-). X300 można z podobnym przebiegiem za połowę mniej dostać i wykończenie jakieś bardziej jaguarowe mnie się wydaje i lepszej jakości, mimo ,że troszkę dziwny design. Pozdrawiam
-
x 300 napewno jest tańszy w eksploatacji. Rzędowa sóstka to kawał porządnego silnika. jedna głowica a nie dwie jak w x308, sześć świec, sześć cewek a nie 8, dwie sondy a nie 4a to bardzo ważne aspekty jeżeli chodzi o silnik zasilany LPG, ponieważ koszty ewentualnych napraw o wiele niższe.
-
To prawda że koszty utrzymania są niższe, choć 4 sondy są montowane od pewnego roku w silnikach AJ27. Co do mocy to obydwa doładowane silniki mają zdecydowanie większy moment obrotowy i moc. Dla XJR x300, czyli silnika AJ 16 to jest około 512 Nm i 320 KM. Dla XJR x308 czyli silnik AJ26 S to 525 Nm i 370 KM. Dodam tylko, że silnik Jaguara AJ-V8 w roku 2000 został uznany jako jeden z 10 najlepszych silników świata magazynu Ward's Auto World. Jak na razie jako jedyny w historii marki. Jeżeli porównasz osiągi nie doładowanych silników, to V-8 zdecydowanie lepiej wychodzą. Pamiętaj, że obydwa silniki doładowane x300 i x308 mają duży apetyt na paliwo. :-V
-
:-kogutki Waitam prosil bym o adres w szczecinie wlasnie zakupilem xjr x308 supercharger.
-
osiągi to kwestia skrzyni a nie silnika.
-
osiągi to kwestia skrzyni a nie silnika.
Chłopie, ale zastosowałeś skrót :) mistrzostwo świata :) prawie jak to że na E98 lepiej chodzi niż E95
-
Idąc dalej tym skrótem myślowym, montując do malucha dobrą skrzynię od ferrari, będziemy mieli szybkie, sportowe auto :-gwizd
-
:-kogutki Waitam prosil bym o adres w szczecinie wlasnie zakupilem xjr x308 supercharger.
Ja ich również nie otrzymałem mimo obietnic .... :-)
Pozdrawiam
-
chodzi o to że jakbyśmy mieli w 3.2 x300 skrzynię 5 biegową to miałby takie same osiągi jak x308..
-
IljaOblomow i jak sprawa z XJR i LPG? Ruszyłeś coś w tym temacie?