FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: ryba570 w Wrzesień 05, 2012, 00:08:54 am
-
Proszę o pomoc.
W moim Daimlerze DS 1989 (ser3) powstaje po jeżdzie w słoneczny dzień, albo po postoju na słońcu straszne cisnienie. Gdy otwierałem wlew prawy po jeździe to aż wylała sie benzyna. Któregoś dnia strumieniem "chlupnęła" beznzyna z tyłu pod samochodem z rurki przelewowej. Koszmar .Co sprawdzić i w jakiej kolejności ? Zdeterminowany jestem nawet usunąc uszczelkę spod zamkniecia wlewu.
Pozdrawiam
-
wydaję mi się że jest tam odpowietrzenie, powinieneś najpierw to sprawdzić.
-
No właśnie nie wiem w którym miejscu i czy jest to zawór czy ew swobodny dostęp. Najwyzsze punkty to wlewy paliwa i są tam uszczelki gumowe. jak widać szczelne.
Pozdrawiam
-
Dzisiaj sprawdziłem dokładnie to zjawisko.
Jeśli używam paliwo z baku prawego i przełącznik jest na baku prawym to wszystko jest OK. Mogę odkrywać oba wlewy i ciśnienia nie ma
Jeśli przełączę przełącznikiem na bak lewy i otworzę wlewy to w oczach podnosi się poziom w baku prawym i zaczyna być wyrzycane paliwo na zewnatrz z wlewu prawego.
Czekam na ew uwagi
-
Witaj
Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale a Twojego opisu wnioskoję, jakoby pompa paliwa wytwarzała to ciśnienie w prawym zbiorniku.
Moim zdaniem jeżdząc na lewym zbiorniku jakiś zawór (elektrozawór) nie zamyka Ci dostępu do prawego zbiornika. Pompa goni benzynę z lewego zbiornika, której nadmiar z silnika wraca sobie spokojnie przelewowo, a niedomknięty zawór (zapewne trójdrożny) powoduje, że wytwarza się również ciśnienie w zbiorniku prawym. Oczywiście powinno działać jakieś odpowietrzenie, ale z drugioej strony pompa nie goni powietrza lecz benzynę - stąd wychlapywania jakie opisujesz. Zaznaczam, że moja porada jest bardziej wynikiem logocznej dedukcji niż faktycznej wiedzy z budowy systemu paliwowego w III Serii, ale spróbuj zbadać tą drogę rozwiązania problemu.
-
Pozdrawiam
Kolega Hucken miał rację. Jak zwykle dedukcja zdała egzamin
Zawór prawy przy baku (w nadkolu) się nie zamykał. W chwili obecnej jest wymieniany
-
Witaj Ryba.
Patrz jak to jest kolej rzeczy... :). Teraz ja mam identyczny problem jak Ty. Jeżdząc na lewym zbiorniku przelewa mi z prawego.
Napisz czy wymieniałeś elektrozawór na prawym czy na lewym zbiorniku w tej sytuacji?
Czy to był zawór znajdujący się za kołem czy ten w bagażniku?