FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: piluim w Wrzesień 03, 2012, 19:45:22 pm
-
Panowie i Panie przeszukałem forum i nie znalazłem podobnych objawów.
U mnie szarpie jedynie w zakresie obrotów 2200-2500 i to nie przy przyspieszaniu, tylko przy jeździe przy stałych obrotach na 5 biegu. Jak wcisnę gaz i wkręca się na obroty to szarpanie ustaje.
Kiedyś się z tego śmiałem mówiąc, że kotek nie lubi ślimaczej jazdy tylko pedał w podłodze, ale od kilku dni to szarpanie jest dość duże. Jeszcze raz podkreślam, że występuje to tylko przy jeździe z lekko wciśniętym gazem, stałych obrotach i prędkości. Podczas przyspieszania tego nie ma no i ustaje jak "depnę" podczas tego szarpania.
:- pojecia ?????? Co to może być ?????? :- pojecia
-
Niedługo zacznie szarpać na IV potem III a przyśpieszanie nie pomoże, a jedynie wymiana sprzęgielka i dwumasy.
-
Ok dzięki, pytanie czy zestaw LUK to dobra alternatywa dla zestawu fabrycznego?
Pytanie drugie na e-bayu dostępne sa koła zamachowe stałe jednomasowe (nie dwumasowe) czy ktoś się z tym spotkał w praktyce?
http://www.ebay.pl/itm/FORD-MONDEO-NEW-SOLID-CLUTCH-FLYWHEEL-2-2-TD-6-SPEED-/271050618412?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f1be0362c#ht_1712wt_1179 (http://www.ebay.pl/itm/FORD-MONDEO-NEW-SOLID-CLUTCH-FLYWHEEL-2-2-TD-6-SPEED-/271050618412?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f1be0362c#ht_1712wt_1179)
Pytanie trzecie czy aby na pewno mondeo 2.2 zestaw sprzęgła i koło dwumasowe to to samo co x-type?
-
Jak rozbierzesz sprzęgło, to możesz się zdziwić. Na pierwszy montaż w 2,0/ myślę, że w 2.2 podobnie/ montowano koła dwumasowe z oznaczeniem Motorcraft ze znaczkiem Luk-ani śladu Jaguara ;D
-
LUK był montowany w kilkunastu markach ;D
-
Koledzy, skoro to dwumasa dlaczego nie czuję drgań przy ruszaniu tylko to bujanie na piątym biegu?
Samochód zachowuje się jakby w tym przedziale obrotów dostawał z przerwami mieszankę.
Jak bez rozbebeszania silnika i skrzyni stwierdzić uszkodzenie dwumasy i sprzęgła lub wykluczyć inne przyczyny? jakaś hamownia czy komputer podczas jazdy?
-
dodam jeszcze, że chyba mam przypadłość jak w http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=8980.0 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=8980.0), dopiero teraz to usłyszałem jak zgasiłem radio podczas jazdy, czy to może mieć wpływ na wcześniej wspomniane bujanie/szarpanie?
-
mnie kończyło się sprzęgło bez szarpania, przy ruszaniu. Też te objawy zaliczono do nietypowych, ale serwis skasowal mnie na 5 tysi i zrobiło mi mdło...
Sprawdzenie wcześniej napewno nie zaszkodzi.
-
Ja mam dokladnie to samo i myslalem ze moze jakies badziewie nalalem na stacji ale widze ze to nie takie proste.
Mozecie napisac jak dokladnie sobie z tym poradzic. Czyli czy tylko wymiana sprzegla ( czy mondeo 2.2 pasuje rocznik 2006) czy odrazu dwumas koniecznie no i oczywiscie czy pasuje z mondziaka. Czy moze jeszcze inne zabiegi. Jak moge prosic to odrazu na jaka kwote musze sie nastawic zeby mnie nie scielo z nog u mechanika:) dzieki
-
Wymienia się zazwyczaj w komplecie i tez w komplecie kupuje (zawsze można kupić osobno)
firma sachs nr. Kod cześci: 3000951530
-
Ale wtopa kupiłem górną rurę jak w moim poprzednim poście bo miałem podcieki oleju na deklu silnika a tu dolna rura pęknięta.
Czy ktoś ma jej numer jaguara lub forda? rura 14 choć nie mam pojęcia gdzie miała by ona dochodzić skoro w intercoolerze są dwa konektory a na zdjęciu 3 zespoły rur.
(http://images46.fotosik.pl/1767/c23ed24817f1bae2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c23ed24817f1bae2)
-
rura 14 choć nie mam pojęcia gdzie miała by ona dochodzić skoro w intercoolerze są dwa konektory a na zdjęciu 3 zespoły rur.
Przepraszam gdzieś mi ucięło jedno zdanie, oczywiście domniemam rurę numer 2 a rura nr 14 jest prawdopodobna.
-
rura 13 i 14 to dolot od filtra powietrza do sprężarki. rura 13 wchodzi do sprężarki, a ten mały wężyk z boku to rurka do której wchodzi odpowietrzenie silnika z odmy. To jest chyba rysunek z forda, bo w jaguarze dolot wygląda trochę inaczej
-
rura 13 i 14 to dolot od filtra powietrza do sprężarki. rura 13 wchodzi do sprężarki, a ten mały wężyk z boku to rurka do której wchodzi odpowietrzenie silnika z odmy. To jest chyba rysunek z forda, bo w jaguarze dolot wygląda trochę inaczej
No to mamy rozwiązanie zagadki rury 13 i 14. Nadal jednak brak numeru rury, która u mnie pękłą czyli rury 2.
Proszę kolegów o pomoc
-
Panie i Panowie problem rozwiązany, po wymianie rury C2S26988 to ta numer 2 jak ręką odjął. Kotek znowu bryka ja szalony zero szarpania. Już prawie zapomniałem jak super było przed usterką :-A. Sprzęgło nie ma tu nic do roboty. :-V. Została mi nowa rura nr 5 oryginał C2S26986 zainteresowanych zapraszam na priv. cena przez pół niż w Jag serwis.