FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: mirek2108 w Sierpień 27, 2012, 21:03:02 pm
-
Witam! Jaga X300 3.2 -pojawił się szum z tyłu pojazdu, podniosłem prawe koło to jest wyczuwalny spory luz. Wraz z kołem to jest ok.3-5 cm. Z lewej strony jest ale dużo mniejszy. Po zanurkowaniu pod autko zobaczyłem, że krzyżak wraz z półosią wsuwa się i wysuwa z tylnego mostu i jest lekki wyciek oleju?? Co z tym zrobić? Czy ktoś miał coś takiego? Proszę o pomoc..
-
Przede wszystkim nie możesz tak jeździć, bo może totalnie zniszczyć dyferencjał. Jeśli ten nie jest już uszkodzony, to można kupić uszczelniacze boczne, najlepiej z łożyskiem. Musisz także uzupełnić olej zgodny ze specyfikacją, prawdopodobnie 90w140. Jeśli się mylę to koledzy mnie zaraz poprawią. :-V
-
Tylko szumi czy czujesz też jakieś wibracje?
-
wibracje też ale boję się rozwijać większych prędkości...
-
Masz do wymiany na 95% łożysko półosi wraz z uszczelnieniem. Już to przerabiałem tyle że w x308. Cenowo wygląda koszmarnie, Ty masz jednak to szczęście że masz x300 do którego występuje zestaw naprawczy w przyzwoitej cenie (linka do sklepu nie podaję, bo nie wiem czy akurat ten sprzedawca jest mile widziany na forum). Roboty przy tym sporo, ale nie masz wyjścia.
-
Jestem już po zabiegu. Luz okazał się na łożysku bocznym dyfra nr łożyska(6207) Trzeba też zakupić pierścień zabezpieczający łożysko i ewent. uszczelniacz i oring , jak są wycieki.Tutaj link do sklepu z częściami.http://englishcars.pl/?categoryID=1540&offset=10 (http://englishcars.pl/?categoryID=1540&offset=10). Pierścień jest jednorazowy zakładany chyba na gorąco tak jak było w polonezach na tylnym moście.Roboty trochę jest ale w warsztacie co naprawia tylko jagi klient zawołał 1.5 klocka za robociznę!!!Komplet porządnych kluczy ( nasadki,plus torksy) no i koniecznie podnośnik lub kanał. Teraz wszystko jest sztywne no i błoga cisza...Życzę powodzenia....
-
A robiłby to pewnie 3-4 godziny... 3 tysiaki dziennie to niezły zarobek :-gwizd Daje jakieś 75tys. miesięcznie - plan niezły :-R
-
Więc tak. Czy luz półosiowy występujący na wspomnianym łozysku może uniemozliwić prawidłowe ustawienie kąta pochylenia koła?
-
Ustawić to może się da, ale czy zostanie zachowana geometria układu zawieszenia w czasie jego pracy to bym wątpił.
-
Witam, mam pytanie, a mianowicie czy do x300 3.2 pasuje dyfer ze szperą od 4.0 Wiem, że przełożenia w 4.0 są trochę dłuższe, ale czy to duża różnica? i czy 4.0 ma na pewno szperę?
-
Z tego co mi wiadomo szperę w x300 miała tylko wersja Sport i XJR
-
a będzie pasował dyfer od 4.0 sport?
-
Pasować będzie tylko że ma inne przełożenia. W x300 jest 7 rodzajów mostów. Różnią się przełożeniem i tym czy mają czy nie szperę. Jeden most ma przełożenie 4,09:1 z i bez szpery. Drugi rodzaj ma 3,77:1 z i bez szpery, a XJR ma 3,27:1. Jest jeszcze jeden rodzaj który ma przełożenie 3,58:1 i też był w wersji z i bez szpery.
-
a orientujesz się jakie przełożenie ma mój 3.2?
-
Teraz to nie pamiętam jaki ty masz most. Wiem że są w katalogu rozróżniane kolorystycznie.
-
a jak ci podam vin to mi coś znajdziesz?
-
Katalog części który mam nie rozróżnia po VIN-ie tylko po oznaczeniach kolorystycznych. Jedynie tylko co XJR jestem pewien bo jest to podane w katalogu.
-
a po kolorze czego? tabliczki?
-
Na obudowie powinno być oznaczenie kolorem oraz numer części. Farba pewnie już u ciebie zeszła więc po kolorze będzie ciężko go rozpoznać.
-
Jutro sprawdzę i spróbuję odczytać numer
-
Witam!
Odświeżam temat, zauważyłem że auto buja mi się na wybojach i prowadza w koleinach, posprawdzałem luzy, i wyszło że tylne koła się kiwają, zwłaszcza lewe, piasta przegubu wsuwa się i wysuwa z dyfra,
Poszedłem trochę na skruty i nabyłem za 150,- inny dyfer w dobrym stanie, ale zamierzam wymienić same piasty.
Rozbierając dyfer zauważyłem że luz poosiowy może mieć dwie przyczyny, zużyte łożysko lub wybite gniazdo łożyska, powodujące przesuwanie się łożyska w dyfsze, do kasowania tego luzu służą pierścienie dystansowe tu były po dwa na stronę o różnych grubościach - widoczne na zdjęciu.
https://imagizer.imageshack.us/v2/440x293q90/11/iin6.jpg
Po świętach będę wymieniał piasty to wrzucę kilka fotek :)
-
Piasty dyfra przełożone i kilka zdjęć z operacji dla tych co sami naprawiają:
(http://imageshack.us/a/img844/5246/bwj9.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/844/bwj9.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img844/5264/e5qn.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/844/e5qn.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img577/959/k1g3.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/577/k1g3.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img35/2853/1u1o.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/35/1u1o.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img716/8413/c8xs.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/716/c8xs.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img850/545/vne0.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/850/vne0.jpg/)
Potrzebne:
-kanał lub podnośnik
-dobry środek penetrujący (nie uniwersalne WD-)
-klucz nasadowy calowy 11/16
-klucz nasadowy 9 - sześciokątny (do śrub gwiazdkowych)
(http://imageshack.us/a/img23/9470/4lky.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/23/4lky.jpg/)
Wymiana nie sprawia większych trudnosci jeśli śruby spryska się odpowiedniu wcześniej środkiem penetrującym, przykręcając śruby spowrotem trzeba pamiętać o smarowaniu ich smarem grafitowym - następnym razem będzie łatwiej ;)
Stare piasty będę regenerował w przyszłości o czym też napiszę...
-
Ja tak trochę off topic, ale w temacie wcześniej była wzmianka o szperach, czy x308 z kompresorem ma szperę czy nie?
-
- x308 supercharged raczej napewno ma szperę.
...wracając do tematu, po pozbyciu się luzu kół tylnych problem złego prowadzenia się auta nie zniknął :-\
-czytałem w innym wątku że to może wina szerokich opon ale ja mam wąskie 15/65/215, ...albo ilości powietrza - sprawdzałem już wszystkie opcje od 1,8 do 2,5 bara i żadnej poprawy.
Luzów zawieszenia nigdzie już nie mają a auto prowadzi się koszmarnie :-[ chyba że droga idealna to wtedy OK!
A może te auta z natury żle się prowadzą??? ...bo jak patrzę na konstrukcję tego zawieszenia to (proszę mi wybaczyć) wczesnopowojenna myśl techniczna :-super
- jak jest z waszymi X300 w porównaniu do współczesnych aut??? -bo może ja za dużo wymagam :)
I jeszcze jedno bardzo ważne pytanie może mi ktoś zdradzić jak się reguluje zbieżność kół tylnych w tym zawieszeniu?? :
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/197/f6z4.jpg) (https://imageshack.com/i/5hf6z4j)
- byłem we warsztacie gdzie ustawiają zbieżność i tam pan w mądrej książce wyczytał że gdzieś podkładki się wsuwa ale nie znaleźliśmy takowego miejsca :(
w manualu też nie znalazłem informacji na ten temat.
-
-no to sobie odpowiem :)
Zbieżności kół tylnych ustawia się poprzez przekręcanie śrub mimośrodowych łączących wachacze z piastami:
(http://imageshack.us/a/img22/97/vzfm.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/22/vzfm.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img843/4034/yeqy.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/843/yeqy.jpg/)
-winą złego prowadzenia się auta była przekroczona zbieżność kół tylnych, -zwracam honor starej dobrej angielskiej technologii ;D