FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: lexxus w Sierpień 25, 2012, 18:03:39 pm
-
Witam , mój X zaczął się dziwnie prowadzić po zakrętach mam wrażenie że chce uciekać , czas na wymianę zawieszenia , od czego radzicie zacząć poza oczywiście wizytą na szarpakach , które elementy odpowiadają za stabilne wchodzenie w zakręty?
-
gumy na stabilizatorach, wahacze tył - tuleje w wahaczach, laczniki stabilizatorów
jest stuka ci na dziurach z tylu to tuleje na 100 %
-
Miałem to samo, nie stabilny na zakrętach przy większej prędkości "myszkował" koła tylne stały tak /--\ ( nie mocno). Wymieniłem to : http://allegro.pl/tuleje-wahacza-tylnego-dolnego-jaguar-x-type-i2580052389.html , dostęp świetny jak masz praskę to jakaś godzina roboty, później tylko zbieżność i kot jedzie jak po szynach.
-
Dziękuję za podpowiedź czy te tuleje z aukcji pasują do 2,0D ??
-
A nie lepszy poliuretan? Tańszy.. Ja mam u siebie i auto jak po sznurku.. oczywiście po zrobieniu zbieżności.
-
Luko_j a która tuleja z oferty by to była ? ??????
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar_x-type-2001 (http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar_x-type-2001)
-
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar-x-type-tuleja-wahacza-tylnego-poprzecznego-wahacz-z-mocowaniem-na-sprezyne-1szt.html (http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar-x-type-tuleja-wahacza-tylnego-poprzecznego-wahacz-z-mocowaniem-na-sprezyne-1szt.html)
-
Poliuretan może i lepszy a na pewno trwalszy. Zastanawia mnie jedno ?????? ta większa tuleja jest tuleją tzw wahliwą ma więc pewne własności adaptacyjne i ustawia się wielopłaszczyznowo, twardy poliuretan będzie trzymał ten mały wahacz na sztywno - kwestia co konstruktor miał na myśli projektując taką tuleję w tym miejscu, mógł przecież zamontować zwykłą o wiele tańszą metalowo - gumową.
-
BlackyV6 jesteś pewien że to nie ta: ???
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar-x-type-tuleje-wahacza-tylnego-poprzecznego-z-tuleja-plywajaca-2szt.html (http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar-x-type-tuleje-wahacza-tylnego-poprzecznego-z-tuleja-plywajaca-2szt.html)
Nie wiem jak tuleje ale wachacz bardziej przypomina ten z aukcji...
-
hahah właśnie dałeś mi teraz do myślenia :-hehe :-hehe kurde nie jestem pewien ,wymieniałem cały tył i sie pogubiłem ,
masz rację to będzie ten twój link
-
Czyli wychodzi na to że zawieszenie w dieslach i w benzyniakach jest identyczne??
-
tak
-
Wielkie dzięki za podpowiedzi zamówiłem tuleje , po wymianie dam znać czy pomogło jak nie to liczę że pomożecie dalej ;D
-
Tuleje wymienione , jest dużo dużo lepiej ale mechanik powiedział ze jego zdaniem jeszcze jedne są do wymiany , "te od wahacza w który wchodzi sprężyna" i teraz pytanie czy ta tuleja??
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar-x-type-tuleja-wahacza-tylnego-poprzecznego-wahacz-z-mocowaniem-na-sprezyne-1szt.html (http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar-x-type-tuleja-wahacza-tylnego-poprzecznego-wahacz-z-mocowaniem-na-sprezyne-1szt.html)
mam też pytanie czy związek z moją przypadłością może mieć ten element:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar-x-type-tuleje-stabilizatora-tylnego-fi-185-mm-2szt.html (http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar-x-type-tuleje-stabilizatora-tylnego-fi-185-mm-2szt.html)
-
Witam, mam pytanie. Rozmawiałem z jakimś mechanikiem z aso jaguara w sprawie wymiany tulejek tego pokrętnego wahacza. Stwierdził jednoznacznie, że wymienia się cały element gdyż tuleje są wprasowane i nie da się ich podmienić. Mówił, że słyszał o podmiankach na tzw. żyletkę? ale nie wiem o co mu chodziło. W każdym razie chcę kupić zwykłe tuleje z aukcji http://allegro.pl/tuleje-wahacza-tylnego-dolnego-jaguar-x-type-i3424507153.html (http://allegro.pl/tuleje-wahacza-tylnego-dolnego-jaguar-x-type-i3424507153.html) i nie wiem, czy mechanik da rade wyciągnąć stare i wsadzić nowe? Czy po wymianie dalej będą skrzypieć? Stukać już nie powinny raczej :)
-
Rozśmieszyło mnie to strasznie że mechanik z ASO mówi że to trzeba całość wymienić bo to "wprasowane"... jest coś takiego jak prasa i nie ma wiele filozofii w tym żeby wyjąć stare tuleje i wprasować nowe. Wymienić można ew śruby dla pewności i po krzyku. A wypowiedź mechanika w ASO utwierdza mnie tylko w przekonaniu że:
1 ASO tylko potrafi wymieniać całe podzespoły a nie naprawiać oczywiście przy okazji naciągając naiwnych
2 Ludzie pracujący w ASO często nie mają wystarczającej wiedzy i często mówią głupoty
P.S. Ja u siebie wymieniałem te tulejki 2 lata temu i od tego czasu jest spokój... Czyli nie skrzypi i nie hałasuje w żaden sposób.
Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia w kontaktach z mechanikami
-
Witam. Mam podobny problem, Najbardziej odczuwalne kołysanie jest w wolnych zakrętach /typu małe rondo/ przy małej prędkości a zwłaszcza na wyjściu z zakrętu. Sprawdzałem zawieszenie na stacji diagnostycznej - wszystko ok. Nie słychać też żadnych stuków. Podejrzewam że to coś z tyłu np gumy stabilizatorów. Jakieś rady ?
-
Miałem ten sam problem, zakręty oraz skośno-poprzeczne nierówności drogi - bujało tyłem, przyczyną problemu były sparciałe tuleje tylnych wahaczy. Nowe poliuretanowe tuleje usunęły ten problem.