FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: sebol1975 w Sierpień 21, 2012, 15:47:03 pm
-
Witam czy mógłby ktoś wytłumaczyć tak łopatologicznie jak wymienić płyn hamulcowy w XJR 1996?
-
Łoptologicznie to tak: wyciągasz zbiorniczek z zawatością wyciągasz z samochodu ( jest na wcisk) wylewasz cała
zawartość. Wypłucz go pod kranem. Szczoteczką jak jest ubrudzony z zewnątrz. Wciskasz go spowrotem do
samochodu. Zalewasz do pełna. Wsadzasz jedna osobę do samochodu a ty do zaworków. Osobo w środku
pompuje pedał a ty przy zaworkach jak przy odpowietrzaniu ( pompowanie pedału, przytrzymanie , odkręcanie
zaworka, płyn pocieknie, dokręcanie zaworka i znów pompowanie itd). Po kolorze będziesz widział kiedy już
będzie świeży płyn. Trzeba tylko pilnować żeby płyn w zbiorniczku nie zszedł poniżej min. Trzeba dolewać na
bieżąco. Pamiętajc o zasadzie że kolejność kół przy których to robimy jest taka tył prawy potem lewy następnie
przód prawy i lewy.
-
Dzięki moryc :-thank A czy jak nic złego się nie dzieje, to przy wymianie płynu hamulcowego mimo wszystko należy odpowietrzać?
W warsztacie usłyszałem coś takiego: "Jak nie ma oznak zapowietrzenia, to po prostu wymieniamy płyn i już. Nie odpowietrzamy bez potrzeby."
-
Witam
Układ należy bezwzględnie odpowietrzyć. W układzie panuje bardzo wysoka temperatura robocza płynu i nawet jeśli jakiś bąbelek powietrza na postoju nie przeszkadza, to podczas jazdy, gdy wzrośnie temperatura układu a w tym bąbelków powietrza znajdującego się u układzie ,możemy stracić hamulce, ponieważ wraz ze wzrastającą temp, wzrasta ciśnienie powietrza i bąbelek zrobi się dwa lub trzy razy taki niż na zimnym układzie i wciskajac pedał hamulca można grubo sie zdziwić.
-
Niektórzy wymieniaja płyn tylko w zbiorniczku co jest bez sensu, sama wymiana płynu wiąże się z odpowietrzeniem (stary płyn musi zostać zastąpiony nowym,bez żadnego pęcherzyka powietrza) czyli trzeba go przepompować przez wszystkie przewody, a czynność ta jest niczym innym jak odpowietrzeniem.
-
Dziękuję Wam bardzo za wszystkie rady.
-
Gdzieś słyszałem o wymianie płynu w ten sposób że pod ciśnieniem nowy płyn jest wciskany przez zbiorniczek , i przez odpowietrznik stary- sam, bez pompowania wychodzi.
-
Ale to tez wiąże się z odpowietrzeniem, bo trzeba przeciez otworzyć odpowietrznik i przepompować płyn.
-
"Jak nie ma oznak zapowietrzenia, to po prostu wymieniamy płyn i już. Nie odpowietrzamy bez potrzeby."
Poprostu chcieli to zrobic 1-2-3 i po bólu i kolega by zapłacił. A płyn w przewodach dalej by był stary, to jest jasne naciąganie.