FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: daimler 6.0 93 w Sierpień 19, 2012, 15:13:39 pm

Tytuł: skoki temperatury, ciśnienia, zdjęty wąż z chlodnicy...
Wiadomość wysłana przez: daimler 6.0 93 w Sierpień 19, 2012, 15:13:39 pm
Witam i prosze o pomoc...wczoraj mialem zawozic wesele moim kotkiem ale pod domem pana mlodego mialem powazna awarie- cisnienie w ukladzie chlodzenia bylo tak duze ze zdjelo waz z chlodnicy...Temperatuara byla ok, cisnienie oleju w sumie w normie ale pojawialy sie skoki od 0 do 6 barów ale najczesciej oscylowalo wokol zera szczegolnie na rozgrzanym silniku. po awarii zalozylem wąz uzupelnilem plyn odkrecilem korek i po chwili znowu zaczelo wybijac plyn korkiem wlewowym. w plynie nie bylo oleju, olej w silniku czysty.  Kilka dni wczesniej temp skakala do granicznej wartosci, musialem stawac zeby temp spadla... plyn sie prawie gotowal...moze ktos wie cos o tym silniku i co to moze byc ?? termostat??zapchany uklad, a moze uszczelka pod glowica??? aha wesele ktore mialem wiezc wzial ktos doslownie z ulicy seatem leonem...lipa jak nic:(
Tytuł: Odp: skoki temperatury, ciśnienia, zdjęty wąż z chlodnicy...
Wiadomość wysłana przez: romek w Sierpień 19, 2012, 15:25:44 pm
Witaj, niestety wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą...
Tytuł: Odp: skoki temperatury, ciśnienia, zdjęty wąż z chlodnicy...
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Sierpień 19, 2012, 18:36:47 pm
Napisz może najpierw jaki silnik i który rok.
Tytuł: Odp: skoki temperatury, ciśnienia, zdjęty wąż z chlodnicy...
Wiadomość wysłana przez: Bachytek w Sierpień 19, 2012, 18:57:29 pm
chyba jest w nicku :-W
Tytuł: Odp: skoki temperatury, ciśnienia, zdjęty wąż z chlodnicy...
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Sierpień 19, 2012, 20:41:24 pm
W takim razie uszczelki pod głowicami.
Sprawdziłbym jednak najpierw termostat (można nawet zdemontować na próbę) i wentylatory, które w tym roczniku powinny być już elektryczne.
Tytuł: Odp: skoki temperatury, ciśnienia, zdjęty wąż z chlodnicy...
Wiadomość wysłana przez: daimler 6.0 93 w Sierpień 20, 2012, 08:36:53 am
wentylatory elektryczne, smigaja jak szalone dluzszy czas po zgaszeniu silnika. to jest ok. samochod jest juz u mechanika jak cos bede wiedzial napisze...
Tytuł: Odp: skoki temperatury, ciśnienia, zdjęty wąż z chlodnicy...
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Sierpień 20, 2012, 14:23:17 pm
Nie ma zartow z V12 w tym modelu jesli chodzi o temp. Ten silnik to taka mini elektrownia atomowa dzialajaca z minimalnymi wrecz tolerancjami. Przegrzany silnik - duze klopoty wiec i dobrze zrobiles. Daj znac co powie mechanik. Z ciekawosci, kiedy robiles ostatni flush ukladu chlodniczego?
Tytuł: Odp: skoki temperatury, ciśnienia, zdjęty wąż z chlodnicy...
Wiadomość wysłana przez: daimler 6.0 93 w Sierpień 31, 2012, 23:02:04 pm
Ze znajomym mechanikiem rozbieramy silnik, na 99% walnęła uszczelka pod głowicą(mam nadzieje ze tylko)...jeszcze nie wiemy pod którą, bo jest mały problem z łańcuchem rozrządu, który podczas zdejmowania głowicy pozostaje na swoim miejscu i trzeba specjalnym kluczem przyblokować koło zębate od łańcucha.mniej więcej tak to wygląda. Flushu układu nie robilem, w środku jest dosyć czysto, przynajmniej na oko... a co do silnika nawet nie wiedzialem ze 6.0 jest caly aluminiowy....Ps. ktoś sie orientuje  gdzie i jak najlepiej kupić uszczelki na górę silnika do mojego jaga???
Tytuł: Odp: skoki temperatury, ciśnienia, zdjęty wąż z chlodnicy...
Wiadomość wysłana przez: romek w Sierpień 31, 2012, 23:09:51 pm
Nową uszczelkę pod głowicę kup wyłącznie oryginalną z ASO, podróbki potrafią się wydmuchać już po kilku miesiącach!