FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Artek123 w Sierpień 18, 2012, 15:29:47 pm
-
Witam
Ponieważ nie znalazłem nic na ten temat, chciałem zapytać.
Jak wygląda temat regulacji luzów zaworowych w S-type 3.0 v6 z 2001r.? Mianowicie, trzeba go regulować co jakiś czas ręcznie (mechanicznie) czy regulowany jest automatycznie (hydraulicznie)???
-
Ja znalazłem ;D
Luz reguluje się płytkami, nie ma hydrokompensatorów.
-
kolego slawek dzięki za odpowiedź :-thank
Miałbym do ciebie jeszcze taką prośbę żebyś wrzucił link gdzie znalazłeś informacje o tej regulacji luzów zaworowych.
I jeszcze takie pytanie:
Co ile trzeba regulować te luzy???
Czy ktoś z forumowiczów to robił???
Dużo jest przy tym roboty???
Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam
-
Na forum znalazłem tylko informację o płytkach, nie natrafiłem na nic co byłoby związane z regulacją.
Spotkałem się z taką regulacją w innym silniku i wydaje mi się ,że samemu trochę trudno przeprowadzić regulacje. Największy problem jest z płytkami.Oprócz tego trzeba mieć przyrząd do podnoszenia dźwigienek zaworowych. (przynajmniej tak było w przypadku silnika w którym widziałem jak to się robi ;D )
-
Spotkałem się z taką regulacją w innym silniku i wydaje mi się ,że samemu trochę trudno przeprowadzić regulacje.
Sprecyzuje moje pytanie, nie chodzi mi o to czy ktoś to robił osobiście tylko czy ktoś w jakimś zakładzie zlecał taką robotę i czy jest to zabieg bardzo czasochłonny i kosztowny (bo na przykład w subaru trzeba wyjąć cały silnik, gdzie w innych autach można temat załatwić bez większych problemów w 2-3 godz.) i chodzi mi o to jak wygląda ten temat w S-type z silnikiem 3.0 v6???
-
W Subaru jest boxer. Wydaje mi się, że najbardziej wiarygodną informację nt. czasu trwania oraz kosztów otrzymasz w ASO, nawet telefonicznie.
Przed regulacją trzeba pomierzyć luzy zaworowe i dopiero wtedy można określić , czy jest ona konieczna.
-
Nikt z forumowiczów nie zlecał regulacji luzów zaworowych w S-type???
-
wlasnie sie za to zabieram wypadal zaplon na 6 cylindrze przyczyna brak luzu na zaworach wydechowych dzis wyciagam plytki i daje do szlifu zobaczymy efekty po wekendzie czy zaworki sie nie powypalaly... ??????
-
Ja kupując swojego byłem sprawdzać go u Karlika (serwis jaguara) pytałem się też wtedy o ewentualną regulację luzów, bo mój przy zakupie miał ok 130000 km i byłem ciekaw jak to wygląda. Podobno jest to procedura bardzo pracochłonna, według zaleceń fabryki każdą płytkę należy usunąć i przewidziane są różne ich grubości, należy je przymierzać aż któraś będzie pasowała, pan z serwisu zaznaczył iż nie da się określić w którym miejscu jaka będzie potrzebna i trzeba mieć niemal cały zestaw :D generalnie w aso wyszłoby to kilka tysięcy ;) ale tutaj pojawia się pocieszenie, ponieważ nie mieli żadnego przypadku w którym to byłoby potrzebne :D
-
u mnie zaistniala taka potrzeba zniknela kompresja na 6 garku :( udalo sie wyjac plytki bez zdejmowania walka rozrzadu.zostaly przeszlifowane na plaskoszlifie bo zalozeniu cylinder zadzialal :-yipee,polatam troszke zeby zawory sie troszke uklepaly bo moze podpalone byly i zmierze znow cisnienie na cylindrze,a jesli pan w serwisie twierdzi ze sie nie reguluje to sie myli bo dla przykladu jezdze w motocrosie ;D na yamaszce i zawory reguluje co 10-15 mth bo sie rozciagaja i uklepuja gnaizada :P
wiem ze moto to nie kot ale cos w tym jest ;D
-
u mnie zaistniala taka potrzeba zniknela kompresja na 6 garku :( udalo sie wyjac plytki bez zdejmowania walka rozrzadu.zostaly przeszlifowane na plaskoszlifie bo zalozeniu cylinder zadzialal :-yipee,
jakaś technologia wyciągania płytki czy wystarczy krzywkę w stronę ssących ustawić?
ktoś może podać książkowe luzy dla silnika 3.0?
-
jest technologia znam ją
-
a znasz Wąski jakąś technologię jak sie nie ma tego specjalnego wciskacza szklanki, no bo nie śrubokrętem chyba mozna to zrobić co? trzeba sobie takie coś dokombinować pewnie...
no a z dobraniem płytki to nie można zamówić płytki o konkretnym wymiarze?, przecież nie koniecznie musi zawór osiąść, częściej chyba luz się powieksza nadmiernie i trzeba po zmierzeniu luzu i płytki dobrać grubszą płytkę. Jeżeli płytki są też hartowane powierzchniowo jak krzywki to metoda zebrania paru setek jest na chwilę, ale co do płytek to nie znam technologii utwardzania.
-
Co do wyjecia to jak ktoś chce to i śrubokręt da radę płytki są utwardzane i jak coś to można je zamówić koszt jednej to średnio 80 pln
-
Mnie właśnie czeka wymiana tych podkładek na jednej głowicy :/
-
Witam. Właśnie razem z kolegą mechanikiem dokonaliśmy regulacji zaworów wydechowych 2 i 6 cylindra reszta pomierzona jest w normie. Regulacja dokonana po wypadaniu zapłonu na tych cylindrach i stwierdzeniu po zdjęciu pokrywy, że luzów właściwie nie ma na tych cylindrach. Może ktoś śrubokrętem potrafi docisnąć szklankę zaworu nie niszcząc jej, nam się nie udało. Poszukałem trochę dosłownie w Europie i znalazłem w Szwajcarii przyrząd jaguara do wyciągania płytek regulacyjnych (303-693) i za rozsądną cenę zakupiłem. Tym przyrządem obniżyłem szklanki i za pomocą zmywacza do hamulców, sprężonego powietrza i magnesu ( jaguar też poleca specjalną dyszę do wydmuchania płytek, my poradziliśmy sobie zwykłym pistoletem do przedmuchiwania) udało się wyjąć płytki ze szklanki ale nie udało się wyjąć całkowicie gdyż blokował je wałek i wylewki w głowicy. Aby wyjąć iglakiem i małą szlifiereczką modelarską musiałem delikatnie spiłować te wystające elementy. Płytki dobrałem nie od jaguara ale od Hyundai (MET 03 23604 PŁYTKA REGULACYJNA HYUNDAI 30x2.05mm) na znanym portalu sprzedażowym są w zasadzie wszystkie potrzebne rozmiary i to za cenę 16 zł za sztukę. Złożyłem, pomierzyłem luzy i ciśnienia, zrobiłem płukankę olejową, zmianę oleju ze wszystkimi filtrami. JAK NA RAZIE CHODZI RÓWNO, BRAK BŁĘDÓW. Czy taka jest technologia tego nie wiem ale my tak zrobiliśmy i jak na razie działa.
P.S. Fakt były i chwile zwątpienia ale mój kolega to siła spokoju i hołduje zasadzie, "że ranek jest mądrzejszy od wieczora" więc jak dziś nie idzie to może chwila refleksji i jutro pójdzie.
POWODZENIA ŻYCZĘ :)