FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: KrzysiekEg w Sierpień 16, 2012, 09:33:02 am

Tytuł: [x300] Bezpiecznik nr 5 w bagażniku, upływ prądu.
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Sierpień 16, 2012, 09:33:02 am
Witam.
Ostatnio zaobserwowałem że coś mi ucieka prąd, i po zmierzeniu okazało się że mam upływ na poziomie 0,11 A. Po poszukiwaniach odkryłem że odpowiada za to bezpiecznik nr.5 w bagażniku (Jaguar portable diagnostic unit (PDU), radio telefon.)
Po wyjęciu go upływ spadał do 0,04 A czyli tak jak ma być.
Ponieważ moj kotek posiadał telefon ale jak go kupiłem to już go nie posiadał, wiec wszystkie kable są odłączone.
A czym jest PDU?
Gdzie szukać przyczyny?
Tytuł: Odp: [x300] Bezpiecznik nr 5 w bagażniku, upływ prądu.
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Sierpień 16, 2012, 19:51:57 pm
PDU to niczym innym tylko angielska nazwa systemu diagnostycznego Jaguara. To mnie naprowadziło na podłączony u mnie do gniazda OBD2 interfejs ELM. To on był sprawcą podniesionego poboru prądu. Po jego odłączeniu wynik 0,02 A.
A akumulator miał już 10 lat i czas na niego nadszedł.
Tytuł: Odp: [x300] Bezpiecznik nr 5 w bagażniku, upływ prądu.
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Sierpień 16, 2012, 20:18:42 pm
Miałeś tam cały czas włożony interfejs?  ?????? Ja też będę szukał upływu prądu, bo ostatnio chciałem odpalić Jaga, a aku kompletnie zdechł... A wszystko wcześniej było ok i mógł stać i miesiąc nie odpalany...
Tytuł: Odp: [x300] Bezpiecznik nr 5 w bagażniku, upływ prądu.
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Sierpień 17, 2012, 13:12:06 pm
Tak wpietego tam ELM,a miałem. I on pobierał prawie 0,1 A. Nie chciało mi się go wypinać tylko lapka podpinałem.
Tytuł: Odp: [x300] Bezpiecznik nr 5 w bagażniku, upływ prądu.
Wiadomość wysłana przez: Choina w Sierpień 17, 2012, 15:57:15 pm
Problem rozwiązany to można trochę zejść z tematu. Jak ci się spisuje ELM w X300? Masz jakiś specjalny program? Widzi go jako Jaguar?
Tytuł: Odp: [x300] Bezpiecznik nr 5 w bagażniku, upływ prądu.
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Sierpień 17, 2012, 16:37:23 pm
Kupiłem Elm z allegro, pierwszy nie pracował z protokołem Jaguara (KWP 2000) bodajze. Więc 40 dychy psu na bude, poczytałem i kupiłem Elma tyle że wcześniejszą wersje 1,3 i tutaj połączył się bezproblemowo.
Do odczytu używam PCM scana w wersji 2.3.8
Czyta cały silnik, błedy itp.
Ja osobiscie mam ustawiony, podgląd korekt krotko i długo terminowych, prace sond, obroty itp.
Wszystko można ładnie ustawic na wykresie graficznym co pozwala na dosyć dużą analize pracy silnika.