FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: Angus73 w Sierpień 01, 2012, 14:56:21 pm
-
Witajcie, mam kolejne pytanie do doświadczonych Jaguarologów. Jak samochód stoi 2-3 tygodnie, odpala dosłownie na dotyk. Cyk kluczykiem i silnik pracuje aż miło (nigdy nie trzeba było 2 razy próbować). Z kolei po zatrzymaniu na krótki postój, 15-20-30 minut, są niekiedy problemy. Kręci, kręci, czasami słychać, że zaskakuje, a nie odpala. Czasami zaskoczy za 2-3 razem ale wczoraj np. chyba z 10 razy próbowałem zanim w końcu silnik zaczął pracować. Boję się, że w końcu mogę rozwalić rozrusznik. Jak zwykle z góry uprzejme dzięki za wszystkie sugestie.
Moje pomysły to zapowietrzanie się układu paliwowego? Świece się zalewają?
Pozdrawiam,
-
Po takich objawach to ja bym obstawiał na pierwszym miejscy czujnik położenia walu korbowego.
-
O jasny gwint, a cóż to takiego i gdzie tego szukać???
W między czasie, sprawdziłem jaka jest rola tego czujnika. Faktycznie objawy można pod to podciągnąć. Wiem już ile kosztuje (nie jest to strasznie droga rzecz), ale nie mogę go zlokalizować. Pozdrawiam,
-
Powiedz nam jaki masz silnik to będzie łatwiej :)
-
Faktycznie :) SIII, XJ6, 4,2 aut.
-
Witaj Angus
Twoj silnik niema czujnika polozenia walu korbowego.
Przyczyna klopotow z odpaleniem cieplego silnika jest najprawdopodobniej
czujnik temperatury,znajduje sie on na grzalce wodnej
kolektora ssacego-biala prostokatna wtyczka
pozdrawiam Ocelot
-
Ocelot, dzięki za info ;-))) muszę powiedzieć, że wczoraj jak przeglądałem kilka sklepów, to coś mnie tak tknęło. Bo nigdzie nie było tej części do mojego modelu. Ale uznałem, że pewnie nie jest to zbyt popularne.... No coż, cały czas się uczę!
http://www.englishcars.pl/?productID=1109&rollback= (http://www.englishcars.pl/?productID=1109&rollback=),
Jakby się okazało, że to faktycznie jest to, to znalazłem taki. Czy to będzie ten?
Dzięki ;-)
-
Ten silnik ma hallotron, więc niema czujnika położenia walu korbowego. Zrób jak ocelot pisze.
-
Ten silnik ma hallotron, więc niema czujnika położenia walu korbowego. Zrób jak ocelot pisze.
:-wstyd
-
Witaj Angus
czujnik ktory pokazales na zdjeciu to jest wlacznik termiczny wentylatora pomocniczego
chlodnicy a wiec nie to.
Czujnik temperatury,niestety nie mam jego zdjecia ma nr kat EAC 3927
ten sam czujnik jest we wszystkich ukladach wtrysku Bosch L-jetronic i Bosch KE-jetronic
grupy VW Audi i ma nr kat 049 919 501E
pozdrawiam Ocelot
-
Ocelot, bardzo dziękuję za wyczerpujące info. Sorry że tak późno, ale dopiero praktycznie skończyłem wakacje. Niestety. Zajmę się tym czujnikiem. Pozdrawiam
-
ja miałem taki objaw jednak w silniku v12 , ustąpił po wymianie uszczelek pod wtryskami. :)