FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: daniell24txt w Lipiec 27, 2012, 21:22:58 pm
		
			
			- 
				
 Serdecznie witam Wszystkich zainteresowanych tematem..
 
 Mam 2.5nsmoka, ktory od jakiegos czasu przestał mruczec..
 Pojawiła sie rowniez ikona silnika na pulpicie, wskazujaca p0171 i 0174..
 
 Doszukalem sie pekiecia przewodu przed kolektorem (na wierzchu pod pokrywą) i zastanawiam sie czy bede w stanie to samemu wymienic.. Jest to cienka gumowa rurka zaraz obok tej grubej dochodzacej do kolektora powietrza.. Sprawa nie wygląda na skomplikowaną, jednak brak mi podstawowej wiedzy typu - jak u diabła sie ta czesc nazywa???  Chce zamowic przez internet, ale nie jestem pewien co wpisac..
 
 Czy miał ktos z was podobny przypadek???
 Czy to moze byc powod zanikniecia pomruku silnika???
 
 Bardzo dziekiuje za ewentualną podpowiedz.. pozdr
 
- 
				masz LPG?
			
- 
				
 brak LPG.. polatałem to prowizorycznie tasmą, ale tak byc nie moze..
 
 zastanawiam sie nad wlasciwą nazwa tej rurki - chce ja zamowic jak najszybciej..
 
 nie powinno byc wiekszych problemow, ale to pozniej.. dzieki :))
- 
				wygrzebie za chwilę dokumetacje z tego silnika to napisze ,a tak na marginesie dolej wody do układu chłodzenia :)
			
- 
				Tak na marginesie... Dlaczego wody?  ??????
			
- 
				metafora taka :)
			
- 
				Aaaa...  :-gwizd
			
- 
				witam.
 zaznacz na fotce o który przewód chodzi.
 
 
 (http://i267.photobucket.com/albums/ii299/strawinski/43368252.jpg)
- 
				twoje błędy z komputera lubią chodzić parami
 http://bluejag.co.uk/Jaguar-XT-TechBullitens/XT303-13.pdf (http://bluejag.co.uk/Jaguar-XT-TechBullitens/XT303-13.pdf)
 http://www.aa1car.com/library/ford_lean_codes.htm (http://www.aa1car.com/library/ford_lean_codes.htm)
 
 takie błędy wyskakują jak są pęknięte przewody gumowe vacum
 napraw przewód!
- 
				ja kiedyś miałem podobnie, przyczyną były zużyte oringi na tych niby przepustnicach w dolocie powietrza, przystaw ucho i posłuchaj czy nie syczy gdzieś powietrze. 
 przewód który zaznaczyłeś to przewód odmy to też może być przyczyną w/w błedów
- 
				to zwykły kawałek gumowego węża, weź go do sklepu motoryzacyjnego i pokaż, maja takie na metry, albo dobiorą coś podobnego.
 posprawdzaj jeszcze te elementy, o których piszą w podanych przeze mnie linkach.
- 
				
 extra.. dzieki wielkie Koledzy..
 
 sprawdze wszystkie oringi i zamowie sobie ta odme przez internet..
 zastanawiam sie nad angielska nazwa tej odmy (mieszkam w Szkocji)..
 damy rade.. najwazniejsze zlokalizowany jest problem..
 
 zastanawiam sie nadal, co jest odpowiedzialne za ten fascynujacy pomruk silnika???
 
 poprostu tesknie za tym dzwiekiem i nie wiem dokladnie od czego to zalezy..
 chce zeby bylo jak dawniej, a nawet jeszcze lepiej.. czy ktos z Was posiada taką wiedzę???
 
 :-thank
- 
				Wyczyszczenie zaworu EGR (i kolektora, jak się komu chce), może przywrócić pomruk kotu. Tak jest w moim dieslu. Ja mojemu dodatkowo zaślepiłem EGR blaszkami (z ebay) i wywaliłem tę niepotrzebną metalową rurę intercoolera. Teraz mruczy jak nie-jaguar. Bardziej jak prehistoryczny lew jaskiniowy.  Mrrrr whrrr arrrgh... ;D
			
- 
				Benzyna sama w sobie ładnie mruczy  ;D i nie ma problemów z egr bo go tu nie ma  :-clap :-yipee