FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Rysiek w Lipiec 14, 2012, 17:27:59 pm
-
Win mego kocura SAJJFALG4BP810031 .Wiem że jest to skrzynia ZF 4HP22 ale nigdzie nie mogę znaleźć filtra i uszczelki do niej. Są ale do ZF 4HP22, EH i 4HP22,HL - każdy inaczej wygląda. Poza tym jaki olej zalać do skrzyni-
ponieważ orginalny olej od ZF to (Life Guard Fluide 6), inni podają że jest to olej (ESSO LT71141). Szanowni Forumowicze proszę o pomoc. :-help. Do silnika zalałem Liqui Moly (super leichtlauf)10W40- silnik po zmianie zdecydowanie ciszej pracuje i ok litra na 100km zmniejszylo się spalanie.
-
Hej, domyslam sie ze masz silnik 3.2. Numer filtra (Oil screen) to JLM664 (jest tu numer Jaguara), kupisz go np u naszego
klubowego partnera 4x4Partners w warszawie:
http://4x4partner.pl/items/search/?phrase=JLM664 (http://4x4partner.pl/items/search/?phrase=JLM664)
maja nawet pod reka. Jako czlonek klubu (nie jestes jezcze czlonkiem klubu, ale mozesz zostac) kupisz tam
z rabatem. http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,8236.0.html
Co do oleju, 4HP22 nie wymaga Life Guard Fluid, lejesz "zwykly" Dexron III.
-
http://www.englishcars.pl/?productID=1271 (http://www.englishcars.pl/?productID=1271)
-
Kogutki dzięki :-thank. Skoro zakupiłem tego pięknego kocura chętnie do klubu się zapiszę. Do 180tyś.km był serwisowany w Szwajcarji (udokumentowane )- u nas przejechał 40tyś.km.Olej muszę wymienić bo skrzynia dziwnie się zachowuje-jadąc stale bez włączonego tempomatu 90-100 km/ h sama czasami zmienia przełożenia.Rónież czasami przy różnych prędkościach delikatnie szarpie.Ale jak zaleje 3 litry - bo tyle do niej wchodzi wg. fahrzeugpflege nie dexron III ale(life guard) to nic się chyba nie stanie. Kura jeszcze żeby ten 3.2 rzędowy tyle nie chlał w mieście na 100km/18l wg-koputera spokojnie jeżdżąc- może i tu mi kogutki coś podpowiesz? Jeszcze raz dzięki za pomoc.
-
Olej w tej skrzynii wymienia sie co 48 tys km. Co do wyboru oleju, Dexron III jest olejem mineralnym,
Life Guard Fluids to oleje syntetyczny, dedykowany do nowych typow skrzyni "bez wymagania wymiana
oleju". Po pierwszy nie ryzykowalbym, po drugie nie wolno miesac wiec musialbys w calosci wymieniec
oleju, po trzeci Life Guard Fluids sa cholerny drogi. Tak, do 3 litry do ZF 4HP22.
Co do spalania, mysle ze 18 l w miejsce to niestety norma. Nie mialem nigdy 3.2, ale 4.0 tyle wzial.
-
kogutki- dzięki za sugestie. Ale rozumiesz że chcę dobrze kocurowi, więc dmucham na zimne z olejem w skrzyni- ok dex III.Odnośnie spalania to-mądry forumowicz powiedział mi że to za durzo i mam pojechać do kumatych w ,kotkach, ludzi by po 200tyś. przebiegu jednak coś w silniku wyregulowali bo ma prawo coś nie grać- i to kumam. Tylko że ja mam 300 km do najbliższego kumającego w jedną stronę-czujesz a żadnego nie znam.ha,ha. Zadne kontrolki się nie palą. :) Malo tego powiedział mi że trzy kocury które zna jeżdżą na zwyklej instalacji gazowej dostosowanej do zwyklego za przeproszeniem ,,fiuta,, nie sekwencji i ganiają aż milo-tylko trza dobrze ustawić dawkowanie. Nie chcę go gazować doradź co i jak by mniej palił. ??????. Ale jeżeli to norma to -nie chcę ale będę musiał -zagazuje sekwencją i wywalę orginalny zbiodnik paliwa a w miejce wstawię butlę i mały zbiornik na benynkę. To rada mądrego forumowicza by nie obciążać bagażnika i miec norkalny zapas i bagażnik. Kogutki doradź :-K