FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) => Jaguar News & Jaguar Scena => Wątek zaczęty przez: Artek123 w Lipiec 14, 2012, 09:39:55 am
-
W Jaguarach XF i XJ zaprzestano montowania wolnossącego silnika 5.0 V8 (385 KM) :-thumpdown . Jego miejsce zajęła jednostka 3.0 V6 z kompresorem (w XF tylko w wersji sedan). Uzyskuje ona 340 KM i 450 Nm (V8 - 515 Nm). Przy minimalnie gorszych osiągach Jaguary mają zużywać zdecydowanie mniej paliwa. Na 100 km XJ V8 zużywał 11,3 l paliwa, a teraz tylko 9,4 l. XF analogicznie na 100 km potrzebował 11,1, a z nową jednostką 9,3 l. We wszystkich wersjach zostanie zastosowana ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. Ponadto w XF zostaną zastosowane już w wątku wcześniej wspomniane silniki, benzynowy 2.0 turbo 240 KM i turbodiesel 2.2 200 KM (słabsza wersja 163 KM nie będzie w Polsce dostępna).
Nowe Jaguary w zależności od wersji trafią do sprzedaży jesienią 2012 r. i początkiem 2013 r.
(http://i47.tinypic.com/28jgsvs.jpg)
-
a czyjej produkcji beda te silniki "benzynowy 2.0 turbo 240 KM i turbodiesel 2.2 200 KM " ?? Bo mi pojemnością i mocą pasują do silników Forda :-\
-
Tak, Ford
Oprocz jednostke V6 Jaguar takze prezontowal... jednostka benzynowa 4-cylyndrowa. Ten silnik obecnie juz jest zamontowany
do Range-Rover-a Evoque (ale zostal zmodyfikowany) i wychodzi z rodziny Ford EcoBoost.
4-cylyndrowy benzynowy silnik bedzie mial pojemnosc 2.0 litrow z turbodoladowaniem.
Tutaj oficjalne dane:
240hp Turbocharged 2.0-liter I4
Engine type: four-cylinder, in-line, turbocharged
Capacity (cc): 1999
Bore/stroke (mm): 87.5/83.1
Peak power (HP@rpm): 240@5500
-
Hmm czyżby jednak Ford nie odpuścił? Czy może TATA chce kupić teraz Forda?
No ale 163KM to chyba mocno za mało jak na 1800 kg pojazd.
A tak z ciekawości-czyjego pomysłu były 5.0?
-
Czy tylko Ferrari, może sobie pozwolić na piękne nowe V12? ::)
-
E tam, niech jest i V2- byleby pięknie grał ;D
-
Rozumiem, że doładowanej piątki nie wycofają?