FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: hermann w Lipiec 10, 2012, 14:59:40 pm
-
Witam wszystkich,
Pisze ten temat nie bardzo orginalny ponieważ dotyczy szarpania przy dodawaniu gazu czyli jak sobie jadę i dodaje gazu to kotek jakby chwilke się zastanawia nastepnie szaprie a potem przyśpiesza,
na ten temat przeszukałem całe forum a wiec za szarpanie odpowidzialne cewki, świece, lewe powietrze. A więc mając takie informacje wybrałem się do mechanika (chcialem cos wiedzieć o przyczynach zanim zgłosze się do servisu) i
wymieniłem świece cewki, i naprawiona została nieszczelność na takim kolanku w okolicach kolektora, komputer pokazał 0 błedów,a kotek nadal szarpie, czujnik fazy rozrządu także ok (czy jakoś tak się to nazywa nie pamiętam nazwy)
zbadałem takżę ten wątek http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13953.30.html
ale to też nie, zrobiłem 4 mechaników servis fiata i renault i nikt nie wie co jest grane. Moje pytanie jest takie co wy na ten temat myslicie ? jakieś rady? inne przyczyny?Ostatni mój pomysł na przyczyne to EGR. pytam poniewż tak mi się zdaje że trzeba będzie odwiedzić servis jaguar.
I jeszcze taka myśl czy jest możliwe ze te komputery diagnostyczne są "zasłabe " na jaguara i pokazuja brak błędów a tak naprawde to błedy są? jest taka możliwość?
Podczas wizyty w sevis fiata komputer pokazywał odczyty z sądy lambda, no to chyba by błędy wykazał jakby były,
to taka moja myśl odnośnie diagnozy.
Pozdrawiam i bardzo prosze o pomoc.
:-kogutki
-
Odczytaj błędy ze skrzyni.
-
komputer wskazuje błąd sondy lambda więc może sprawdź najpierw to co wskazało katalizatory padają moim skromnym zdaniem
-
wszystkie cewki wymieniłeś na nowe? Uszczelki pod kolektorem masz nowe ? Sprawdź świece - to, że sa nowe nie oznacza, że sa sprawne...czasem zdarzy sie bubel...
ja ostatnio zaobserwowałem u siebie nie szarpanie, tylko jedno ( pojedyńcze ) szarpnięcie podczas przyśpieszania...objawia sie to tak, jakby nagle zabrakło paliwa...
Spotkaliście sie z czymś takim?
-
Prawdopodobnie auto zalewa się na chwilkę i koryguje to bardzo szybko.
Podepnij kompa i podejrzyj jak możesz co się w tej chwili dzieje z sądami regulacyjnymi i korekcjami.
-
Świece sa nowe i cewki także sa nowe,
uszczelka pod kolektorem jest stara, ale podobno jest szczelność.
Z tym szarpaniem to jest tak że jak dodaje gazu to szarpie // takie wibracje//,jak mam coś około 4 tyś obratów to to znika i dostaje ostrego przyśpieszenia, wogóle te wibracje// szarpanie// to pojawiają się w okolicach tak mniej więcej 2,2 do 3,8 tys obratów i jak jadę wsam to sa mniejsze ajak w 5 osób to sa wieksze, i tak obserwuje że na zimnym silniku to to własciwie nie występuje, natomiast na ciepłym tak. Natomiast dziś podczas jazdy i szarpania pojawiła mi się i znikła pomarańczowa kontrolka check engine, z tego co się orientuje to powstał błąd//usterka// i komputer go zapisał, a że było to podczas szarpania to musi to byc usterka powodująca szarpanie, czyli teraz musze kota podłączyc pod komputer i coś tam powinno sie pokazać i wreszcie się dowiem co jest przyczyną szarpania. czyli ironicznie mozna postawic tezę że pojawienie się kontrolki check engine to dobry znak.
A odnośnie jeszcze diagnostyki to poważnie się zastanawiam czy nie zakupic kabla elm 327 wtedy po podłączeniu do komputera była by mozliwosć abym sam poznał błędy//usterki// zanim pojade do serwisu, czy też mógłbym sprawdzić to oczym była mowa w tym temacie czyli "Podepnij kompa i podejrzyj jak możesz co się w tej chwili dzieje z sądami regulacyjnymi i korekcjami." Myślę zę to ciekawy pomysł.
Myslałem o takim interfejsie
http://allegro.pl/kb3a-kabel-diagnostyczny-interfejs-elm-327-obd2-i2499709780.html (http://allegro.pl/kb3a-kabel-diagnostyczny-interfejs-elm-327-obd2-i2499709780.html)
co nim myslicie?
Czytałem tu ostatnio na forum bardzo podobny wątek do mojego podobne objawy ciekawe czy przyczyny tych objawów sa takie same.
pozdrawiam
-
identyczne objawy miałem ze zwalonymi cewkami...
-
Witam!
Byłem dzis w servisie
komputer i wiadomo wypadanie zapłonu na dwójce.
Jestem umówiony na naprawę w poniedziałek.
Po naprawie napisze jakie efekty.
:-clap
-
Witam!
Wszystko juz dobrze, kotek smiga jak rakieta, wspaniałe uczucie jak silnik idzie idealnie.
pozdrawiam :-A :-super
-
czyli co powodowało wypadanie zapłonu? Cewka?
-
przyczyna była cewka trafił sie bubel
rzadko spotykane