FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: nino11 w Lipiec 06, 2012, 02:04:06 am
-
Witam wszystkich.
Może ktoś z Was spotkał się z tym problemem. Na wolnych obrotach samochód chodzi OK! Jednak podczas jazdy, szczególnie podczas łagodnego przyspieszania pod górę, występują chwilowe wahania obrotów z jednoczesną, wyczuwalną utratą mocy. W tym momencie słychać też coś w formie "buczenia", ale tylko w czasie spadków. Obroty spadają o ok 100-200 obr. na ok 0,5 sek. Regularność co 2 sek. Nie mam błędów wg. diagnosty. Może macie jekieś sugestie. Bardzo proszę o podpowiedź. Pozdrawiam
-
hmm dziwne, że błędów nie ma ?????? Może EGR? Albo filtr DPF zapchany (o ile to model 2006-)
-
To jest 2004 rok. bez filtra DPF. EGR jest, ku memu zaskoczeniu, czysty. Sam już nie wiem skąd dobiega to buczenie. Raz mam wrażenie że z okolic śilnika, innym razem , że gdzieś spod samochodu. Czy tak mogłaby zachowywać się turbina? Jakie ciśnienie powinna mieć ? Znajomy diagnosta twierdzi, że mam 0,2 (chyba bara ).
Pomiar wyglądał dość banalnie. Rozpędził auto od zera na odcinku 100-150m. To chyba mało wiarygodny sposób pomiaru............
-
A może blokuje się kierownica spalin na turbo. ??????
-
Od razu chcę zaznaczyć że mechanikiem, nie jestem. A więc mogę się mylić ale wydaje mi się że ciśnienie doładowania (o ile zostało poprawnie zmierzone) wielkości rzędu 0,2 bara podczas przyspieszania samochodu jest chyba trochę za niskie.
-
"BLOKOWANIE SIĘ KIEROWNICY SPALIN" - BRZMI OBCO.....Zapytam diagnostę o ten problem.
Czy TEN PROBLEM MÓGŁBY DAWAĆ TĘ REGULARNOŚĆ WAHAŃ OBROTÓW SILNIKA .........................?
Dzięki za sugestie
A propos ciśnienia ...też myślę , że jest za niskie, lecz mam nadzieję, że sposób pomiaru był wykonany błędnie.
-
Cześć,
wiem że już trochę minęło czasu od wpisu ale może jeszcze jest autor problemu? Chciałem podpytać czy udało się temat rozpracować.