FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: kotek30 w Lipiec 01, 2012, 21:32:25 pm
-
witam gdzie można kupić albo dorobić pierścienie abs tylni do x-type 3.0 AWD w polskich serwisiach nie występują mają tulko całe przeguby 1050zł za sztukę w angli na forum znalazłem i występują same ale nie wiem gdzie szukać aby zamówić moje przerdzewiały i świeci mi abs a do tego nie działa pempomat
-
chodzi ci o łóżyska z bieżnią magnetyczną ABS ?
-
tak oto mu zapewne chodzi :)
ja wymieniałem razem z piastą i chyba dałem 300 zl skf
-
nie wiam jak to sie dokładnie nazywa ale to jest taki okrąg z kwadratowymi wcięciami montowany jest na przegubie z tego czujnik abs szczytuje prędkość koła
-
Potocznie nazywają to koronką ABS.
-
właśnie tak tylko gdzie znaleźć taką koronkę abs
-
Koronka jest integralną częścią półosi napedowej. Gdy padła u mnie wymienialem całe półosie, nie działał mi wtedy ABS, DSC i tempomat. Dosyć droga naprawa. Ale pamiętam ktoś napisał na forum, że jakiś magik mu robił wstawki migomatem. Sprubuj poszukać, to było ponad dwa lata temu.
-
@piotr170169, jakie miałeś objawy tej awarii ?? bo mi ok 2 tygodnie temu wyskoczył komunikat DSC SYSTEM FAULT i zapaliła się kontrola od ABS. Po ponownym uruchomieniu silnika już się nie pokazał ale wczoraj jak wracałem z pracy zapaliła się zółta kontrolka i wyskoczył komunikat CRUISE NOT AVAILABLE. Dziś jak jechałem do pracy wszystko było ok i tempomat działał :- pojecia
posiadam x-type 2.0 d 2007 i zastanawiam co mogło mi paść... czy przypadkiem nie to samo co Tobie...
-
miałem takie objawy jak padł mi czujnik abs w tylnym kole :) koszt 30 zł
-
@BlackV6 jak udało Ci się zdiagnozować, że to czujnik ABS ?
-
ktoś mi tutaj na forum napisał że prawdopodobnie czujnik abs ,oddałem do mechanika przy okazji wymiany piasty znalazł i wymienił czujnik
-
@Skiciu, objawy dokładnie takie jak opisałeś. Jeszcze dodatkowo przy każdym hamowaniu, nawet delikatnym, pedał hamulca robił mi masaż stopy, ABS po prostu głupiał. Ja miałem benzynę i korozja koronek dotyczyła tylnych półosi. W dieslu z tyłu koronki znajdują się chyba na piaście więc naprawa będzie tańsza. W moim przypadku nie było chwilowej poprawy, od pierwszego wyskoczenia błędu do naprawy, kontrolki awarii systemów nie gasły nawet na chwilę. Po tygodniu od naprawy to samo stało się z drugą stroną, dodatkowo na parę minut wyskoczył komunikat o przejściu skrzyni biegów w tryb awaryjny, samochód ruszał dopiero po mocnym wciśnięciu gazu. Przy ponownym odpaleniu komunikat zgasł. Po wymianie drugiej półosi nigdy więcej się to nie powtórzylo.
-
mi świeci tylko abs i chek auto jeździ normalnie tylko hamulce ma niesamowicie słabe i pedał twardy tempomat też mi nie działa , a jak jest z tym dsc każdy jaguar ma ten system ja mam x-type z 2001r 3.0 jeśli jest to jak można go wyłączyć lub włączyć
-
nie każdy x na ten system, przycisk od dsc znajduje się poniżej dźwigni zmiany biegów, w tunelu środkowym
-
Witaj kolego. Widze ze poszukujesz koronki. Powiedz mi czy starą koronke wogole masz czy zgubiłeś? Bo ja właśnie byłem w trakcie poszukiwań do swojego kota lecz jest wogóle niedostępna wg opisu co kolega podał. Pozostaje jedynie serwis lub używana półoś. U mnie koronka była pęknięta w 4 miejscach. Zawziołem się i pospawałem tigiem. Po założeniu i przejechaniu 5 metrów nieskazitelna radość ze zniknięcia kontrolki ABS. Jednak da się pospawać aby wszystko grało. jezeli nie masz koronki mam pewien pomysł na realizacje takich koronek. pozdrowionka
-
Jak ktos mi powie jak ją zdjąć z półosi (mam sprawne na aucie) mam dostęp do lasera i do cięcia wodnego oraz skrawarki cnc elementy do 500x500x500mm coś mógłbym wykombinować.
-
Koledzy miałem problem z moją koronką gdyż popekała i jak wiadomo od razu ABS lampka itp itd Na szczescie koronki nie zgubiłem. Była popękana w 4 miejscach, w jendym całkowicie. Po długich poszukiwaniach zdecydowałem się na próbe spawania. Wynik w 200% pozytywny (spawanie TIG). Również znalazłem rozwiązanie na zrobienie nowej koronki. Jeżeli jest ktoś zainteresowany możemy spróbować. U siebie moją pospawałem ale już byłem zdecydowany na zrobienie nowej tylko, że samochód miałem rozebrany. Jestem ciekaw ile osób jest zainteresowanym zakupieniem nowej koronki oczywiście samoróbki.
-
zasadnicze pytanie jaki byłby koszt koronki, temat ciekawy do przemyślenia :-za
-
Orientacyjny koszt to ok. 70zł Przy wiekszym zainteresowaniu zapewne mniejszy. Dokładnie określe jak bede wiedział mniej wiecej ile osob jest zainteresowanych.
-
witam gdzie można kupić albo dorobić pierścienie abs tylni do x-type 3.0 AWD w polskich serwisiach nie występują mają tulko całe przeguby 1050zł za sztukę w angli na forum znalazłem i występują same ale nie wiem gdzie szukać aby zamówić moje przerdzewiały i świeci mi abs a do tego nie działa pempomat
Witaj, jakiś czas temu też tego szukałem (mój wątek: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22362.msg188564.html#msg188564), skończyło się tak że kupiłem używane półosie... na szczęście miałem możliwość obejrzeć je przed zakupem... Samej "koronki" nie udało mi się dostać, szukałem części o kodzie 0900362 METZGER.
-
ABS mi glupieje przy kazdym hamowaniu,masaz stopy ,zaden komunikat nie wyskakuje ale po jezdzie dlonia sprawdzilem jak nagrzane sa felgi i wyniklo ze prawy tyl jest goracy czyli hamulec lekko trzyma.. :- pojecia
-
pojawila sie kontrolka abs,blad C1145, wymienilem czujnik kola prawego przod ale wciaz pojawia sie ten blad i kontrolka nie gasnie, nadal brak abs ,tempomatu i kontroli trakcji.. :-trudno gdzie szukac przyczyny?
-
Odgrzewam... Mackowy ruszyło się coś wtedy z tym dorabianiem pierścieni czy zbrakło chętnych ?????? Wczoraj abs zaczął mi świrować, wywalilło kontrolke abs i dsc system fault, po podpięciu pod kompa wyszło że pierścień abs prawy tył. Na podnośniku widać jak wisi na półosi i jest pęknięthy :-cry Auto u mechanika a ja muszę coś kupić :- pojecia
-
w DE sa do kupienia na Ebay pierscienie abs
http://www.ebay.de/itm/ABS-Ring-Sensorring-Jaguar-X-Type-Xtype-Hinterachse-32-Fenster-NEUTEIL-/140911765386?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AJaguar%7CModel%3AX-Type+Estate&hash=item20cefee78a (http://www.ebay.de/itm/ABS-Ring-Sensorring-Jaguar-X-Type-Xtype-Hinterachse-32-Fenster-NEUTEIL-/140911765386?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AJaguar%7CModel%3AX-Type+Estate&hash=item20cefee78a)
-
potrzebujesz jeszcze pierścienie? jeśli tam pisz na pw Mam nowe 50zł/szt
-
ja wczoraj u siebie zdiagnozowałem to samo, całkowity brak koronki, po poszukiwaniach dostałem info, że koronka jest zintegrowana z przegubem/półosią i nie można dokupić samej koronki. Podobno zdjęcie z używanej i założenie nowej skończy się zniszczeniem tej używanej. Tak jest w Xach do 3 roku, od 4go podobno w takich przypadkach kończy się wymianą piasty.
Czy ktoś już wymieniał samą koronkę w Xie z AWD do 03' roku?
Jeśli się da to wymienić to chętnie kupię koronkę.
W ASO Jaga nowy przegub zewnętrzny do 1200zł, a zamiennik na zamówienie do 600zł.
Z tego co patrze na zdjęcia z aukcji na allegro to wyglądem koronka absu w Xach z przed 4 roku przypomina tę w Skach. Czy ktoś się orientuje czy da rade z części od Ski coś z tym podziałać?
-
Da radę wymienić samą koronkę. Trzeba wyjąć przegób z piasty oczyścić dobrze z rdzy i po zagrzaniu koronka wchodzi bez problemu na przegób. Sam niedawno przerabialem u siebie ten temat:) Koronka oczywiście nowa bo starej nie da się łatwo zdjąć...
-
Da radę wymienić samą koronkę. Trzeba wyjąć przegób z piasty oczyścić dobrze z rdzy i po zagrzaniu koronka wchodzi bez problemu na przegób. Sam niedawno przerabialem u siebie ten temat:) Koronka oczywiście nowa bo starej nie da się łatwo zdjąć...
a jakiego masz Xa?
-
3.0 2001r.
-
Witam,
Sorry że odgrzewam kotleta, ale i mnie dopadł ten ból... Od jakiegoś czasu świeci mi komunikat DSC SYSTEM FAULT.
Byłem u mechanika, najpierw komp pokazał padnięty czujnik ABS, więc go wymienili. Jadę ucieszony że mi nic nie świeci na desce, ujechałem 150m i bach! znowu to samo...
Wkurzony wróciłem na warsztat, a tu kolejny błąd się pojawił właśnie z tą koronką nieszczęsną.... Zdiagnozowali i mówią że prawdopodobnie do wymiany jest piasta, z którą zintegrowana jest ta własnie koronka... I taka oto piasta kosztuje 500 zł..
W środę jestem umówiony, na wymianę..
Czytam i patrze, że niby przed 2004 rokiem prod koronka znajdowała się gdzie indziej, gdzieś na przegubie/ półosi? ... Moje pytanie: Czy faktycznie tak jest?
Sorry za mój laicyzm, ale mechanikiem niestety, a może i stety nie jestem...
Dodam, że mam X-a z 2001 roku silnik 3.0
Z góry dzięki za odpowiedź
-
tak jest, w x-type 2001 koronka jest na półosi
-
Czyli szkoda czasu na zabawy z piastą... ehh
Dzięki za odpowiedź :-thank
-
Jestem po wizycie w warsztacie, faktycznie ciężki temat z tym pierścieniem ABS-u. Nie można go nigdzie dostać, a w dodatku mój całkowicie wyleciał :- pojecia
Pozostały dwie opcje - 1) kupić nową półoś, koszt ok 1200 zł, lub używkę na allegro za ok 150 zł. Wybrałem tę drugą... Mam nadzieję, że będzie śmigać bez problemu i wkurzające info DSC SYSTEM FAULT i 3 kontrolki towarzyszące w końcu znikną.
Eh, kosztuje nerwów i zdrowia mnie ten mój Jag, ale i tak przyjemność z jazdy wynagradza wszelkie bolączki :)
-
widzę że temat pierścieni wciąż aktualny. Gdyby ktoś potrzebował mam do sprzedania nowe pierścienie do absu.
-
Próbował ktoś dorabiać te pierścienie u tokarza? Jakiś czas temu zarzucił mi takim pomysłem mechanik. Co o tym myślicie? Z jakiego materiału są one robione? Już 2 raz z rzędu pękł mi pierścień i myślę o wymianie wszystkich na coś mocniejszego, ponieważ reszta jest cała w rdzy i podejrzewam, że niedługo padnie mi kolejny.
-
Nie widzę sensu dorabiania gdy nowe można kupić na Ebay za 10 funtów za dwa. Poza tym nie wiem czy nie jest to rzucanie się z motyką na słońce i dorabianie dosyć precyzyjnej części, wystarczy że jeden otwór będzie minimalnie przesunięty i cały czas podczas jazdy będzie Ci działał ABS. Przy takiej cenie raz na 2 lata można je wymienić. Poza tym musiałeś trafić na jakieś felerne, a jeśli nie to kup używane oryginalne.
-
W końcu można kupić pierścienie ABSu..Szkoda, że dopiero teraz
Jakby ktoś potrzebował, odsyłam
http://www.sklep.v12.com.pl/p/pl/2278/rotor+abs+polosi+tylnej.html (http://www.sklep.v12.com.pl/p/pl/2278/rotor+abs+polosi+tylnej.html)
-
ja kupiłem koronkę od roberto_tm, założył mi mechanik i hula, błąd zniknął