FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: BlackV6 w Czerwiec 30, 2012, 14:07:10 pm
-
Witam
Mam problem lub też nie ale wolę dopytać gdzie szukać przyczyny ,miesiąc temu uzupełniłem zbiorniczek wyrównawczy do maxa brakowało może z centymetr, dzisiaj otworzyłem maskę ,ubyło 3/4 zbiorniczka !! , nie kopci , nie zauważyłem wycieku, przewody miękkie , bagnet oraz korek czyste. gdzie się podziała woda z układu chłodzenia ?
-
Nagrzewnica sprawdzona? Może tam gdzieś cieknie? Bądź jakąś bardzo mała nieszczelność na rurach, która ujawnia sie po nagrzaniu (ciśnienie w układzie) i zaraz paruje... (trudne do zdiagnozowania). Oby nie uszczelka pod głowicą…
-
Jakby padła uszczelka to przynajmniej wiedział bym co robić a tak nie wiem ,skończyły mi się pomysły nawet sprawdzałem na odpalonym aucie i nic :)
nie wiem jak się zabrać za sprawdzanie nagrzewnicy :-help
-
Nagrzewnicę możesz sprawdzić tak, jak hydraulicy sprawdzają szczelność swoich instalacji... Odepnij węże - wchodzący i wychodzący. Pod jeden z węży podepnij się z barometrem. Pod drugi wąż zamontuj kranik a do niego podłącz wąż z wodą (z jakiegoś kranu). Napełnij ten układ wodą z węża (poluźnij wtedy opaskę na wężu, gdzie podłączyłeś barometr, żeby całe powietrze wyszło z nagrzewnicy) z ciśnieniem do 1 atmosfery i zakręć kranik na końcu węża nagrzewnicy. Pozostaw ten układ to 10min (nawet pół godziny...) i zobacz, czy nie spada ciśnienie. Jak będziesz napełniał układ, to rób to ostrożnie, delikatnie tylko otwierając kranik, aby nie napompować w nagrzewnicę zbyt wysokiego ciśnienia!
-
Dzięki za pomoc zabiorę się za to w sobotę :)
-
Sprawdzałeś już może?
-
Tak sprawdziłem odstawiłem samochód do mechanika bo nie miałem na to czasu a i sam wolałem nie grzebać co ciekawe nagrzewnica ok ,posprawdzał wszystkie przewodu i jest ok nie ma przecieku :) i płyn nie znika !! samo się raczej nie naprawiło ;/
-
samo to się może zepsuć:). Sprawdzałeś poziom na zimnym silniku?
-
Oczywiście , na zimnym na ciepłym przy odkręconym korku itd , zbiorniczek wymieniłem rok temu więc raczej nie powinien pękać z pod spodu sucho , wszystko pięknie tylko jak wybiorę się w trasę to może nagle okazać się ze płyn zacznie znikać i co dalej , wożę w bagażniku 5 litrów w razie W
-
jeśli masz instalacje lpg sprawdz przewody przy parowniku, któryś króciec może być pękniety i płyn leci po przewodzie ze nawet nic nie widać, albo objemką puszcza. jeśli pod korkiem nie ma masła ani na bagnecie a na zimnym silniku przy jezdzie na niskich obrotach na 2 biegu( od 1000 do 2000 obr/min) nie szarpie to pewnie uszczelka ok. powodzenia
-
gazu nie mam i nigdy mieć nie będę przynajmniej nie w tym aucie :) sprawę uznaję za zamkniętą możliwe że samochód miał jakąś anomalie lub nie dopilnowałem zbiorniczka , w każdym bądź razie , od czasu sprawdzania nagrzewnicy i tych innych pierdół nie bierze wody :)
-
I lipa teraz juz chyba wiem czemu ubywało mi od czasu do czasu płynu dziś lało się jak z kranu ,prawdopodobnie pompę wody szlag trafił wr..... Zobaczymy co będzie kot w Car serwis u Bogusia już stoi
-
No i sprawa załatwiona , rozpadł się króciec przy pompie łączący przewód , koszt naprawy w Carserwis 10zł brutto ,(słownie dziesięć złotych brutto) i kotek już zdrowy ;D ;D