FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: lapinski w Czerwiec 22, 2012, 21:57:29 pm
-
Wystąpił u mnie następujący problem. Po zgaszeniu silnika w pozycji parking nie mogę wyjąć kluczyka ze stacyjki. Dopiero po lekkich kombinacjach polegających na tym, że pokręcę kluczykiem w inne położenia i zmienię położenie drążka zmiany biegów lub po poruszaniu kierownicą udaje mi się go wyjąć. Czy ktoś z Was wie w czym może być problem? Ktoś może miał podobną sytuację. Czy wina może leżeć w stacyjce czy raczej związane jest to ze skrzynią biegów (może jest tam jakiś stycznik lub coś w tym rodzaju i to nie kontaktuje jak należy). Dzięki za wszystkie sugestie.
-
Witamy na forum
zacznij od najmniej skomplikowanych metod , czyli użyj drugiego kluczyka do auta i zobacz czy jest ta sama reakcja ,czy przy probie wyciągania kluczyka jest charakterystyczny dźwięk złego położenia lewarka ?
-
Drugi kluczyk nic nie poprawia i również nie ma żadnych dźwięków sygnalizujących złe położenie lewarka itp.
-
wykluczyłbym tu skrzynię (chodź mogę się mylić ) w stacyjce jest taka zapadka która odskakuje po wyciągnięciu kluczyka zerknij na nią może to ona się blokuje i nie chce wyjść klucz
-
A czy kluczyk nie ma czasem zbyt wyrobionych "ząbków'? czy jak to nazwać, ja mam jeden dość wyrobiony i czasami podobny problem występuje (coś haczy w stacyjce). Jeśli użyje kluczyka drugiego minimalnie zużytego problem nie występuje.
Podobnie miałem w fordzie sierra ... i to dwóch a jeszcze wcześniej w Escorcie MK II. To chyba problem globalny Forda.
-
Masz automat, czy manual? Są dwa typy stacyjek w x-ach.
I nawet jakby na to nie patrzeć czeka cię sprawdzenie stacyjki u dobrego "kluczykarza"
Możesz mieć zgodnie z wyżej napisaną sugestią"wyrobiony" kluczyk (choć nie za bardzo w to wierzę, bo najczęściej drugi wówczas działa), albo masz klapnietą elektrykę w samej stacyjce która, źle widzi położenie kluczyka-ta druga wersja częstsza w automatach.
-
Odpowiem w imieniu właściciela, bo jesteśmy dobrymi kumplami i problem jest mi znany...
Samochod jest w automacie i trzeba się troche nakombinować, żeby kluczyk wyjąć. Na kluczyku jest wprawdzie jedno miejsce takie troche wytarte, ale jest to bardzo niewielkie i nie sądzę, żeby to blokowało wysywanie się kluczyka, a poza tym to kluczyk czasami daje się wyciągnąć w pozycji Parking a innym razem w innych pozycjach (co powinno byc przecież niemożliwe), czasami trzeba uruchomić samochód i ruszyć trochę z miejsca i po zgaszeniu juz można wyjąć, czasami poruszać kierownicą albo zmienić położenie drążka zmiany biegów. Problem w tym, że często trzeba tak kombinować kilka minut, a wiadomo że czasami nie ma się tyle czasu na takie ceregiele.
Sam ma automat i u mnie nie ma problemu. kluczyk wychodzi tylko w pozycji Parking, w innych położeniach nie daje się o wyjąć i dodatkowo jest sygnalizacja dźwiekowa.
-
Problem prawie sie rozwiązał, ale jeszcze nie wszystko działa jak należy. Rozebraliśmy centralna konsolę i dostaliśmy w okolice drążka zmiany biegów. Okazało się, że jest wyłamany stycznik (taka krańcówka), który jest w pozycji włączonej gdy dźwignia zmiany boegów jest w położeniu PARKING. Kluczyk już można wyjąć bez problemu, ale jest kilka ciekawych anomalii, które nie występują normalnie. dźwignia zmiany biegów porusza się nawet bez kluczyka w stacyjce, ponadto kluczyk mozna wyjąć w każdym położeniu drążka zmiany biegów i brak jest sygnalizacji dźwiękowej przy próbie wyjęcia go w innej pozycji niz PARKING.
Zna ktoś przyczyne dlaczego tak sie dzieje?
-
Problem jest rozwiązany!!!
Po umieszczeniu w odpowiednim miejscu tej krańcówki, do której dotyka lewarek zmiany biegów w pozycji parking zaczęło sie poprawiać. Bezpośrednio po naprawie kluczyk juz się nie blokował, na drugi dzień już był sygnał przy próbie wyjęcia kluczyka w innej pozycji lewarka niz PARKING, a potem również wróciła funkcja, która blokuje wyjecie kluczyka w innej pozycji niz PARKING. Czyli wszystko wróciło do stanu fabrycznego!!!!