FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Pirat w Czerwiec 14, 2012, 16:49:06 pm
-
Pewnie już ktoś tak miał,mechanior twierdzi że to typowe.Potrzeba mi wymienic czujnik ciśnienia paliwa na pompie.Zadzwoniłem do serwisu,ale gościu nie wiedział o czym ja do niego mówię.Jak ktoś już wymieniał takie ustrojstwo to będę wdzięczny za rady typu nr części itp
-
Hey
A czemu musisz wymienić ten czujnik? Co się dzieje? Bo ja mam X-type i jest problem z tankowaniem - o automatycznym tankowaniu mogę zapomnieć, a do tego przy prędkościach powyżej 120 km/h traci moc i nie chce przyśpieszać - wtedy włączają się dwie kontrolki m.in pomarańczowa od silnika. Żadne badanie i sprawdzanie nie wykazało błędów czy awarji czegokolwiek. O co w tym wszystkim może chodzić?
Pozdrawiam
Paweł
-
Jeśli pali Ci się ta kontrolka to masz kody do odczytania. Podłącz samochód pod komputer, czyli OBDII i się dowiesz.
-
Był podłączony i nic nie wyszło i to jest ten problem.
-
jaki silnik? benzyna czy diesel?
-
benzyna 2,5 l z 2002 roku.
-
Ja mam 2.0 diesel.Objaw mam taki że jak wstawię mu ostro w gaz to gaśnie,ostatnio jechałem ok 140km/h i gdy depnełem mu ostro żeby wyprzedzić on najzwyczajniej sobie zgasł :o.Poza tym spalanko 10L na setkę.Pojechałem na warsztat na kompa i wyszedł błąd pompy,no to gościu pojeździł ze mną na podłączonym kompie i stwierdził że przy mocnym przyspieszaniu jest za wysokie ciśnienie paliwa.Wychodzi na to że jest czujnik do wymiany i tu prośba do Was gdzie on dokładnie się znajduje i jak się fachowo nazywa :-K
-
może to być regulator ciśnienia - znajduję się na pompię wysokiego ciśnienia (wymiana dla sprawnego mechanika mało kłopotliwa)
lub przekłamuje czujnik ciśnienia który jest na listwie ( z tego co się orientuję to w tym przypadku potrzebna bedzie wymiana całej listwy)
na początek wymień filtr paliwa jeśli jeszcze tego nie robiłeś
-
kolego Olmetr
pewnie masz problem z EVAP jest to układ kontroli parowania (system redukujący parowanie paliwa w układzie zasilania) sprawdź szczelność przewodów i skontroluj taką plastykową puszczę przy zbiorniku w niej znajduję się filtr odpowiadający za odprowadzanie opar ale przede wszystkim zczytaj błędy, jeśli zapaliła się pomarańczowa lampka symbol silnika to muszą być błedy, jęśli ich nie ma a posiadasz instalację gazową to zapewnę "dzięki gazownikowi" nie zczytasz błedów w takim przypadku wyślij mi pw
-
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Sprawdzę to. Co do samego samochodu to nie ma w nim instalacji gazowej.
-
Dziękować za pomoc :-thank
A może ktoś zna numer tego regulatora ciśnienia,bo byłem w paru sklepach i reakcja sprzedawców była jedna :o
-
sprawdź jakie masz numery u siebie ale powinno to wygladac mniej więcej tak:
http://motoallegro.pl/czujnik-cisnienia-paliwa-ford-mondeo-mk3-2-0-tdci-i2382735440.html (http://motoallegro.pl/czujnik-cisnienia-paliwa-ford-mondeo-mk3-2-0-tdci-i2382735440.html)
http://motoallegro.pl/regulator-cisnienia-zawor-pompy-delphi-ford-i2417497181.html (http://motoallegro.pl/regulator-cisnienia-zawor-pompy-delphi-ford-i2417497181.html)
może być tez to ten czujnik (z listwy):
http://motoallegro.pl/czujnik-cisnienia-paliwa-ford-mondeo-mk3-tdci-i2247320390.html (http://motoallegro.pl/czujnik-cisnienia-paliwa-ford-mondeo-mk3-tdci-i2247320390.html)
podjedź do zakładu zajmującego się naprawami diesli niech porządnie zdiagnozują, przecież to to samo co w fordzie....
-
Spisałem te numery,ale w sklepach nic im to nie mówi.Wszystkim wychodzi "częsci nie odnaleziono" ??????
-
Znalazłem regulator ciśnienia paliwa,ale przy okazji pytałem tu i tam i przy moich objawach okazuje się że to może być wina wtrysków lejących,co Wy na to? :-help