FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: eMWuGSM w Czerwiec 09, 2012, 13:29:59 pm
-
Czy orientuje się ktoś z Was czy idzie zamontować sztywne koło zamachowe do X-Type'a? Czy pasuje z Transita TDDI, czy jest jakiś zestaw z Valeo lub któregoś z sensownych producentów? Mój dwumas zaczyna się kończyć powoli, a jakoś nie lubię kół dwumasowych i jeśli mam możliwość montuje sztywne koła.
Pozdrawiam.
-
http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-sprzegla-sztywne-kolo-zamachowe,ford,mondeo-iii-kombi-bwy-2000-11-2007-08,2-0-tdci-130km,36-4726-16454-100057-1-21-81322.html#informacje-produktowe (http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-sprzegla-sztywne-kolo-zamachowe,ford,mondeo-iii-kombi-bwy-2000-11-2007-08,2-0-tdci-130km,36-4726-16454-100057-1-21-81322.html#informacje-produktowe)
nie jestem zwolennikiem takich przeróbek ,ale skoro masz diesel 2.0 z forda ten zestaw powinien pasować ;D
-
ten co podał blackV6 powinien ci odpowiadać i jest nawet z Valeo.
Ale czy mógłbyś zaspokoić moją ciekawość - czemu ma służyć taka przeróbka??
-
Ano temu, żeby w kieszeni zostało kilka tysi . Niestety producenci aut wychodząc na przeciw coraz bardziej wymagającym klientom postanowili wymyślić koło dwumasowe, drogie, skomplikowane i awaryjne. Co prawda poprawia ono komfort pracy silnika w zakresie niskich obrotach, eliminując część drgań, nieco go wyciszając,ale.... i właśnie dlatego starym terkot dieslom rzadko zmieniano sprzęgła, a jak już to samą tarczę, a w nowych, no...cywilizacja idzie na przód i wymaga kasy na rozwój, więc i tak w końcu zapłaci właściciel auta, jeśli chce nim jeździć oczywiście :P.
Ja spaliłem sprzęgło w taki sposób,że musiałem wymienić komplet. Wyniosło mnie to ~5 tyś.
Wymiana na "sztywne" z pewnością podniesie Ci poziom wibracji, ale nie martw się tylko na biegu jałowym. A wstawione koło-no nie wiem co byś musiał wyprawiać-nie rozleci się.
-
Powiem tak, kończy mi się dwumasa, więc coś trzeba by poczynić, żeby nie zdechło nagle. Wielu klientów przyjeżdża do mnie na wymiane dwumasu na sztywny zamach i są zadowoleni.
Popatrzyłem sobie i wiem już:
- zamach - Transit 2.0TDDi FWD
- docisk - Transit 2.0TDDi FWD
- tarcza - Mondeo 2.0TDDi / TDCi
- łożysko igiełkowe - Transit 2.0TDDi FWD
- łożysko wyciskowe - Mondeo 2.0 TDDi / TDCi
Nie wiem tylko jak zareaguje na to skrzynia, bo jednak będzie wtedy przenosić większe obciążenia, a czytałem, że skrzynie z Mondeo nie za bardzo lubią to (choć z drugiej strony nie widziałem jeszcze zamordowanego MTX75 na fabrycznym zestawie). W VAG'ach 1.9TDi kilkanaście takich zmian robiłem i jeżdżą i nic się nie dzieje, a sami klienci nawet nie odczuwają różnicy.
-
Mozna odgrzac kotleta ?? :)
W moim Jagu pojawila sie usterka wywala plyn hamulcowy przez lozysko oporowe. Auto ma przejechane 170 tysiecy km wiec dwumas tez juz nie jest najlepszy. Znajomy ma vana transita ze sprzeglem ktore przejechalo 5tysiecy. Transit 2.0 2002 rok, blok wyglada tak samo. Podejdzie od niego kolo zamachowe i sprzeglo czy kupowac oem. (ps: tam jest kolo zamachowe nie dwumas) ?
Pozdrawiam i dzieki za pomoc.