FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: rcala xj40 w Grudzień 07, 2008, 21:08:25 pm
-
Koledzy, czy znacie jakies metody, czary mary, w odnawianiu elementow chromowanych....
-
moj wujek pokazal mi kiedyś dość specyficzną metode...To bylo jak mialem 17 lat i kupielem dużego fiata - strażacka czerwień z "alusami" Chcialem je czymś wyczyścic i wujek podpowiedzial mi metode z czasów "kartkowych zakupów". Wystaczy podejsc do pierwszej lepszej kaluży i pobrac ręką troche blota ;D ;D - efekt gwarantowany...Tylko nie wiem czy akurat przy Jagu ;D
-
w mojch mlodych latach na zachodzie nazywal sie autosol. jak dla mnie, nie znalem
nic innego, zwykla pasta do polerowanie wszystkiego co bylo z metallu. produkt jest, jak
wiem dzis, najlepszy srodek do polerowanie chromu i nielakierowanego metalu, jest sprzedany
rowniesz pod inna nazwa, np aral auto-chrom albo chromglanz. chyba w kazde polerke
do chromu jest mniej wiecej to samo. uzywalem takze do polerka trabke hehe.
jezeli jest maly rdza to stosowanie jest proste, tym wiecej rdza, tym wiecej i dluzej musisz
pracowac. ale efekt jak nowke i na nastepny pol roku masz konserwacje jak po woskowanie.
znalazlem taki linki: http://www.pastapolerska.jpg.pl/
http://www.swistak.pl/aukcje/3400276,AUTOSOL-pasta-polerska-do-metali-.html (http://www.swistak.pl/aukcje/3400276,AUTOSOL-pasta-polerska-do-metali-.html)
http://cgi.ebay.pl/AUTOSOL_W0QQitemZ180293199587QQcmdZViewItemQQimsxZ20080925?IMSfp=TL080925121001r387 (http://cgi.ebay.pl/AUTOSOL_W0QQitemZ180293199587QQcmdZViewItemQQimsxZ20080925?IMSfp=TL080925121001r387)
http://www.autokosmetyki.pl/autosol_metal_polish_75_ml_najlepsza_pasta_polerska_do_metali,p768.html (http://www.autokosmetyki.pl/autosol_metal_polish_75_ml_najlepsza_pasta_polerska_do_metali,p768.html)
www.autosol.com (http://www.autosol.com)
-
ja polecam osobiście AUTOSOL!! genialny wynalazek, tylko nie za często bo spolerujesz na wylot ;p
-
ale wglg mnie wiciera minimalnie. nie ma zadnych rysow po stosowaniu. w niemczech kosztuje tubke 4 eur,
jak chcesz moge robic zakupe jak bede tam. tubke wyglada troche jak z dawnych czasach, dzwine pachnie,
po polerowaniu nawet czystego metalu szmata robi sie czarna ale dziala jak cholera.
(http://www.hawg-shop.de/xtcshop/images/product_images/popup_images/5529052.jpg)
-
pasty polerskie są najlepsze, ale przed polerowaniem można pojeździć po chromie przy zastosowaniu dużej ilości wody bardzo delikatnie takimi metalowymi gąbkami/czyścikami (nie wiem jak to się nazywa) do naczyń, taka metalowa plecionka. eh mam nadzieję, że da się to zrozumieć.
-
moja mamusia zawsze uzywal zielonego gabka (taka ktora sie uzywa aby polerowacz przepalonej mleko
z garnku). az do dnia w ktorym ojciec musial zmieniec przednia szyba ... z wszystkim co ciera trzeba byc
na maxa ostrozny na powierzni ktora ma nie byc porysowany.
-
Koledzy czy aby zdemontować chromy z tylnego zderzaka do spolerowania trzeba go zwalić całego czy jest sposób na zdjęcie samych chromów Daimler 90r.
Pozdrawiam
-
Trzeba zdjąć cały, bo masz śróbki od wewnątrz.
-
przed polerowaniem najpierw dokładnie umyj, odtłuść chromy, ja zawsze biorę papier 2000 i trochę oleju maszynowego i szlifuje z tym olejem, usuwasz wtedy cały syf tzn. pozostałości po owadach, mikro kamyczki itp Ładnie się wtedy wyczyści i potem jeszcze raz dokładnie umyć i na wysoki połysk pastą autosol (najlepsza na rynku).
-
ja swoje chromy czyszcze na wysoki polysk, ze sie blyszcza jak psu...... oczy , sciereczka do czyszczenia bizuterii, a dokladnie srebra. sciereczka jest nasaczona nablyszczaczem, jej struktura z jednej strony jest lekko scierna, natomiast druga strona sluzy do polerki, impreza nie jest droga bo scierka kosztuje ok 8pln w porywach do 12pln u jubilera
-
hmm ... a czy całą sprawę można nieco zmechanizowac? Na przykład wiertarka, końcówka do polerki i jedziemy? Czy też może w ten sposób istnieje ryzyko zdarcia zbyt dużej warstwy chromu? Przyznam szczerze, że zbyt leniwy jestem na mozolną polerkę przy pomocy szmatki, a i u mnie chromy wymagają nieco dopieszczenia.
-
wielkie dzięki za podpowiedz. Ja będę to polerował mechanicznie tak jak Jakub wspominał. lecz do tego trzeba dobrać pastę nie za bardzo ścierną do chromu bo szybko można narobić bałaganu.
-
Ja bym na twoim miejscu spróbował ręcznie polerować, tą pastą (Autosol) idzie naprawdę szybko. Miałem chromy w dosyć ciężkim stanie, a szybko się z tym uwinąłem i nie musiałem robić tego polerką, czy wiertarką.
-
Jeżeli mogę coś podpowiedzieć to jeżeli chrom jest już zniszczony ( rdza ) to mechanicznie czyszczenie tylko pogorszy sytuację, bo chrom zostanie porysowany i powszechnie dostępnymi środkami połysku mu się nie przywróci.
Jeżeli jest tylko zaśniedziały to wystarczy pasta Tempo lub w/w Autosol.
-
I jak tam jean pierre chomy już się błyszczą, czy jeszcze zima Cię przytłacza i tego nie robiłeś?
-
proponuje krazek bawełniany zrobic ze starej koszuli przebic sruba skrecic z drugiej strony nakretka - na wiertarke i delikatnie przetrzec chrom bez pasty . Ale po polerowaniu.
tak wyglada moj motor zrobiony ta metoda po polerowaniu
(http://img830.imageshack.us/img830/202/k750.th.jpg) (http://img830.imageshack.us/i/k750.jpg/)
(http://img524.imageshack.us/img524/8090/20100919033.jpg) (http://img524.imageshack.us/i/20100919033.jpg/)
-
proponuje krazek bawełniany zrobic ze starej koszuli przebic sruba skrecic z drugiej strony nakretka - na wiertarke i delikatnie przetrzec chrom bez pasty . Ale po polerowaniu.
A najlepiej zerwac stary chrom ( mechanicznie lub galwanicznie ) przepolerowac i zapodac nowy np. na podkładzie miedzi.