FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: rcala xj40 w Grudzień 07, 2008, 21:08:25 pm
		
			
			- 
				Koledzy, czy znacie jakies metody, czary mary,  w odnawianiu elementow chromowanych....
			
- 
				moj wujek pokazal mi kiedyś dość specyficzną metode...To bylo jak mialem 17 lat i kupielem dużego fiata - strażacka czerwień z "alusami" Chcialem je czymś wyczyścic i wujek podpowiedzial mi metode z czasów "kartkowych zakupów". Wystaczy podejsc do pierwszej lepszej kaluży i pobrac ręką troche blota  ;D ;D - efekt gwarantowany...Tylko nie wiem czy akurat przy Jagu  ;D 
			
- 
				w mojch mlodych latach na zachodzie nazywal sie autosol. jak dla mnie, nie znalem
 nic innego, zwykla pasta do polerowanie wszystkiego co bylo z metallu. produkt jest, jak
 wiem dzis, najlepszy srodek do polerowanie chromu i nielakierowanego metalu, jest sprzedany
 rowniesz pod inna nazwa, np aral auto-chrom albo chromglanz. chyba w kazde polerke
 do chromu jest mniej wiecej to samo. uzywalem takze do polerka trabke hehe.
 
 jezeli jest maly rdza to stosowanie jest proste, tym wiecej rdza, tym wiecej i dluzej musisz
 pracowac. ale efekt jak nowke i na nastepny pol roku masz konserwacje jak po woskowanie.
 
 znalazlem taki linki: http://www.pastapolerska.jpg.pl/
 
 http://www.swistak.pl/aukcje/3400276,AUTOSOL-pasta-polerska-do-metali-.html (http://www.swistak.pl/aukcje/3400276,AUTOSOL-pasta-polerska-do-metali-.html)
 
 http://cgi.ebay.pl/AUTOSOL_W0QQitemZ180293199587QQcmdZViewItemQQimsxZ20080925?IMSfp=TL080925121001r387 (http://cgi.ebay.pl/AUTOSOL_W0QQitemZ180293199587QQcmdZViewItemQQimsxZ20080925?IMSfp=TL080925121001r387)
 
 http://www.autokosmetyki.pl/autosol_metal_polish_75_ml_najlepsza_pasta_polerska_do_metali,p768.html (http://www.autokosmetyki.pl/autosol_metal_polish_75_ml_najlepsza_pasta_polerska_do_metali,p768.html)
 
 www.autosol.com (http://www.autosol.com)
- 
				ja polecam osobiście AUTOSOL!! genialny wynalazek, tylko nie za często bo spolerujesz na wylot ;p
			
- 
				ale wglg mnie wiciera minimalnie. nie ma zadnych rysow po stosowaniu. w niemczech kosztuje tubke 4 eur,
 jak chcesz moge robic zakupe jak bede tam. tubke wyglada troche jak z dawnych czasach, dzwine pachnie,
 po polerowaniu nawet czystego metalu szmata robi sie czarna ale dziala jak cholera.
 
 (http://www.hawg-shop.de/xtcshop/images/product_images/popup_images/5529052.jpg)
- 
				pasty polerskie są najlepsze, ale przed polerowaniem można pojeździć po chromie przy zastosowaniu dużej ilości wody bardzo delikatnie takimi metalowymi gąbkami/czyścikami (nie wiem jak to się nazywa) do naczyń, taka metalowa plecionka. eh mam nadzieję, że da się to zrozumieć. 
 
 
- 
				moja mamusia zawsze uzywal zielonego gabka (taka ktora sie uzywa aby polerowacz przepalonej mleko
 z garnku). az do dnia w ktorym ojciec musial zmieniec przednia szyba ... z wszystkim co ciera trzeba byc
 na maxa ostrozny na powierzni ktora ma nie byc porysowany.
- 
				Koledzy czy aby zdemontować chromy z tylnego zderzaka do spolerowania trzeba go zwalić całego czy jest sposób na zdjęcie samych chromów Daimler 90r.
 Pozdrawiam
- 
				Trzeba zdjąć cały, bo masz śróbki od wewnątrz.
			
- 
				przed polerowaniem najpierw dokładnie umyj, odtłuść chromy, ja zawsze biorę papier 2000 i trochę oleju maszynowego i szlifuje z tym olejem, usuwasz wtedy cały syf tzn. pozostałości po owadach, mikro kamyczki itp Ładnie się wtedy wyczyści i potem jeszcze raz dokładnie umyć i na wysoki połysk pastą autosol (najlepsza na rynku).
			
- 
				ja swoje chromy czyszcze na wysoki polysk, ze sie blyszcza jak psu......   oczy  ,  sciereczka do czyszczenia bizuterii, a dokladnie srebra.  sciereczka jest nasaczona nablyszczaczem, jej struktura z jednej strony jest lekko scierna, natomiast druga strona sluzy do polerki,   impreza nie jest droga bo scierka kosztuje ok 8pln w porywach do 12pln u jubilera
			
- 
				hmm ... a czy całą sprawę można nieco zmechanizowac? Na przykład wiertarka, końcówka do polerki i jedziemy? Czy też może w ten sposób istnieje ryzyko zdarcia zbyt dużej warstwy chromu? Przyznam szczerze, że zbyt leniwy jestem na mozolną polerkę przy pomocy szmatki, a i u mnie chromy wymagają nieco dopieszczenia.
			
- 
				wielkie dzięki za podpowiedz. Ja będę to polerował mechanicznie tak jak Jakub wspominał. lecz do tego trzeba dobrać pastę nie za bardzo ścierną do chromu bo szybko można narobić bałaganu.
 
- 
				Ja bym na twoim miejscu spróbował ręcznie polerować, tą pastą (Autosol) idzie naprawdę szybko. Miałem chromy w dosyć ciężkim stanie, a szybko się z tym uwinąłem i nie musiałem robić tego polerką, czy wiertarką.
			
- 
				Jeżeli mogę coś podpowiedzieć  to jeżeli chrom jest już zniszczony ( rdza ) to mechanicznie czyszczenie tylko pogorszy sytuację, bo chrom zostanie porysowany i powszechnie dostępnymi środkami połysku mu się nie przywróci. 
 Jeżeli jest tylko zaśniedziały to wystarczy pasta Tempo lub w/w Autosol.
- 
				I jak tam jean pierre chomy już się błyszczą, czy jeszcze zima Cię przytłacza i tego nie robiłeś?
			
- 
				proponuje krazek bawełniany zrobic ze starej koszuli przebic sruba skrecic z drugiej strony nakretka - na wiertarke i delikatnie przetrzec chrom bez pasty . Ale po polerowaniu. 
 
 tak wyglada moj motor zrobiony ta metoda po polerowaniu
 
 (http://img830.imageshack.us/img830/202/k750.th.jpg) (http://img830.imageshack.us/i/k750.jpg/)
 
 (http://img524.imageshack.us/img524/8090/20100919033.jpg) (http://img524.imageshack.us/i/20100919033.jpg/)
 
- 
				proponuje krazek bawełniany zrobic ze starej koszuli przebic sruba skrecic z drugiej strony nakretka - na wiertarke i delikatnie przetrzec chrom bez pasty . Ale po polerowaniu. 
 
 
 A najlepiej zerwac stary chrom  ( mechanicznie lub galwanicznie ) przepolerowac i zapodac nowy np. na podkładzie miedzi.