FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: swanyadi w Czerwiec 02, 2012, 10:54:34 am
-
Czasami i nie wiem od czego to zależy tylne zawieszenie skrzypi jak stara wersalka :) . Zaglądałem spoglądałem i nie wiem naprawdę co w końcu wydaje ten specyficzny odgłos. Najbardziej słuchać jak najeżdżam na garba albo jakiś krawężnik .Zastanawiam się czy nie popryskać WD? Ktoś z kolegów miał to samo?
-
MI takie rzeczy zdarzały się zimą przy 30stopniach mrozu i przypuszczam, że to mogły być sprężyny bo na mrozie zdrętwiały lub amortyzator, ale jak u ciebie jest to cały czas to pewnie najlepiej będzie wybrać do mechanika, chociaż wcześniej można spryskać WD40 - na pewno nie zaszkodzi ;)
-
Hmm... ostatnio latem zdawało mi się że miałem to samo. Więc odwrotnie bo latem... ?????? Popryskam WD i zobaczymy. :-\
-
Mogą skrzypieć sprężyny. Dół sprężyn jest w gumie. Jeśli guma się skończy to wtedy mogą powstawać nieprzyjemne dźwięki dla ucha.
-
A przy bujaniu autem na boki albo góra/dół coś słychać? WD40 to zły pomysł, za szybko wysycha, lepiej silikon w spreju.
-
ja mam podobnie , ale z przednim zawieszeniem i tylko na śpiących policjantach. Na zwykłej wyboistej drodze nie trzeszczy
-
Fakt WD wysechł >:( Skrzypi jak wersalka babci ;D. Zgadzam się , to będzie na gumach ... Popryskam olejem zobaczymy ::)
-
żadnym olejem!!! Guma nie znosi oleju! Wd40 też! No chyba,że chcesz żeby szybko sparciała...
-
To skrzypienie to tuleje stabilizatora jeśli skrzypi z przody to przód a jeśli z tyłu to tylne. Ten problem występuje często w mercedesach. Zeby zrobić to fachowo i na długo należy wymontować tuleje gumowe stabilizatora, nasmarować je pastą do montarzu opon (tak solidnie i nie żałować pasty) poczym poskładać i problem z głowy.
-
Popsikałem K2 i po problemie ;D
-
U mnie efekt skrzypienia dotyczył dolnych tulejek amortyzatora - są to tzw tuleje pływające i amortyzatorem można za pomocą żaby obracać lekko wokół własnej osi - albo wymiana tulejki albo strzykawka z igłą, którą wstrzykniemy olej (absolutnie nie WD40) w gumowe osłony tulejek.
-
podzielę się swoim skromnym doświadczeniem, bo nieco odmienne od w/w ;D
również coś z tyłu skrzypiało na wybojach, szukałem, macałem, nasłuchiwałem, podnosiłem, sprawdzałem każdy element zawieszenia z tyłu łącznie z wałem i mocowaniem dyfra, aż nagle zweryfikowało się... mocowanie prawego tlumika końcowego :-hehe Po prostu zgniło na spawie wieszak / belka i wieszak pracował, halasowal aż odpadł od budy razem z tłumikiem.
I przestało skrzypieć :-hehe
-
mi w zeszłym roku skrzypiał przód, wymieniałem łączniki stabilizatorów i gumy chyba też, to własnie było winowajcą. W tym roku skrzypi tył, wiec zobaczymy co to bedzie, ale podejrzewam, że to samo, bo dzwięk jest identyczny:-)
-
Witam miałem ten sam problem w swoim x type Skrzypczak jak Stara szafa okazało się ze to gumowe podkładki pod sprężynę wystarczyło posiekać benzyną trochę od czekać żeby zwierzakom i dopiero dużo silikonu w spreju no i spokój :-A
-
Dopadlo i mego kota te skrzypienie... Cic nie stuka, od czego zaczac... Wczesniej psikalem olejem w spreyu po zawieszeniu ale to nic nie dalo... Help!
-
u mnie też czasem się to zdarza, psikam wszystkie tuleje zawiasu smarem z autolandu i jest spokój.