FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => Technika ogólna, Literatura => Wątek zaczęty przez: Miodzio15 w Czerwiec 01, 2012, 14:37:45 pm

Tytuł: Kofigurator alumniowych felg
Wiadomość wysłana przez: Miodzio15 w Czerwiec 01, 2012, 14:37:45 pm
Cześć wyszukałem dziwne dobieranie felg link I w punkcie 4 jest napisane „homologacja producenta samochodu (opcjonalnie)” iiiiiiii?. Nie fart z tym iż zaznaczę to znikają najlepsze alufelgi. Po grzyba ten krok ???? np ci Link II tak nie mają To jakieś chore wymysły czy zupełnie inaczej tak jest bezpieczniej, i felgi są bezpieczniejsze,odporne na polskie dziury ? , zaznaczać czy nie
Tytuł: Odp: Kofigurator alumniowych felg
Wiadomość wysłana przez: joker82 w Październik 28, 2012, 17:20:43 pm
Według mnie chodzi o "papier" który będzie poświadczał o zgodności użycia wybranej felgi do danego modelu np. Jaguara. W Polsce nie jest ta reguła tak respektowana jak w Niemczech. W Niemczech jest to podparte jeszcze prawem, i np. policja w trakcie rutynowej kontroli auta może zarządać homologację na felgi aluminiowe typu TUV (jeśli np. zobaczy Jaguara XJS na 20-calowych felgach). Raczej niemieccy policjanci nie czepiają się takich Jagów na tych felgach (odpuszczają bo ogólnie w Niemczech ceni się zadbane modele nawet pomimo 20-calowych felg), ale zgodnie z prawem mają wchlarz możliwości na wlepienie mandatu i zabranie dowodu rejestracyjnego.

Te felgi to pewnie właśnie mają lub nie mają takiej homologacji. Standardowe felgi (czyli te oryginalne dedykowane) Jaguara rzadko kiedy dochodzą do rozmiaru 19 cali w nowych modelach. Ale przecież można dokupić jakieś BBS-y 20-stki (wydatek minimum 4000 Euro) i w takiej cenie producent raczej daje homologację (no za coś te 4000 Euro sie płaci :) ). Jeśli chodzi o jakieś felgi mniej znanych producentów, ale także dobrej jakości to rzadko kiedy można otrzymać homologację. Nadmienie, że jestem zwolennikiem omijania felg z ChRL.