FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Krzysio7890 w Maj 27, 2012, 22:18:20 pm
-
Witam.
Czy ktoś się spotkał z tym błędem: 00549 - sygnał zużycia paliwa? Skrzynia biegów źle mi chodzi, przy włączaniu D jest szarpnięcie a podczas jazdy wibracje jakby nie palił na któryś cylinder. Po podłączeniu komputera wywala ten błąd i nic więcej.
-
Podaj model i rocznik.
-
Podaj model i rocznik, czy jesteś pewien takiego oznaczenia błędu? Zazwyczaj zaczynają się od litery P :-V
-
Mój kot to x308 4.0 z 97r.
-
Hej, nie ma kodu 00549, takze nie ma kodu P0549. Skad masz ten kod?
-
Po podłączeniu do komputera w pobliskim warsztacie pokazało ten błąd. Według VAG:
00549
Sygnał zużycia
zwarcie z masą
przerwa / zwarcie z masą
niewiarygodny sygnał
Informacje pomiędzy komputerami sterującymi wymieniane są poprzez przewód łączący.
Warunek rozpoznania usterki: Sygnał liczby obrotów silnika i sygnał przepustnicy OK, ale
przez 200 ms nie rozpoznano sygnału zużycia z komputera sterującego automatycznej
skrzyni biegów.
Przewód łączący pomiędzy komputerem sterującym silnika a komputerem sterującym skrzyni biegów dla sygnału
zużycia paliwa/sygnału obciążenia jest przerwany lub w przewodzie jest zwarcie z masą względnie potencjałem
plus.
Przewód łączący do dalszych podzespołów, które odbierają ten sygnał (np. komputer samochodowy), jest przerwany lub w przewodzie jest zwarcie z potencjałem plus.
Zwarcie w podzespołach, które również odbierają ten sygnał (np. komputer samochodowy)
Jutro jadę do serwisu Jaguara, może tam znajdzie się ktoś "mądry".
-
Serwis Jaga to dobry pomysł, ale spróbuj podłączyć przez kabel OBD II przez standardowy program, będzie taniej. :-V Jeśli błąd nie dotyczy, skrzyni biegów, abs-u, poduszek, to powinien być do odczytania. Powodzenia !
-
Błąd dotyczy skrzyni biegów. Czy ktoś wie jakie były różnice w skrzyniach zf 5hp-24 w jaguarach w poszczególnych latach? Dzisiaj dowiedziałem się w serwisie, że różniły się czymś wewnątrz i nie każda pasuję.
-
no ten kod nie existuje... tu jest PDF z wszystkimi kodami, wlącznie z skrzynią.... http://teds.servepics.com:49999/XJR/XJR_DTC_codes.pdf (http://teds.servepics.com:49999/XJR/XJR_DTC_codes.pdf) i jak zdejmiesz nazwę pliku to jeszcze tam pełno innych artykułów....
ale powiedz jaki był przez Jaga znaleziony kod i jaka część wskazana..... naturalnie woleliby wymienić skrzynie, ale przeważnie kody to tylko część jakaś, i nie wymaga wcale wymiany chyba że czułeś że sie slizga albo chrupie przy zmianach.... jeszcze bym nie szukał skrzyni.
Racja, Jagi mają "zmodyfikowane" skrzynie, ten model używany był do wielu innych wozów....
-
Po długich zmaganiach w serwisie wymieniono 2 cewki i podobno już jest dobrze ale auto jeszcze słabo się zbiera bo niby jedna z sond lambda jest uwalona a może po prostu kabel albo kostka, jutro będą badać dalej. Jak będę miał kody błędów to oczywiście podam. Skrzynia w porządku. Natomiast podobno trzeba uważać przy ewentualnym zakupie, bo te z modelu x308 3.2 i 4.0 z tych samych lat różnią się czymś wewnątrz. Czy ktoś może to potwierdzić? Czy nawijają mi makaron?
-
Jeśli mówisz o cewkach, to tak różnią się wnętrzem. Jeśli lambda jest uwalona, to nie pokaże Ci na desce, ale na kompie, tak. Jeśli jest uwalony w niej kabel, to Ci pokaze "restricted performance".
-
Pytałem odnośnie skrzyń biegów. Podobno te z 3.2 i 4.0 różnią się, tak samo te z 1998r i np. 2001 też się różnią.
-
Cewki są 2 i 4pinowe
-
Pytałem o skrzynie.
-
Skrzynia w porządku.
?????? polecam: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,14238.0.html
-
Drodzy forumowicze. Nie chodzi mi o to, że w poszczególnych modelach były różne skrzynie. To chyba jasne i oczywiste. Powiedzieli w serwisie, że były różnice w skrzyniach 5hp-24 w poszczególnych latach w x308. to znaczy np. że skrzynia z modelu 3.2 była zmodyfikowana w stosunku do modelu 4.0 jak również, że w modelu np. 4.0 z 1998 i 2001 roku były również różnice wewnątrz skrzyni. Czy ktoś wie coś o tym?