FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: KUKI w Maj 27, 2012, 15:33:01 pm
-
Witam forumowiczów mam S-typa 3,0 automat z 2000 roku. W czasie jazdy przy ok. 2000 obrotów zaczyna mi szarpać autem, tak to wygląda jakby w chwili dodania gazu zaczynał wypadać z zapłonu, a w czasie postoju na wolnych obrotach czuć od czasu do czasu lekkie szarpnięcie silnikiem jakby jeden cylinder się troszeczkę pogubił. Podpinałem go do kompa i wyskoczył mi tylko jeden błąd P0420. Co o tym sądzicie i proszę o pomoc. Pozdrawiam.
:-kogutki
-
Temat już nie jeden raz wałkowany na forum. Padają ci cewki zapłonowe. Pomoże wymiana cewek i świec.
-
poczytaj tutaj http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,17079.0.html
albo tu http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,15826.0.html
-
A co z błędem P0420 o niskiej sprawności katalizatora sekcji pierwszej, czy może mieć wpływ na to niedomaganie układu zapłonowego ?
-
Nie spala ci paliwa i dostaje się ono do kata i go zanieczyszcza co wyłapują sondy lambda i wtedy komp mysli że kat jest uszkodzony i nie oczyszcza spalin
-
A czy może orientujesz się z której strony jest katalizator sekcji pierwszej ? Z góry dziękuję za pomoc pomoże mi to zawęzić poszukiwania do jednej z głowic.
-
Wymienia się wszystkie cewki a nie pojedynczo. To tak na marginesie. Pierwszy blok to ten po stronie kierowcy.
-
Tak wiem że wymienia się wszystkie, pytałem tylko z ciekawości bo te z drugiej głowicy zostawił bym sobie awaryjnie na czarną godzinę. Jeszcze raz wielkie dzięki za informacje. Pozdrawiam i wybieram się jutro na małe zakupy ale najpierw zacznę od świec.
:-thank
:-super
-
Jezeli wymieniasz wszystkie, to ta czarna godzina bedzie daleko. Jak nie wymieniasz to ta czarna godzina moze byc jutro.
-
Wymiana świec to tak zwane leczenie syfa pudrem. Na początku będziesz miał poprawę, ale po czasie ci to wróci.
Poza tym świece to platyny i koszt 6 x 40 zł to będziesz miał wyrzucone w błoto.
-
Raczej się mylisz, bo raczej tych świec nikt jeszcze nie wymieniał a auto ma najechane 150 tysięcy tak więc ich czas już dawno przeminął.
-
mialem ten sam problem przy 127 tys... z informacji które pobrałem z forum byłem przekonany ze bedzie to problem z cewkami i swiece prawdopodobnie.. po wizycie u dobrego mechanika i diagnoze z kompa okazało sie ze cewki sa ok.. wymiana swiec byla koniecznoscia bo byl to juz odpowiedni czas.. problemem okazały sie uszczelki kolektora ssacego.. byly w opłakanym stane.. problem ustał. \ Najpierw polecm sprawdzenie cewek.