FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: felga w Maj 19, 2012, 22:24:20 pm
-
Witam
Wkoncu sie wzialem za wymiane bo przy 245 z przodu ciezko bylo trafic w droge na starych elementach.
Pierwsza rzecz to zacagnac reczny, podeprzec auto na lewrku i wtawic kozialek. Lewarek sie pozniej przyda do podniesienia dolnego wahacza.
Zaczalem od wyjecia koncowki drazka, trzeba zlapac kluczem albo rzabka za koncowke i odkrecic nakredke zaraz klinujaca. Pozniej jak to w Jaguarze nie moglem odkrecic sruby bo obracala sie ze swozniem wiec katowka i odcialem , pozniej sciagaczem do swozni wypchanlem koncowke.
(http://i285.photobucket.com/albums/ll52/felga8/P1050341.jpg)
Tak wyglada nowa koncowka po zalozeniu
(http://i285.photobucket.com/albums/ll52/felga8/P1050345.jpg)
Teraz odkrecamy srube gornego swoznia ale nie do konca i luzujemy dwie(2) sruby ktore trzymaja swozen do wahacza.
(http://i285.photobucket.com/albums/ll52/felga8/P1050346.jpg)
Biezemy lewrek i podpieramy pod dolny wachacz w miejscu gdzie jest gniazdo sprzezyny tak zeby miec dostep do 4 srub dolnego swoznia
Teraz mozna do konca odkrecic srube i wypchanc swozen. Pozniej odkrecic dwie sruby ktore trzymaja go.
(http://i285.photobucket.com/albums/ll52/felga8/P1050347.jpg)
Pamietac trzeba od podkladkach po prawej i lewej stronie . U mnie byly 3 po lewej i jedna po prawej)
(http://i285.photobucket.com/albums/ll52/felga8/P1050348.jpg)
A tak wyglada po wymianie gorny swozen
(http://i285.photobucket.com/albums/ll52/felga8/P1050349.jpg)
Teraz kiedy zala zwrotnica jest wmiare luzna mozna ja ustawic w taki sposob by wykrecic srube dolnego swoznia i wsunac widelki sciagacza.
(http://i285.photobucket.com/albums/ll52/felga8/P1050350.jpg)
Zanim wycisniesz swozen ja dalem dwa kawalki desek na kolana zeby piasta nie upadla na ziemie i nie pozrywala przewodow od abs`u.
Powycisnieciu swoznia odkrecamy 4 sroby (13mm) od spodu i wyciagamy swozen.
(http://i285.photobucket.com/albums/ll52/felga8/P1050351.jpg)
Niestety okazalo sie ze sa 2 rodzaje dolnych swozni do x300 :/
(http://i285.photobucket.com/albums/ll52/felga8/P1050354.jpg)
A ja kupiem nie ten takze teraz musze zamowic 2 nowe przed skladaniem .
DOkoncze relacje jak przyjda nowe swoznie
PS. Jak ktos chce te po lewej (moze pasuja do xj40) to chetnie mu podesle.
ANdrzej
-
:-clap
Bardzo fajna relacja, ciesze sie, ze sa ludzie, ktorzy maja jeszcze ochote grzebac w swoich jagach..
pzdr
-
Brawo za relację! Robiłem to w niemalże identyczny sposób w x308... wiem co to za mordęga, kiedy coś w jagu nie chce się odkręcić :-gwizd
-
Ja mam taka teorie ( w zasadzie to bardzie doswiatczenie) ze jaguara nie naprawisz bez katowki. Powinni zalaczac ja pod maska jako standardowe wyposazenie. Dlugo sie zastanawialem zanim sie nza to wzialem po tym jak spedzielem pare ladnych dni wymianiajac sprezyny i pamory z tylu :/
Nawet mi przeszlo zeby zawiezc komus ale jestem bardzo wrazliwy gdzie moje auto(a) jest i sie trzese jak ktos inny ma kluczyki :)
Pozatym jak teraz na to patrze ze nie bylo ciezko to te 650GBP ktore serwis chcial (nie dealer ) za robocizne brzmi jak kradziez :)
balem sie tez zaczynac bo nie bylem pewien czy jak odkrece hub`a to sprezyna nie wyskoczy.
-
Maly update :
Przyszly nowe swoznie dolne, zamowilem oryginalen ZF`a ale ...
przyszly bez nakretek a ja stare juz wywalielm i teraz kutfa mysze szykac nakretek z calowym gwintem :/
ZObaczymy jak to dale...
-
No i co tam jaguś już śmiga?
-
Stoi na kolach teraz sie wzialem za przelakierowanie oslon lusterek bo bylu porysowane, no i musze za chwile jechac aku nowy kupic bo ten siadl :/
POskladalem wszystko w odwrotnej kolejnosci i gra :)