Jaguar świętuje 60-lecie hamulca tarczowego na Mille Miglia już jutro
W 1950 r. Sir William Lyons daje się przekonać do produkcji typowo wyścigowego modelu. W ten sposób powstaje XK120C, lepiej znany jako C-Type. Już rok później, w swoim debiucie, zwycięża nieoczekiwanie w Le Mans.
W międzyczasie Jaguar współpracuje z Dunlopem i tworzy hamulce tarczowe, które stają się jego tajną bronią w wyścigach. Po raz pierwszy na świecie układ hamulcowy wykorzystujący tarcze oraz zaciski pojawił się w C-Type na rajd Mille Migilia, w którym 60 lat temu Sir Stirling Moss oraz Norman Dewis wystartowali razem. Później tego samego roku Sir Stirling Moss odniósł pierwsze zwycięstwo dla samochodu hamującego w ten sposób, prowadząc inny egzemplarz tego samego modelu.
Jaguar jako pierwszy producent, zamontował hamulce tarczowe - które są dzisiaj standardem - za co odpowiedzialny był ówczesny kierownik inżynierii, Norman Dewis.
Norman Dewis oraz Sir Stirling Moss byli kierowcami w tym legendarnym wyścigu, a obaj startować będą w tegorocznym Mille Miglia w C-Type zespołu Jaguar Heritage Racing.
Heritage Racing startuje z okazji Mille Miglia 2012:
C-TYPE (XKC 005)
C-TYPE (XKC 018)
C-TYPE ( XKC 045)
MK VII
XK 120 OTS
XK 120 fixed-head
Powodzenia Panowie!
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/jag_mille_miglia_2012_110512_4.jpg)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/mm1-1.jpg)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/mm2.jpg)
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd404/kogutki5/mm5.jpg)