FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: zp_west w Maj 15, 2012, 10:29:32 am
-
Witam
Szanowni klubowicze mam pytanko odnośnie silnika w S-typie 2.7D (207km)
- jakie są koszty jego utrzymania,
- czy jest to awaryjny silnik,
- itp...
Dziękuje za wszelkie cenne rady :-thank
-
Wszystko zależy od tego na jakie auto trafisz! Jeśli planujesz kupić okazyjnie S type z tym silnikiem za np 30tyś to krzyż na drogę. Gość pewnie próbuje się go pozbyć za wszelką cenę bo koszty napraw, które trzeba zrobić (lub lada dzień) będą ogromne! Silnik póki działa jest super. Pracuje cichutko, płynnie, nie smrodzi, nie dymi, pali mało i jest dynamiczny. Niestety jest wrażliwy na paliwo, nie można go katować a olej wymieniać dużo częściej niż zaleca ASO. Poza tym w tych silnikach w zależności od rocznika auta występowały różne osprzęty. Kupując tanią używkę na allegro można kupić coś, co nie będzie pasowało do naszego silnika. Osprzęt silnika zalecam kupować nowy. Nie jest tani, ale wiele czynności wymaga wyjęcia lub spuszczenia silnika - np wymiana turbin. Jeśli kupi się chłam to jest się w plecy na koszcie części + 2 razy robota. Na pewno nie jest to silnik dla osób, które chcą oszczędzać na serwisie. Najgorszą sprawą jest to, że auta z tymi silnikami lubią się ZAPALIĆ!
PS. Mam 2 takie S typy 2.7d do sprzedania:) auta, na których nikt nie oszczędzał jeśli chodzi o serwis.
-
Czy to nie jest przypadkiem silnik robiony przez PSA? Jeździł taki w Peugeotach i Citroenach? ??????
-
Tak, to ten :)
-
dzięki kolego za wyczerpującą podpowiedz :-thank
-
Najgorszą sprawą jest to, że auta z tymi silnikami lubią się ZAPALIĆ!
Zapalić ?? Możesz to trochę rozwinąć????
-
Przebieg 240 tys. 2004r. Zero problemów. Leci na obwodnicy 240km. Wersja manual, zima pali bez problemów przy -20, Spalanie trasa ok.6l, średnio 9, miasto 10l ON. Przyjemny głos V6, polecam! Wymieniony rozrząd , nie pamiętam dokładnie ale chyba 750zl wszystko. Olej co rok lub 10 tys. 5W30 Castrol.
-
Przebieg 240 tys. 2004r. Zero problemów. Leci na obwodnicy 240km. Wersja manual, zima pali bez problemów przy -20, Spalanie trasa ok.6l, średnio 9, miasto 10l ON. Przyjemny głos V6, polecam! Wymieniony rozrząd , nie pamiętam dokładnie ale chyba 750zl wszystko. Olej co rok lub 10 tys. 5W30 Castrol.
Również użytkuję 2.7D, ale w automacie. Spalanie 7,8 w trasie, 14 miasto (w godzinach szczytu 16). Auto z drugiej ręki, 150 tys., bez problemów z silnikiem, poprzednik wymienił rozrząd i tyle. Poza tym, jak na diesla, jest niezły kop i kultura pracy. Jeśli szukasz 2,7, to moim zdaniem lepiej szukać roczników 2004, gdyż nie mają filtra DPF, który sprawi ci trochę kosztownych kłopotów, jeśli masz dużo krótkich przejażdżek (np. po mieście). Z tego z co wiem, to część roczników 2005 również można dostać bez DPF, ale szczegółów nie znam, podobno da się to ustalić po nr VIN i (i ole mi wiadomo) po kształcie wydechu. Jeśli nikt nie majstrował przy wydechu, to w wersji bez DPF rury są skierowane w dół, a w wersji z DPF są proste.
-
Dzieki kolego za info, mam rury w dol i zastanawialem sie dlaczego:)
-
Dzieki kolego za info, mam rury w dol i zastanawialem sie dlaczego:)
Według mnie w dół wyglądają lepiej :-za
-
Spytaj żony, czy rura w dół wygląda lepiej. :-hehe
-
Mam pytanie merytoryczne-jakie s-typki są bez DPF. Wydaje mi się, że fabrycznie wszystkie wyjechały/no 2,7 oczywiście/ z filtrem.
-
Spytaj żony, czy rura w dół wygląda lepiej. :-hehe
Chyba pomyliłeś fora.
-
Modele z lat 2004 - 2005 (do któregoś tam miesiąca) nie miały DPF, ale niestety te modele miały niektóre części osprzętu inne niż model po 2005r i sporo droższe. Inne są turbiny, wtryski, pompa wspomagania i zapewne parę innych części też. Tak więc każdy model ma swoje plusy i minusy.
-
Mam pytanie merytoryczne-jakie s-typki są bez DPF. Wydaje mi się, że fabrycznie wszystkie wyjechały/no 2,7 oczywiście/ z filtrem.
Na pewno nie wszystkie były oryginalnie z DPF. U siebie nie mam DPF i na pewno nikt go nie wyrywał. Wstępnie zamontowanie DPF można rozpoznać po kształcie wydechu, pisałem o tym wyżej. Według mojej wiedzy diesel pojawił się w 2004 r., natomiast DPF montowano dopiero od 2005 r., ponieważ tego roku weszła bardziej rygorystyczna norma emisji Euro 4. Z tego co się wywiedziałem w necie, DPF mają modele z końcówką VIN od N50727 do N82818, a czasowo odpowiadało to modelom wybudowanym od 4.01.2005 do 31.07.2007.