FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: bilu w Maj 11, 2012, 23:23:13 pm
-
Podczas jazdy Jaguar XJR R6 95rok, zaczął osiagac maksymalnie 3 tyś obrotów. Również na postoju osiaga 3 tyś obrotów i nie może się wkręcić wyżej.Silnik również nie ma równych wolnych obrotów. Auto pracuje na wszystkich cylindrach i do 3 tyś obrotów ma normalna moc.
W trakcie wzrokowego sprawdzania stwierdziłem ,że przewód gumowy który jest połączony z grubszym przewodem co wchodzi do pokrywy zaworów jest nigdzie nie załozony. jest to przewod powyżej kolektora dolotowego. ten co jest lużny ma około 35 cm i ma kilka zgieć. czy ktoś wie gdzie ma być założony ten przewód bo ja rozebrałem kilka elementów pod kolektorem dolotowym i nie zauważyłem zadnego luznego krucca. ten przewod co jest lużny ma centymetr szerokosci i łączy sie z przedodem odmą co ma 3 centymetry szerokosci. Wydaje mi się ,że ten przewod nie spowodował by takiego ograniczenia obrotow silnika.dziekuje za porady
-
Jeśli jest połączony z odmą to powoduje to fałszywe powietrze w dolocie i silnik przechodzi w tryb awaryjny i ogranicza obroty. Zrób zdjęcie tego przewodu to się go gdzie przypasuje.
-
ten przewód co jest połączony z odmą widaż po otwarciu maski silnika i jest na równej wysokości co pokrywa zaworów. Wąż schodzi wdół pomiędzy jedną z przerw w kolektorze dolotowym. ktoś kto ma xjr x300 bez problemu mógł zobaczyć w swoim gdzie ten przewód jest podłączony. Fotki zrobię w poniedziałek.
-
Wiem o którym mówisz, ale nie pamiętam gdzie go podłączałem :-gwizd Rozbierałem kiedyś sam cały dolot, ale było to 2 lata temu... Jak patrzyłem teraz od góry, to nie widać gdzie to idzie ?????? Jutro wyjadę z garażu, to będzie lepiej widać i wtedy dam znać.
-
No niestety... Nie widać tego nijak... Trzeba dolot zdejmować. To było gdzieś pod spodem podłączone, jak dobrze pamiętam, to najpierw wężyk podłączałem, a potem dopiero wsadzałem na miejsce kolektor dolotowy. Musisz niestety zdemontować dolot i przy okazji możesz oczyścić przepustnicę, skontrolować (albo wymienić) uszczelkę kolektora. Możesz także sprawdzić, jak wygląda główny wąż od chłodzenia, jest schowany pod całym kolektorem i ja już go wymieniałem, po tym jak mi pękł :-gwizd
-
Przewod podłonczony do krócca który znajduje sie obok silniczka wolnych obrotow. udalo sie załozyc bez ściagania kolektora dolotowego. Zeby odnalesć króciec pomogło dopiero lusterko i zdemontowanie rury idacej do przepustnicy. Jednak po założeniu przewodu silnik dalej osiaga 3 tyś obrotow. Co jest dziwne gdy silnik jest zimny to wkreca się powyzej 3 tyś obrotów i równo pracuje. Która cześć silnika daje takie objawy.
Znajomy mechanik mówi ,że nie dostaje paliwa i podejrzewa filtr paliwa lub pompę paliwową. Czy czujnik położenia wału moze tak osłabić silnik.W liczniku nie pali się żadna kontrolka jak silnik pracuje.
-
Mialem podobna sprawe, ale nie w jagu. Po rozgrzaniu sie nie przekraczal 4krpm, na niedogrzanym owszem. Wymiana czujnika polozenia walu pomogla i od tego czasu samochod jezdzi w pelnym zakresie obrotow niezaleznie od temperatury, ale czy tutaj to pomoze to wiesz.. pzdr
-
Dzisiaj podłączyłem drugi czujnik położenia wału i na nim silnik wogóle nie odpalił.
Po wkręceniu starego czujnika silnik odpalił bez problemu. Dzisiaj w trakcie trzymania silnika na maksymalnych 3 tyś. obrotów wkręcił się na 4 tyś i przez chwile zadymił na brążowo co jest dziwne.
Ponadto gdy schyliłem się pod auto to zauwazyłem ,że tłumiki rozgrzały się do czerwoności prawie na całej dlugości czego jeszcze nigdy nie widziałem w aucie osobowym. Mam podejrzenia ,że katalizatory się zatkały i dławią silnik. jutro zdejme wydechy i zobacze stan katalizatorów.
Dziwne jest ,że silnik gdy jest zimny to przez 2 minuty po odpaleniu chodzi jak powinien i wkreca sie powyżej 3 tyś. obrotów i równo pracuje. czy ktos wie gdzie w jagu XJR X300 jest czujnik temperatury ten co daje sygnał do komputera silnika. Miałem jechać podlaczyć go na komputer ale z czerwonymi tłumikami sobie odpuszcze.
-
Czujnik temp jest na obudowie termostatu.
-
Hej, odczuwam z tego "do czerwoności" że nie dostarczasz dosyć paliwa.... gdzieś ciśnienie spada, a Injectors są bardzo czułę na ciśnienie....
...wiesz że masz w XJR 2 pompy spalinowe w baku.... może pierwsza (cały czas działa) już wykańcza się a druga (powinna włączyć po 3000) nie włancza sie wcale. Czy masz 2 "relays" w bagażniku za oponą, czy tylko jeden?
Można też tyczasowo na diagnostykę włączyć ten drugi Relay i przez to pompe używając drucik :-W to napewno potwierdzi czy to pompa czy może też filtr zapchany, tak czy tak powinien normalnie sie stosować....
-
U mnie są dwie pompy paliwa i posiadam zapasowe i na próbe dam drugie. Zobacze też stan baku i wymienie filtr paliwa.
Po wykreceniu swiec wszystkie są czarne i suche. 3 świece te bliżej od konsoli są całkowice czarne. Silnik nie kopci na niebiesko.
Wymiana świec i cewek nie pomogła. Katalizatory są drożne i w dobrym stanie. Obecnie silnik do 3 tyś obrotow ma normalną moc jak przedtem , a po przekroczeniu 3 tyś dlawi sie i rzuca silnikiem. Zobaczę jeszcze te pompy, a jak nie to już moje pomysły się kończą.
-
Dla mnie to też wygląda, jakby druga pompa siadła...
Bo właśnie od tych 3tys. potrzeba jest więcej paliwa, a jeśli silnik go nie dostaje tyle co trzeba, to się dławi...
-
Dzisaiaj odebrałem Jaguara z Bosch Service. Po podłaczeniu pod komputer wyskoczył tylko jeden bład tj. P0340 i według ich opisu jest to czujnik położenia wałka rozrzadu .Z tego co mi sie wydaje to xjr x300 nie posiada czujnika położednia wałka rozrządu. Diagnoza głównego mechanika to przestawiony rozrząd i dlatego silnik nie ma mocy. Tlumaczylem im ,że silnik jak jest zimny to wkreca sie na obroty, równo pracuje i odpala bez problemu. Sprawdzali cisnienie paliwa na listwie i sondy i jest ok. Po odbiorze auta sam sprawdziłem ustawienie rozrzadu i wszystkie znaki tj. na głownym kole na wale, na wałkach rozrzadu i tym okrąglym czyjniku się pokrywają jak powinny. Ponadto rozrząd chodzi cicho i nie wydaje żadnych dziweków nawet przy odpaleniu. Nie widze sensu rozbierać rozrząd jezeli znaki się pokrywają. Czy ktoś wie co oznacza blad P0340
Czy komus przesztwaił sie rozrzad w silniku 3,2 lub 4,0. Znaków na rozrządzie jestem pewien bo już wymienialem kiedyś uszczelke pod głowica w silniku 3,2 litra x300 wiem gdzie ich szukać.
-
Sprawdź czy przypadkiem tak jak u boschmena nie masz ściętego klina na kole pasowym wału i przez to przestawiony jest wieniec czujnika położenia wału. Sprawdź też kostkę kompa czy nie jest zaśniedziała oraz kostkę która znajduje się zaraz za kompem która jest też narażona na to.
-
P0340 - Camshaft Position Sensor A Circuit (Bank 1 or single sensor) - u nas jest single sensor tak jak opisany tu:
Na moim website http://jagxkr.pl/Shared/x300/XJR_TimingChains.pdf który pokazuje pozycje tego jako nr.1 i jest z przodu silnika po prawej stronie blocku pod EGR pompą (jak masz)
jak tam jesteś to weź z http://jagxkr.pl/Shared/XKR/_TECHNICAL_INFO/Jaguar OBD Codes ALL Listing.pdf (http://jagxkr.pl/Shared/XKR/_TECHNICAL_INFO/Jaguar OBD Codes ALL Listing.pdf) w razie czego.
ALE, radzę ci dobrze sprawdzić elek. połączenia w tej wtyczce tam dlatego że te CPS bardzo rzadko wysiadają... częściej jest sygnał przerwany przez korozje w połączeniach :-W
tu jest diagnoza wyjaśniona: http://jagxkr.pl/Shared/XKR/_TECHNICAL_INFO/XK Cam Position Sensor Diagnosis Pinpoint Test.pdf (http://jagxkr.pl/Shared/XKR/_TECHNICAL_INFO/XK Cam Position Sensor Diagnosis Pinpoint Test.pdf)
-technika w 1999 ta sama, tylko u nas jeden CPS zamiast dwa w V8
Daj nam znać co wyjdzie....
-
Mam drugi CPS to przełoże go i sprawdze połączenia. Co do klina na wale to sprawdzalem to i jest tam wszystko jak powinno być. wtyczki przy kompie sprawdzone i popsikane preparatem do stykow. Wtyczki nie byly posniedziale. Może jest gdzieś przerwa na kablach w instalacji i tu trzeba szukac. U mnie jest EGR i auto bylo sprowadzone ze szwajcarji. Mam rurki w kolektorach wydechowych. Zamowilem czujnik polozenia walu i zobacze jak bedzie chodzil na nowym.
-
Jaguar został uzdrowiony i chodzi nawet lepiej niż przed awaria. Wymiana CPS nic nic zmieniła. Po wymianie czujnika położenia wału silnik zaczął się wkręcać na maksymalne obroty i równo pracuje bez wzgledu jak jest nagrzany.Dziwi mnie dlaczego przy podłączeniu pod komputer nie wyskoczył błąd uszkodzonego czujnika położenia wału. Temat zamkniety
-
A jednak! Cholera jedna! Ale tak podejrzewałem od początku... :-R