FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150) => Wątek zaczęty przez: dada w Maj 08, 2012, 16:14:53 pm
-
Witam. To mój pierwszy post i już prośba o pomoc - tak czasami bywa. Auto jak w temacie. Diagnostyka komputerowa wskazuje na uszkodzenie pięciu cewek. Ale o dziwo wystarczy jedną odsunąć od świecy na pewną odległość i silnik wydaje się pracować normalnie. Ponowne usadowienie cewki na swoim miejscu i lipa, chodzi jak muł i nie wkręca się na obroty. Cewki wymieniane losowo (mam dwie w zapasie), moduł zapłonowy podmieniany (też jeden w zapasie), komputer silnika sprawdzony (sygnały na moduły prawidłowe) i lipa. Nic się nie zmienia. Zastanawiające jest fakt z odsuwaniem losowo wybranej cewki j Jag ożywa. Brak pomysłów co dalej. Może któryś z forumowiczów miał taki przypadek i mógłby mi pomóc bo tracę siły. Pozdrawiam
-
Jaki dokładnie masz błąd na sterowniku??
Świece sprawdzałeś jak wyglądają??
-
Błędy w sterowniku -
P0352
P0353
P0355
P0358
Teraz zostają cztery błędy. Po odsunięciu losowo wybranej cewki silnik chodzi w miarę normalnie i zostaje za każdym sprawdzeniem P0352. Po wsunięciu cewki błędy takie j.w.
Co do świec - mają mały przebieg, ale są okopcone bo praca silnika jest nienormalna.
-
Czyli masz problem z cewką na cylindrze nr 2, 3, 5 i 8. Są to błędy tylko czterech cewek a piszesz że diagnostyka wykazuje uszkodzenie pięciu cewek?? Czegoś tu nie rozumiem?? Kto ci diagnozuje to autko i czym to robi??
-
Co dziwne cały czas były błędy 5-ciu cewek. Teraz zostają cztery. Wiem że jest to trochę zagmatwane, ale już sam się gubię. Jeszcze jedno - sprawdzałem iskrę na każdej z cewek na pracującym silniku i jest na każdym cylindrze, a silnik muli. Tak jak pisałem wcześniej, odsunięcie jednej cewki od świecy powoduje że silnik się normalnie wkręca. Diagnozuję Lunchem...
-
Który to jest rocznik??
-
97r
-
Usterka pojawiła się po wymianie świec??
-
Świece wymienione w listopadzie ubiegłego roku. Po wymianie nie było żadnych problemów. Od jakiegoś czasu było czuć wypadanie zapłonów ale sporadycznie. I nagle kicha, nie da się jechać. Jeżeli mi powiesz że jest to wina świec to strzelę sobie w kolano...
-
Jakie świece wsadziłeś??
-
Przyczyną błędów o których mówisz są: ECM to ignition module primary circuit
secondary circuit malfunction
Ignition module to ignition coil primary circuit
fuel metering open circuit, short circuit to ground,
high resistance
Ignition coil failure
Ignition module failure
Cewki nie powinny padać w takiej ilości na raz. Skąd jesteś? Silniki mamy te same i jeśli chcesz możemy zamienić się cewkami. Czy świece kupiłeś oryginalne? Jaki masz ich model i jaką masz tam przerwę? Rozumiem że pojawia Ci się komunikat restricted perfomance i ogranicza Ci obroty do 3 tys. ?
-
Jestem z Zabrza. Temat gnieciony przez wielu "fachowców" i nadal zonk.
-
Czy świece kupiłeś oryginalne? Jaki masz ich model i jaką masz tam przerwę? Rozumiem że pojawia Ci się komunikat restricted perfomance i ogranicza Ci obroty do 3 tys. ?
-
swiece wsadzone ngk z katalogu. wymienilem cewki, dalej lipa... wysuwam cewke dziala..... wsadzam spowrotem nie dziala.
-
Z jakiego roku masz silnik? Jaka przerwa na świecy i czy cewkę wstawiłeś nową?