FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Patryk w Maj 06, 2012, 20:57:55 pm
-
Witam
Z tego względu że jeżdżę vandenplasem, na xtypach znam się słabo z leksza mówiąc. Na codzień śmigam mondeo ale tak sobie pomyślałem że miło by było pozostać z jedną marką i wymienić mondziaka na x typa. Stąd pytanie czym poza osiągami różnią się silniki 2,5 i 3,0. Jakie mankamenty i jakie zalety, jednego i drugiego. Moim faworytem byłby x z napędem 4x4 i z gazem (do codziennej jazdy kieszeni byłoby lżej). Który z gazem lepiej chodzi i jak sie spalanie waha? Jeżeli podobny link już był a nie zauważyłem to proszę o naganę ;)
-
Jak ja szukałem x-typa to mi proponowano 3.0. Dlaczego? bo:
1. 2.1 - napęd tylko na przód, moc trochę przy mała, spalania minimalnie mniejsze od 2,5 i 3.0. (zaleta to to, że będziesz miał ciszej w samochodzie podczas jazdy)
2. 2,5 - napęd na 4, moc wystraszająca, spalania minimalnie mniejsze od 3.0
3. 3.0 - jw, moc więcej niż wystarczająca, spalanie akceptowalne.
Ja kupiłem 3.0 i jestem szczęśliwy.
Poza tym przeszukaj forum, na Twoje pytania będzie dziesiątki odpowiedzi. Zapraszam do lektury.
-
Ja miałem podobny dylemat przed zakupem jak kolega powyżej...
Poczytałem troche na necie i z podobnych powodów (osiągi, 4x4, minimalne różnice w spalaniu) kupiłem 3.0 (pozdro dla Strawinskiego:)) i zagazowalem. Spalanie 12 -13 (70%po miescie) a w zimie po gorach nie ma na mnie mocnych.
WAZNE ! Nie kupuj "amerykanca" 3.0 - potem sa przygody z gazem.
Pzdr
-
WAZNE ! Nie kupuj "amerykanca" 3.0 - potem sa przygody z gazem.
Pzdr
Możesz rozszerzyć jaka jest różnica i w czym tkwi problem zagazowania między amerykańcem a wersją euro?
-
w wersji "na ameryke" jest drugi czujnik ciśnienia paliwa przy zbiorniku i stąd cały problem
-
Poczytałem troche na necie i z podobnych powodów (osiągi, 4x4, minimalne różnice w spalaniu) kupiłem 3.0 (pozdro dla Strawinskiego:)) i zagazowalem. Spalanie 12 -13 (70%po miescie) a w zimie po gorach nie ma na mnie mocnych.
Potwierdzam w całości, w zimie w te ferie sprawdziłem, cztery porządne zimówki i nie ma mocnych, mieszkałem na Gubałówce.
Tylko ja nie gazowałem, ale robię małe przebiegi ..
-
tylko 3.0!
2,5 jest odczuwalnie słabsze, a pali tyle samo (pół, może litr, a jak manual 3.0 to pali tyle co automat 2.5)
-
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi ;) Odpisuję dopiero teraz, ale bujałem się trochę po szpitalu, więc brak kompa ;) Pozdrawiam!
-
witam,
chciałbym podrążyć wątek kolegi... kwestie spalania już powyżej są omówione ale nurtują mnie jeszcze następujące wątki:
1. czy konstrukcja tych silników jest podobna? chodzi mi o koszty ewentualnych napraw..z tego co wstępnie wiem to nie mają raczej nic wspólnego z fordowskimi częściami
2. jakie są najczęstsze usterki?
3. Czy w zawieszeniach 2,5 a 3,0 są różnice? np: droższe amortyzatory czy wahacze itp
4. Słyszałem o częstych awariach instalacji elektrycznych czy są w obu modelach są te same problemy?? czy np w 3.0 jest więcej czujników itp
5. jak sprawuje sie napęd 4x4? słyszałem że są strasznie drogie bo wymienia sie je tylko razem z podporą wału.
narazie tyle :) kolejny zestaw kiedy już nakarmie moją ciekawość
z góry dziękuję za odpowiedzi pozdrawiam :-V
-
Wg mojej wiedzy:
1. silniki identyczne ... poza głowicą wiele części można podpasywać (min. sprawy eksploatacyjne, wyraźnie tańsze z napisem motocraft)
2. u mnie brak usterek (poza spaloną przetwornicą od ksenona) i wszędobylską rdzą :-nie
3. żadnych różnic
4. instalacje te same, czujniki? ich ilość zależy od wyposażenia samochodu, u mnie poza przetwornicą wszystko ok. żadnych awarii elektryki
5. 4x4 u mnie działa świetnie, problem w tym że słychać reduktor czasie jazdy, to nie awaria porostu napęd jest głośniejszy od wersji 2,1 bez opcji 4x4. Awaria? fakt może pochłonąć sporo kasy ale czy w innych maszynach 4x4 nie jest podobnie?
To tylko moja wiedza z doświadczenia i forum. jeśli sie mylę chętnie też zapoznam sie z opiniami.
-
Mam 3,0 Amerykańca [bez gazu] już prawie dwa lata. Pierwsza usterka elektryczna to niedziałający zamek centralny w drzwiach kierowcy. Muszę sprawdzić co się stało.
Spalanie średnie według wskazań komputera pokładowego z całego, dwuletniego okresu użytkowania 12,5l (miasto, zima, trasa) około 20 tyś.km
Nic nie cieknie, nic nie stuka, a przy dobrych oponach klei się do drogi.
Satysfakcja gwarantowana! :-tylko