FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: vickers w Maj 01, 2012, 17:48:02 pm
-
Witam
Z centralnego nawiewu wieje zbyt słabo, prawie całe powietrze jest skierowane na szyby. Po rozbebeszeniu środka okazało się że biała trzy pinowa wtyczka od przełącznika w kratce centralnego nawiewu sobie wisi i nigdzie nie mogę znaleźć do niej gniazda http://dl.dropbox.com/u/61744671/wtyczka.jpg poza tym jeszcze są prowizorycznie pozatykane wkrętami dwa podciśnienia z białą wtyczką też nie mam pojęcia gdzie to podłączyć i od czego to może być http://dl.dropbox.com/u/61744671/podci%C5%9Bnienia.jpg , na rozdzielaczu z elektrozaworami pneumatycznymi brakuje jednego przewodu podciśnieniowego http://dl.dropbox.com/u/61744671/brakuj%C4%85ce%20podci%C5%9Bnienie.jpg -(może to właśnie do sterowania klapką która odpowiada za prowadzenie powietrza na środek samochodu). Proszę o pomoc może ktoś już przerabiał temat słabego nawiewu. Dodam że kota mam dopiero od tygodnia i jest to już k....kolejna w nim przykra niespodzianka.
-
Wydaje mi się, że masz coś namieszane z tym nawiewem. Kratka środkowa z przełącznikiem ciepłe-zimne pochodzi od nowszego modelu x300 (klimatyzacja automatyczna). Natomiast w XJ40 to pokrętło powinno znajdować się na głównym panelu sterowania nawiewem.
Dobrze byłoby jakbyś wrzucił zdjęcie tego panelu.
-
Dorzucam foto http://dl.dropbox.com/u/61744671/radio.jpg
I jeszcze jedno pytanie czy to na zdjęciu http://dl.dropbox.com/u/61744671/kickdown.jpg to jest mój kickdown tu chyba raczej nie ma przełącznika jak to u mnie jest rozwiązane czy mam mechaniczny czy elektroniczny (xj40 92 rok). http://dl.dropbox.com/u/61744671/automatyczna.jpg
-
Włącznik Kick-down w późniejszych modelach jest przy przepustnicy (od VIN 594575).
A co do nawiewu sprawdź czy silniczki/klapy sterujące nawiewu działają.
-
No właśnie po 92r była zmiana i zamiast skrzyni 4HP22 (z mechanicznym kick-downem) zaczęto montować 4HP24 z elektronicznym kick-downem, oraz trybem SPORT. U Ciebie z tego co widzę jest właśnie ta nowsza.
Nawiew też masz poliftowy. Ja u siebie rozbierałem wszystko przy okazji wymiany nagrzewnicy, ale ja mam starą wersję, i jest to inaczej rozwiązane, więc niestety Ci nie pomogę.
-
Witam
Już wcześniej sprawdzałem dolny silniczek klap nawiewu działa na pewno, górnego nie jestem pewien ale chyba coś szumiało tak jakby silnik, zastanawia mnie tylko co steruje w nawiewie tą przednią klapką którą można łatwo odchylać i sama powraca http://dl.dropbox.com/u/61744671/klapka.jpg
Na razie nie mogę sprawdzić nawiewu bo auto jest za bardzo rozebrane.
-
Mechaniczny kickdown jest we wszystkich 3.2l. W silnikach 4.0 kickdown jest juz elektronicznie sterowany. Wiek nie ma tu raczej roznicy.
-
Znalazłem przyczynę słabego centralnego nawiewu.Poza dwoma silniczkami otwierającymi i zamykającymi klapy znalazłem jeszcze trzeci silniczek nigdzie nie podłączony bo brakuje do niego wtyczki-okazuje się że to górny zespół rozdzielania nawiewu pochodzący od X300 bo w xj40 Dimler powinien być pneumatyczny servo mechanizm napędzający klapy, to do tego była ta wtyczka z podciśnieniami o której pisałem wcześniej http://dl.dropbox.com/u/61744671/podci%C5%9Bnienia.jpg . Czy może ktoś posiada jakieś foto jak jest podłączone to servo lub może opisać jak są podłączone te dwa przewody podciśnieniowe i kiedy ta klapa i dwie boczne się otwierają.
-
A może wie ktoś jak obsługiwać ten sterownik od klimy i od czego są poszczególne przyciski (http://dl.dropbox.com/u/61744671/radio.jpg)
-
Tu masz instrukcję:
(http://i47.tinypic.com/2m4bw35.jpg)
(http://i45.tinypic.com/33os3kj.jpg)
(http://i45.tinypic.com/elcrxf.jpg)
(http://i49.tinypic.com/1t32gz.jpg)
(http://i47.tinypic.com/2d7vkvl.jpg)