FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: wojtasktm w Kwiecień 24, 2012, 23:36:31 pm
-
Witam niedawno kupiłem Stypa 3.0 V6 manual 1999 roku . Wymieniłem w nim wszystkie filtry , oleje itp . cały serwis łącznie z całym zawieszeniem
Ale mam wielki problem z obrotami . Samochód zaraz po odpalenia wchodzi na 3000 obrotów po chwili jakiejś ustaje i zatrzymuje sie na 1000 obrotów ale w czasie jazdy cały czas sam trzyma obroty i jedzie sam jak na tempomacie a tempomatu nie mam . Jak na luz wrzucę to na 4000 obrotów nawet wejdzie i po chwili znowu spadnie do normy . Dodam że spalanie też jest dużę ponad 20 l . Myślałem ze to przepustnica wymieniłem i to samo , krokowy tak sam. Przepływomierz też nie . Cała instalacja sprawdzona pod kontem tkz lewego powietrza i też ok ? Co robić ? Pomóżcie mechanicy ręce rozkładają .
:-kogutki
-
Witaj serdecznie na JaguarForumPoland i mimo klopot z kotem baw sie u nas dobrze.
Podaj prosze kody bledow, ktorych mechanicy odcztyali z komputera. Wtedy bedzie latwiej cokolwiek doradzic.
-
Tak jak kogutki pisze najpierw podaj kody błędów. Jaką temperaturę silnika widzi komputer sterujący nim??
-
miałem tak samo - powodem było lewe powietrze - pęknięta rurka odmy pod kolektorem dolotowym...
-
No właśnie problem z tym że komputer nie widzi żadnych błędów... :(
-
A rurka była pęknięta lekko i to zrobili . Ale obroty ciągle sa :(
-
U mnie jest taki sam problem .
-
A czym diagnozowali ci kotka??
-
Diagnozowali go jakimś komputerem z magneti marelli sprawdzali go ale nic nie pokazuje . Zadna kontrolka mi sie też nie świeci . Raz mi sie zapaliła od silnika ale to na pare sekund dosłownie. Zauważyłem tez jakieś drobne stuki pod pokrywą zaworów . Czy to może mieć związek z tymi obrotami ? Stuki sie pojawiły po wymianie oleju na nowy .
-
Skoro się zapaliła kontrolka to w sterowniku powinien być zapamiętany błąd. Nie każdy błąd też powoduje zapalenie się kontrolki silnika.
-
No włąśnie tylko kurde na ich komputerze nic nie pokazuje zadnych błędów . Myśłem ze to przepływomierz bo jak odłaczyłem wtyczke przepływki to co prawda samochód gasnie na wolnych ale jak sie wsiadzie i pojedzie to normalnie z obrotów spada. No ale fałszywy trop bo wczoraj przełożyłem przepływomierz sprawny i dalej to samo .eehhh :(
-
Niestety Jaguara trzeba testować IDS. Po wymianie przepustnicy robiłeś jej adaptację?? Czy naciskałęś na na nią??
-
Raczej wątpie żeby mechanik robił adaptacje tej przepustnicy . Ale tak wogóle jak włożyli sprawną używaną przepsutsnice to cały czas pokazywało błąd silnika i nie moza było go skasować . A na czym polega ta adaptacja przepustnicy ?
-
Adaptacja przepustnicy polega na poinformowaniu sterownika o tym kiedy przepustnica jest zamknieta a kiedy w pełni otwarta, aby sterownik mógł odpowiednio sterować pracą silnika. Po wymianie przepustnicy jak tego nie zrobisz to będziesz miał stały bład oraz silnik bedzie sie dziwnie zachowywał.
-
Czyli moze wystarczy zrobić adaptacje tej sprawnej przepustnicy jak myslisz?
-
Jak najbardziej może to pomóc, ale to zrobisz tylko IDS-em
-
Dobra spróbuje zobaczymy co z tego wyjdzie . Dzieki za pomoc !! pzxdr
-
Ok w końcu zdiagnozowałem jaguara . Koputer pokazuje ze przepustnica jest ok . Pokazuje natomiast stały błąd P1385 ( elektrozawór regulacji wałka rozrządu nr 2 ) . Czy przez to mogą głupieć te obroty ? Cz ma to związek ?
-
pewnie padł wariator zmiennych faz rozrządu...
-
może głupie pytanie ale co to jest IDS? domniemam że komputer,ale to jakis specjalny czy jak ?
-
IDS = Integrated Diagnostic System
-
może głupie pytanie ale co to jest IDS? domniemam że komputer,ale to jakis specjalny czy jak ?
Jest to komputer diagnostyczny do Jaguara i Forda
-
dziekuje za odpowiedzi.hmmm ciekawe czy w salonie Forda u mnie w mieście podłącza mi Jaguara ? hmmmm
-
Oprogramowaniem Forda nie zdiagnozujesz Jaguara
-
A tu się mylisz oryginalnym tabletem fordowskim wszystko widać i kodowania działają.
-
To jak chłopaki myślicie przez ten wariator czy tam czujnik zmiennych faz rozrządu mogą mi te obroty głupieć ?? Bo tylko to na kompie pokazuje jako stały błąd reszta ok .
-
Witam, odświeżam temat, jak zrobić adaptacje przepustnicy, i czy to zadziałało, czy problem był w czymś innym ?
-
Też miałem problemy z zbyt wysokimi obrotami, pomogła właśnie adaptacja przepustnicy. już tłumaczę:
odpalasz silnik, rozgrzewasz aż załączą się wiatraki chłodnicy, odpinasz akumulator i gasisz silnik z kluczyka. Czekasz 30-40 sekund i zanim silnik ostygnie podpinasz szybko akumulator i odpalasz silnik. Musisz jeszcze pojeździć kilkadziesiąt kilometrów (30-60), obroty w tym czasie powinny się ustabilizować. Niestety taka adaptacja jest konieczna po każdorazowym odłączeniu akumulatora. i nie zapomnij kodu do radia.
-
Witam mam ten sam problem co kolega z obrotami, wstępnie uszczelinłem doloty, poprawiło się tak że po odpaleniu schodzi poniżej 1000, ale jak jadę to po puszczeniu gazu schodzi tylko do około 2000 i nie chamuje silnikiem, z tego powodu żeby się zatrzymać trzeba go jagby zdusić hamulcem i w tedy jest szarpnięcie i rozłącza skrzynie. Błędy jakie się pojawiają to zbyt uboga mieszanka. I świeci mi cały czas komunikat że mam zamarło płynu chłodniczego, choć jest na maca, proszę o pomoc co może być przyczyną? Tematów jest kilka że zbyt wysokimi obrotami, ale niestety nie ma konkretnego rozwiązania bo tematy się urywają. Czasem jest tak że jak odpalam to ma tak jakby zabogatą mieszankę bo się dławi, ale po chwili jest okej i pracuje równo.czasem jak wyskoczy ten błąd ubogiej mieszanki to silnik nie chce przekroczyć 3000obrotow i sie tak jakby dławi. Jak błąd nie wyskakuje to jeździ normalnie i ma moc, za koretną pomoc z góry dziękuję