FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Mini_Jag w Listopad 25, 2008, 16:32:26 pm
-
Czy ktoś próbował (założył/zniechęcił się) założyć kompresor do Jaguara XJ40 z 4.0L silnikiem? Chciałbym do mojego XJR'a zamontować takie cudeńko :) I jeszcze pytanie dotyczące kosztów...ile mniej więcej trzeba wyłożyć?
pozdrawiam
Alek
-
@Radzio: No to jest punkt...troche racji jest :)
ale dalej w moim temacie :) do mojego XJRa chciałbym zamontować i powiedzmy, że mam możliwość kupienia kompresora...
-
I know I know...to nie jest pierwszy samochód do którego kombinuje wstawić takie cudo więc pytam konkretnie o całość w kwestii Jaguara...
-
moim zdaniem niełatwe, a może wręcz niemożliwe ;)
silniki 4.0 z xjr x300 ma obniżony stopień sprężania
w 40 nie było kompresorów
więc lepiej
nie kombinujmy......... ;D
-
niczym sie nie rozni silnik od xj40 z poczatku lat 90 od silnika z x300 jesli bierzemy pod uwage R6
czy ktoś może to potwierdzić?
bo sam jestem ciekawy......... ;D
-
no radzio1 ;D to jednak są jakieś różnice
Twoim zdaniem operacja jest możliwa?
-
ja też jestem na nie ;)
-
OK, przekonaliście mnie. Ale nie do końća ;) a jaki byłby problem/koszt zamiany silnika na ten o x300 XJR'a z kompresorem?? ;D są takie silniki dostępne?
P.S.: Chce ktoś kupić mój od XJR'a XJ40? ;p
-
myślę, że most to akurat jest mocny punkt mojego ;) przeszedł przegląd koncertowo :) skrzynia też xjr'owa więc pozostaje 5k...hmm...a nie trzeba niczego ciąć, przerabiać, pasować?
pięknie by było bo bym się za to zabrał jakoś :)
-
nie jestem pewien czy masz skrzynie która współpacowałaby z silnikiem z xjr x300??? raczej nie!!!
silniki z osprzętem pojawiają się na allegro
http://moto.allegro.pl/item484833108_silnik_komp_xjr_x300_czesci_jaguar_szamotuly.html (http://moto.allegro.pl/item484833108_silnik_komp_xjr_x300_czesci_jaguar_szamotuly.html)
-
radzio1 może uda nam się w końcu przekonać Mini Jaga, żeby dał sobie spokój ;D
masz dosyć rzadki i ciekawy egzemplarz, lepiej skupić się na odświerzeniu auta lub na doprowadzeniu go stanu kolekcjonerskiego
nie zapomnij, że widziałem go na parkingu wola park ;) ładnie pracuje i tylko brakuje mu trochę świerzości
mało Ci mocy?
i tak masz więcej niż inni w 40 ;)
po Twoim "tuningu" auto straci swoją wartość
-
to spotkajcie się z Mini Jagiem - to całkiem miły gość :)
ja też mogę wpaść.......... ;D
-
Co do spotkania to :-za night crusing + racing :)
Miły? Ja? gdzie tam... :-hehe
Mój póki co jest strasznie zduszony i jakoś takoś nie chce "jechać"...przynajmniej mam takie wrażenie :(
Co do wartości to jest kwestia sporna,jak wiadomo z moim są jazdy więc i tak wartość ma zaniżoną...dlatego ciągle waham się między robieniem oryginału a "po swojemu"...(oczywiście, żaden wiejski tjuning nie wchodzi w grę!!)
-
tak tak... to mam na myśli :) i przy okazji zwiększyć performance :)
-
Eeeee tam. XJR w budzie xj 40 to rarytas.
Jak miałbym się bawić w moc to próbowałbym coś na wzór Chasseur-a. Z tego co już o nim wiem to ma 2 sprężarki Garett t25. I sprawa jest tak samo skomplikowana jak przy okazji swapa silnika. Tylko, że z 2 sprężarkami to już możesz trochę komputerem podziałać.
Garett t25 to rewelacyjna sprężarka. Jak ktoś jeździ Saabami to wie o co chodzi :) A 2 takie można za niewielkie pieniądze kupić.
Pozdrawiam.
-
Dziękuje za podpowiedź. Coś więcej w temacie można poprosić? Jakieś materiały do poczytania itp? :)
-
No a tak się ładnie zapowiadało...Panowie...T25 to jest to samo co w nissanie? na allegro za 600zł?
Nie macie jakichś materiałów na temat montażu?
-
no nie wierzę ;D
Mini Jag, myślisz, że sobie wrzucisz pod maskę turbosprężarkę albo dwie ;) i masz supercara ;D
jak by to było takie proste, to wszystkie przeciętne samochodziki miałyby po 200 KM ;D ;D ;D
-
źle sformułowałem wypowiedź...chociaż fajnie by było jak by się dało położyć 2 sprężarki na silniku lub w bagażniku i +300KM :D
chodzi mi o kompleksowe wskazówki, źródła internetowe z takimi rozwiązaniami, porady techniczne i zakres kosztów ;p no wiecie o co chodzi i nie nad interpretować moich wypowiedzi TOMZ ;p
-
;D
jeśli temat ze sprężarkami jest w ogóle możliwy, to jest to duże wyzwanie i żeby wszystko działało jak trzeba to koszt tej ingerencji musi być potwoooornie wysoki
ilość modyfikacji to.......szkoda gadać.......tego się nie da wykonać ;D
-
Koszt montażu dwóch turbosprężarek do silnika AJ6 szacuję wstępnie na ok. 20 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć ewentualne problemy ze strojeniem, które mogą potrwać miesiąc :)
Powoli planuję się zabrać do takiej przeróbki ale na razie zbieram literaturę.
Nie dramatyzowałbym. Instalacja turbo w Jagu wygląda tak samo jak w każdym innym aucie.
Inny dolot, inny kolektor wydechowy.
Oczywiście strojenie kompa.
DO tego dobrze by było dać nową pompę paliwa i wtryski.
Trzeba też dorobić downpipe i jakoś zaprojektować obieg oleju i płynu chłodzącego uwzględniający turbo.
Kupić BOV
Kupić wskaźnik doładowania
Kupić sobie silikonowe przewody podciśnieniowe.
Jak na razie od strony mechanicznej nie widzę przeszkód. Martwi mnie tylko oprogramowanie.....
-
yoohas ja z całego serca życzę powodzenia, trzymam kciuki i jestem ciekawy wyniku ;D
ale......
.....nadal uważam, że to nie lada wyzwanie
popisać to sobie możemy, a jak to będzie działało to nie wiemy ;)
- chłodzenie silnika
- przeniesienie napędu
- dyfer
- zawieszenie
- hamulce
- uklad wydechowy
to tylko część rzeczy do modyfikacji......
a i tak jestem pewien, że skrzynia biegów od 4.0 nie wytrzyma takich obciążeń
-
radzio 1 - jeśli skrzynia od 4.0 wytrzymuje 350 KM to dlaczego w xjr i v12 są montowane inne skrzynie??? :)
-
a czy w 750 jest ten sam model skrzyni co w 730?
-
no nie do końca, bo odpowiada nam na pytanie dlaczego, w smarcie montują inne knstrukcje skrzyń automatycznych niż w ferrari ;D
-
_radzio1 kiedys to zatrzynalem ale to nie zostal dokonczony. moze razem doprowadzimy
tego projektu do koncu ? jak bedziesz 13ego to moze o tym pogadamy co ?
-
eeee tam, wystarczy zapytać kogutki ;D
ja bym zostawil tego xjr w oryginale......
......ale nie jest mój
a takie "spory" jak mój i radzia 1, są moim zdaniem konstruktywne i raczej nie są szkodliwe a mogą wręcz pomóc ;)
-
wracajac do tematu to tez bym nie ruszyl tego silnika.
widzialem auto, ma drobny slabosci ale mimo tego jest to naprawde
fajny eksemplarz. szkoda bybylo go uzywac jako eksperimental.
znam sporo osob, ktory zatrzynali takiego projektu a skoncyzlo sie
na zlom albo na sprzedaz niedonczonego auto za grosze.
a tego modelu naprawde szkoda bylo. ale tak moje osobiste opinie. :-wings
@_radzio1 skoro nie bedziesz 13ego (zaluj zaluj, nie tylko przegapisz
rozmow ale takze niesamowitych atrakcji, serio) to mozemy dokonczyc
rejestr techniczny takze przez mail. co ty na to?