FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: grochu27350 w Kwiecień 22, 2012, 00:06:50 am
-
Witacie koledzy. Mój kociak odmawia posłuszeństwa.
Model xj40 3,6 z 89r ze skrzynią 4HP22. NIe wiem co sie dzieje nie wiem gdzie najpierw uderzyć. :-kogutki. Po odpaleniu w pozycji "P" silnik po przegazowaniu osiąga max 2200obr. po zmianie na bieg wsteczny stoi i zachowuje się tak jak przy pozycji "P" po wrzuceniu na "N" rusza jak na biegu i jest zablokowany luz ,dopiero po wyłączeniu silnika można go przepchnąć. Pozycja D autko jedzie ale zmiana biegów odbywa się po osiągnięciu wyrzszych obrotów bieg 3 jedzie , biegu 2 nie idzie wrzucić,
Miłośnicy naszych potworów dajcie chociaż troche nadziei dobrym słowem.
-
Poziom oleju sprawdziłeś?
-
olej wporzo jest
-
Więc trzeba już podłączyć pod kompa i sprawdzić, czy elektronika skrzyni nie zgłasza błędów.
-
To jest 4HP22, tam nie ma elektroniki.
Dziwna jest ta blokada obrotów. Skrzynia biegów nie powinna mieć wpływu na obroty maksymalne.
Zobacz nie tyle na stan oleju,a le również na barwę i konsystencję. Powąchaj, czy nie śmierdzi spalenizną.
-
olej zabronzowiał i wydaje się że czuje spalenizne :-kogutki
-
Więc prawdopodobnie skrzynia nadaje się do remontu, jednak dziwne jest to, że nie da się silnika zakręcić na wysokie obroty. To raczej nie ma związku, ze skrzynią.
-
a jednak skrzynia padła
OSTRZEŻENIE :-kogutki
smarujcie linke zmiany biegów to był główny powód uszkodzenia skrzyni biegów ,
zatarta linka mimo tego że zmieniała położenie dzwigni w skrzyni biegów to niestety w ten sposób że otwierała dwa kanały ciśnieniowe co powodowałe tarcie i podawanie ćiśnienia oleju na dwa kanały przepustowe co powodowało zasprzęglanie się się skrzyni z silnikem co następstwem było palenie się oleju i zesmarzanie tarczek. Wszystko.Pozdro .Kotek znowu biega.
-
Miałem t samo, zapieczone tarcze w skrzyni-zabolało po kieszeni :P
-
Czy możecie powiedzieć jak bardzo zabolało ? - to informacja być może pomocna dla mnie w podjęciu decyzji kupić czy nie pchać się w xj40 ...
Np. w moim P607 z 6-ciobiegowym automatem remont skrzyni to 9-12 tysięcy.
Piotr
-
4000tyś. ;(
-
Nie lepiej kupic druga skrzynie? Nawet sprowadzona z UK nie powinna byc taka droga, jest ich pelno, sa tanie jak barszcz i generalnie te skrzynie sa nie do zajechania wiec mozna spokojnie jechac 200tys km na kolejnej uzywanej. Za 4000PLN to mozna kupic w UK caly motor w bardzo dobrym stanie.
-
Kupić można drugą skrzynię , ale kto da ci gwarancje że skrzynia wytrzyma kolejne 200 tys. może rozleci się po 20 tys . i znowu stres znowu laweta ,znowu warsztat , sumując koszta lepiej jest wyremontować swoją i wiedzieć co się ma , zawsze się tego trzymałem i ani razu się na tym jeszcze nie przejechałem :)
-
Chodzi o to, ze jak poszukasz dobrze po wszystkich forach zwiazanych z 40 czy to xj40.com czy jag-lovers to liczbe awarii skrzyni biegow da sie policzyc na palcach jednej reki z okolo 200tys tematów z problemami, to samo z silnikiem. Znam tylko 3 przypadki powaznego uszkodzenia silnika przy normalnym uzytkowaniu w 40.
Rozumiem gdyby to byl inny model, gdzie te awarie sa zdecydowanie czestsze, ale w przypadku 40 i zreszta wszystkich innych modeli aut z tá skrzynia ZF, to jej awaryjnosc jest praktycznie zadna i zazwyczaj pierwotna usterka nie jest nawet w samej skrzyni. Na xj40.com jest ostatnio temat skrzyni gdzie wlasciciel dwa razy ja remontowal a po roku czasu i calkiem sporej fortunie wydanej na naprawy wyszlo ze problemem byla wiazka przewodow miedzy skrzynia a ecu.
Jest to zwykla kalkulacja, ile kosztuje auto/awaryjnosc skrzyni/przebieg, tymbardziej ze, tak jak mowilem koszt remontu to podobno 4000PLN, skrzynie mozna dostac za 500PLN. W UK popyt na nie jest zadny i czesto sie je zlomuje razem z reszta auta za grosze.
Statystycznie rzecz biorac podejrzewam ze jest podobna szansa na to zeby rozwalic dwie skrzynie ZF w krotkim czasie i wygrac nawet 6 w totka.