FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: cobi w Kwiecień 19, 2012, 17:48:50 pm
-
No wiec kot zaczął kopcić, zasłony nie robi ale nigdy tak nie było, nawet na obrotach do 1500, wzrosło spalanie do 7,5 ltr, wczesniej palił 5,5-5,7.
Jakaś diagnoza?
-
EGR, pompa wtryskowa, wtryskiwaczy oraz na koncu turbinka.
-
A może byc wina tej rury idącej od egr do intercoolera?
Dodam że auto zapal bez najmniejszego problemu czy zimne czy ciepłe.
-
od tego trzeba zacząć. dokładnie sprawdzić cały układ, dociągnąć cybanty. ponadto sprawdzić membrane odmy, czyli zdjąć pokrywę po prawej stronie od korka wlewu oleju. sprawdzić droznosc przewodu odmy wchodzącego do układu powietrznego przed turbiną. sprawdzić wezyki podciśnienia od egr, przez złączkę i ten wezyk ktory wchodzi od dołu do rury dolotu turbiny (z lewej strony aku). uff, to na początek:)
-
Zaślep EGR i zobacz czy się poprawi u mnie pomogło :-A
-
A nie wlałeś innego paliwa niż wcześniej? ;)
-
Nie to co zwykle. Na shell tego lepszego. Zawsze lałem na tej stacji i nigdy nic nie było.
-
Zastanawia mnie jak u Ciecie to kopcenie wygląda? Czy jest na czarno czy takie bardziej szare no i jak intensywnie??? Pomocny byłby film
-
Takie czarne i nie intensywne. Ale prędzej tak nie miałem. No i bardziej mnie meczy większe spalanie.
-
Kiedyś zatankowałem na Lukoilu i zaczął niemiłosiernie kopcić (woda w paliwie) . Dodatek paliwowy i tankowanie na innej stacji rozwiązało problem.
-
Dzisiaj zobaczyłem jak jest u mnie i jak już to dymek jest raczej szary nie czarny co do spalania to zacznij od podstawowych rzeczy jak koledzy pisali i może warto podłączyć pod kompa i sprawdzić odczyty :)
-
U mnie objawy które opisałeś pojawiły się gdy pękła mi rura od IC...rurka może z 30cm a tyle zachodu...pękła na zgięciu i szło "lewe" powietrze
Palił mi sporo więcej...kopcił jak zły i przede wszystkim przy dynamicznym przyśpieszaniu było słychać takie dziwne, specyficzne "syczenie" pod maską
Po wymianie rury wszystko wróciło do normy (rura pasował od Mondeo 2,0d)
-
Mówisz o tej rurze z lewej strony silnika? (od strony paska) ?
-
Prawdopodobnie jest to wina rury idacej do egr z intercoolera lub rura kolanka ponizej czujnika od powietrza z intercoorela.
Typowe objawy to czarny dym, syczenie i zwiekszone spalanie.
Trzeba to wymontowac i sprawdzic bo czasami z zewnátrz nie widac.
Wymiana bardzo prosta i zajmuje okolo godziny ale jak juz ma sie to wszystko na wierzchu to warto wyczyscic EGR i kolektor dolotowy.
pozdrawiam
-
Syczenia niby nie ma. Ale jak zimny po nocnym postoju to jest takie puch,puch,puch.
-
na poczatku nie syczy jsk jesg male pekniecie ale w miare czasu bedzie wieksze i glosniejsze.
Stawiam na uklad dolotu powietrza wiec sprawdz te rury gumowe i jedzcxe MAF sensor przeczysc lub sprawdz czy ksbelki do niego sie nie polamaly.
-
A ten sensor to gdzie?
-
MAF sensor jest na rurze ktora idzie od filtra powietrza jest on przykrecony dwoma gwizadkami i ida od niego 3 lub 4 kabelki . odkrecasz srubki wypinasz wtyczke wyciagasz plastik z sensorem (cieniutki drucik) psikasz sprejem do czyszczenia polaczen elektronicznych nigdy palcem czy scierka bo mozesz uszkodzic i zakladasz z powrotem.
-
ja mam/mialem podobnie. po wyczyszczeniu egr i ukladu dolotowego kopcenie zmniejszylo troche,ale wciaz jest... jesli chodzi o spalanie to tez podskoczylo o ok litr/100km :/
-
Własnie ściagnęłem zderzak wyjełem lampy do czyszczenia i ku mojemu zdziwieniu ukazał sie przerażający widok.
Ta gumowa rura w miejscu gdzie wchodzi do intercoolera jest cała delikatnie mówiąc "ubabrana" czarna mazią :-cry
Wszystko w koło niej tez ubabrane. Ide demontowac egr,kolektor i rure zobaczymy co z tego wyjdzie.
-
Kolektor
(http://img580.imageshack.us/img580/5149/ssl24535.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/580/ssl24535.jpg/)
Rura
(http://img696.imageshack.us/img696/2039/ssl24536.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/696/ssl24536.jpg/)
EGR
(http://img213.imageshack.us/img213/4055/ssl24537e.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/213/ssl24537e.jpg/)
-
Ale czysto :-gwizd :-gwizd
-
No troche mnie to zszokowało. Cały weekend tego niedoszoruje :- pojecia
Wyczyścic i zatkac egr i będzie spokój :-chyt
-
Teraz pytanie skąd tam olej?
Turbo nie cieknie bo zdjąłem rure od turbo i sucho.
-
powodem może być nieprawidłowe odpowietrzenie skrzyni korbowej - sprawdź odmę i separator czy nie przytkany
-
To chyba nie było czyszczone od 50 lat :-cry
Gdzie ta odma? Gdzie separator?
-
na moje oko leja wtryski ,ale to tylko sugestia
-
No ok tylko tygrysku gdyby lały wtryski skądby taki syf w dolocie?
Przeciez to wszytko sie nie cofa.
-
Spokojnie kolego Cobi :) Żadne wtryski Ci nie leją ;D Ja też wczoraj czyli w sobotę czyściłem kolektor dolotowy i EGR i powiem Ci że EGR wyglądał jak u Ciebie czyli był przytkany trochę ;D kolektor wyglądał lepiej od egru ale podobnie do Twojego ;)
W tych silnikach jest to normalne poczytaj artykuł z forum forda i zobacz zdjęcia:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88344 (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88344)
Po prostu co jakiś czas trzeba czyścić (wymienić EGR) i kolektor.
Po wyczyszczeniu super odczuwalna różnica w jeździe obroty równiutkie i ładnie się kręci :-A
-
zgadza się to nie leją wtryski. Ta maź jest z oparów oleju które wylatują przez odmę. To normalne. Potem w połączeniu z tym co wlatuje przez EGR, robi się takie coś:)
-
No i zrobione. Wyczysciłem,poskładałem, odpalam i zonk- buczenie. Szukam szuka i nic. No myśle no Cobi cos zepsuc :- pojecia. Szybko więc przeglądam temat i kto tu pisał i kto jest w assistance. Znalazłem i dzwonię do kolegi "koczis". Skierował mnie na wężyk podcisnienia pod aku- patrze faktycznie spadł.
Auto ozyło, kopci mniej,równiej pracuje i znacznie lepiej jedzie- teraz ma pałera i szczególnie to czuć powyżej 2 tys obr :)
-
Doradzałem doradzałem i teraz sam potrzebuje pomocy.
Kot mi zaczął dymić albo dymił cały czas i nie wiedziałem ::)
Rozebrałem i wyczyściłem EGR i kolektor auto jest po serwisie wiec ma nowy olej i filtry oprócz filtra paliwa. MAF sensor działa i wyczyściłem.
Autko ma 160 tyś km przebiegu i nie dymi cały czas tylko jak się przy gazuje ostro do 4-5 tys obr.
Na biegu jałowym nie dymi i jak się spokojnie wchodzi na obroty nawet do 3.5 tys to nie dymi tylko jak się wciśnie pedał gazu do spodu to puści bąka i potem już nic nawet jak się go trzyma na takich samych obrotach.
Co wy na to??
-
Czyli kolego "wiadereczko" wszystko ok ;D Jeśli jest tak jak mówisz to jest dobrze normalne objawy pracy silnika ;) a masz u siebie filtr cząstek stałych? Bo masz 2.2D z 2005r.? To od 2005r. były już montowane ale niekoniecznie.
-
Nie nie mam filtra cząsteczek stałych.
Troszkę się uspokoiłem ale i tak trochę obciach jak dymi na czarno jak ze stara.
Można coś z tym zrobić?? Oprócz wymiany silnika na nowy :-bry??
-
Można dodawać coś do paliwa przeciw kopceniu ;) Ja teraz kupiłem dodatek Liqui Moly i jak będę tankował to dodam trochę i zobaczę efekt ;D Ale ja zauważyłem że bardzo dużą rolę odgrywa paliwo jak zatankowałem zwykłego diesla z shella to kopciła bardziej na verwie jest mniej ale moc jeszcze nie ta ;D najlepiej jest na shell v-power ;D małe kopcenie i osiągi jak trzeba ;D
-
A tu proszę małą anegdotkę z forum Forda o kopceniu ;D:
http://www.fordforum.com.pl/showthread.php?p=1662216 (http://www.fordforum.com.pl/showthread.php?p=1662216)
:-tylko :-za
-
czyli jednym dymi innym nie dymi wiec można jakoś temu zaradzić ale jak