FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: wajcha202 w Kwiecień 16, 2012, 10:39:43 am
-
Witam
Niestety ale w moim silniku (s-type 4,0 2000r.) odezwała się panewka.Przymierzam się do kapitalnego remontu ale nie mam bladego pojęcia co powinienem wymienić ponad rzeczone panewki abym nie musiał już martwić się o silnika na następne kilkadziesiąt tyś. kilometrów?? może ktoś z was robił już taki remont i może mi powiedzieć ile taka "przyjemność" będzie mnie kosztować kosztować??
-
kolego należy sprawdzić wszystko w silniku-czyli rozebrać na części pierwsze
1. głowica
-sprawdzić szczelność
-planowanie
-sprawdzić zawory i gniazda- jak ma gaz to może być większy wydatek
2. blok
- sprawdzić gładzie cylindrów
- sprawdzić pierścienie tłokowe- czy nie są wytarte i czy nie mają za dużego luzu, jak będzie uszkodzony choć jeden to musisz wymienić cały komplet na wszystkich tłokach
- sprawdzić tłoki- czy nie ma pęknięć lub śladów przegrzania, dokładnie wyczyścić zwłaszcza w miejscu montażu pierścieni tłokowych
-wał korbowy i panewki to już wiesz
- korbowody sprawdzić tulejki w główkach i czy są proste
- pompa oleju- sprawdzić zębatki
- rozrząd- dokładnie obejrzeć prowadnice i wymienić napinacz
itd itd
koszt robocizny ok 3000
koszt materiałów w zależności co wyjdzie
-
Przyjmijmy czarny scenariusz, gdybym chciał zrobić wszystko , ile kosztowały by mnie same części??
-
w zależności od producenta częsci
niestety im lepsza część tym droższa
jak chcesz to na czwartek przygotuję Ci takie zestawienie, tylko określ się jakie chcesz zamienniki
-
będę wdzięczny, z częściami to tak jak pisałem na priv, takie dobre w końcu robię dla siebie.
-
i jak Panowie i Panie wspomoże mnie ktoś fachową poradą dotyczącą części i ich cen ??
-
a nie lepiej po prostu powoli .... zacząć oglądać się za używanym z małym przebiegiem silnikiem :-nuts
miałam podobny problem ... za silnik zapłaciłam 1800 - oczywiście mamy inne modele kota i więc cena może być różna .. przebieg też wpłynie na liczby stojące przed zerami ...
-
no tak dzwoniłem do warsztatu zajmującego się jaguarami, mieli na allegro wystawione silniki. Pan powiedział mi, że nowy silnik z przebiegiem 100 tyś mil plus przełożenie " pod klucz" to koszt 6500. Tylko gwarancji mi nie da bo mam za młody głos i pewnie lubię depnąć. A za przeproszeniem ja już wole porobić cały silnik i wiedzieć na czym stoję niż przełożyć i znając moje szczęście po miesiącu znowu mieć muła.Tylko nie mam rozeznania jeżeli chodzi o koszt części dlatego pytam??
-
różnica spora ;D
stary miał ponad 230 tyś przebiegu a kupiłam silnik z przebiegiem 120 tyś ... - wyjęty z anglika ...
na razie się ... nie muli ... :-A
ale U ciebie chyba bardziej się kalkuluje naprawa :-super
-
Z tego co zauważyłem na aledrogo to v6 mozna kupić juz od 1200 zeta to sie nie opłaci go remontowąć . A v8 to juz całkiem innea kasa.
-
Moim zdaniem, lepszym rozwiązaniem jest kupienie używki, bo zakładać trzeba najgorsze i koszt remontu Twojego silnika może być naprawdę spory. Poszukaj takiego z gwarancją rozruchową. Powodzenia.
-
Jeżeli
abym nie musiał już martwić się o silnika na następne kilkadziesiąt tyś. kilometrów
to używany silnik nie jest opcją. Nie masz zielonego pojęcia o jego stanie. Lepiej zrobić remont tego co masz.
Możesz ewentualnie też poszukać silnika już wyremontowanego.
-
Jestem zdecydowany w 99% na remont tylko dalej nie znam ceny ?????? czarnej opcji czyli jak do roboty będzie wszystko ??????. W sumie nawet jak nie to dla świętego spokoju będę chciał powymieniać i po regenerować co się da.
-
Kolego zakopiesz się w kosztach to nie jest typowy motor.
Na twoim miejscu szukał bym anglika całego z tym silnikiem, nim przyjechał i przekładka.
-
Kolega Filar dobrze CI radzi szukaj angola z dobrym motorem bo za sam motor chcą tyle samo , nie pakuj sie w remonty .
pozdr.
-
zakopie się w kosztach to znaczy ile????????????
-
Nie mam pojęcia ale np. koszt remontu silnika punto I 1.4T wyniósł prawie 7000 a auto było warte około 12-14 tyś.
-
Nie ma co zakładać odrazu najczarniejszy scenariusz. Skoro stuka panewka to na początek proponuje wymienić same panewki bez żadnego pchania się w dalsze koszta.
-
Moryc25 z jednej strony masz racje a z drugiej jak już silnik będzie wyciągnięty( a wyciągnięcie v8 nie jest ani tanie ani lekkie) to można porobić profilaktycznie inne rzeczy dla świętego spokoju.a jednak dalej nie otrzymałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie dotyczące przybliżonej ceny...
-
W sumie jak zrobię to będę wiedział ile zapłacę ;p
-
Ceny według jednego z popularniejszych sklepów internetowych:
1.Rozrząd - zestaw naprawczy 1640 zł
2.Uszczelki głowicy, pokryw, wału itp. około 800 zł
3.Pompa wody, termostat 400zł
Nie mam pojęcia ile będzie kosztowała reszta ale jak sam widzisz to tutaj masz już prawie 3 tys. a to cena tylko niektórych części.. Do tego jeszcze robocizna. Podzwoń po sklepach, po serwisach Jaguara i popytaj o ceny. Nie wiem skąd jesteś, bo to też ma znaczenie, jeśli chodzi o cenę :-tylko
-
Jak stuka panewka to same panewki nie pomogą , trzeba szlif wału robic
-
Kolego zakopiesz się w kosztach to nie jest typowy motor.
Na twoim miejscu szukał bym anglika całego z tym silnikiem, nim przyjechał i przekładka.
Popieram :-super
Naprawianie silnnika hmmm... Wiąże sie z niespodziankami i na pewno pochłonie wiele czasu ...To jak robienie rafandynki .... ;D
-
przepraszam ale sprawy rodzinne nie pozwoliły mi na odpisanie wcześniej
koszt materiałów przy czarnym scenariuszu to 7800 zł
-
dzięki za rady ale z tą przekładką silnika jest taki problem iż wszystkie silniki są z anglików i mają ten nieszczęsny nikasil....
-
a tak z ciekawości, czy przebieg około 200 tyś. to norma w silnikach 4,0 v8 przy której należy się remont, czy tylko czysty niefart?? może ktoś z was miał lub ma 4.0 i ile ma najechane ??
-
niestety niefart