FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: new_22 w Kwiecień 15, 2012, 15:37:45 pm
-
Witam po zimie dziś odpaliłem jaga i co mojemu zdziwieniu jak zimny zapalił okej super.
Ale jest problem jak dodaje szybko gazu to się dusi i dławi a nawet potrafi zgasnąć a jak dodaje pomału do jag wkręca się na obroty normalnie jaki może być powód pomóżcie !!! nie mam pojęcia wiem że w zime wymieniałem czujnik wału i było okej ciekawe co teraz ????
-
Albo zalewa paliwem, bo przycina się przepustnica i dostaje za mało powietrza, albo przepustnica otwiera się dostatecznie szybko ale za to paliwo za wolno dociera... Przepustnica brudna albo zapchany filtr paliwa - tak w pierwszej kolejności bym sprawdził.
P.S. A mogą być jeszcze świece na wykończeniu...
-
odczytałeś VCM?
-
błąd nie pojawiał się żaden ale wiem ale jak sprawdzałem czy wtyczki są okej to pojawił się potem błąd fuel fail 14 czyli chodzi o czujnik temperatury
a przepustnica się otwiera dostatecznie nie przycina się oglądałem
powiedzcie czy czujnik wału może mieć z tym coś wspólnego
aha najśmieszniejsze jest to że jak jest zimny to jest wszystko okej dopiero ja się trochę rozgrzeje to cuda sie takie z tym dławieniem dzieją czy to możliwe pozdrawiam
a może to ten czujnik temperatury ale chodził dobrze ( tylko że jest od rovera )
co wy na to ????
bo ja nie kumam
-
Ja tak mialem przez czujnik walu. Wymieniales na nowy czy uzywany?
-
na używany
tylko ze wcześniej chodził
-
Moj, zanim sie zepsul, tez chodzil:D Czy to wyglada tak, ze jak sie nagrzeje silnik, to przy mocniejszym wcisnieciu gaziu nagle sie dlawi w okolicy 2tys obrotow? A potem moze zgasnac w trakcie zwalniania/ zatrzymania? Potem postoi, wystygnie, i znowu powtorka?
Czy jak juz zacznie sie dlawic, to czy mozesz w ogole wejsc powyzej 2tys obrotow? Nawet przy spokojnym przyspieszaniu?
-
tzn on się dławi przy raptownym naciśnięciu gazu nieważne czy to jest 1000 obrotów czy 2000 obrotów ale jak dłużej przytrzymam to trochę sie podławi i potem się wkręci na obroty
-
Witam panowie jutro zabieram się do wymiany czujnika temp i zastanawiam się czy to pomoże a powiedzcie czy ten drugi na jeden pin wpływa na pracę silnika czy tylko on pokazuje na zegarze temp
-
Tylko temp pokazuje. Czujnik drugi raczej powinien byc ok, on raczej nie powoduje takich objawow jak opisujesz. Stawiam na czujnik wału tez czy jakis zawor. Odkrec, obejrz czy jest czysty bez rdzy koncowy pin i ewentualnie podmien czy przeczysc papierem sciernym.
Druga mozliwosc to wzmacniacz pod cewką. (czarna kostka) - taki sam efekt mniejwiecej.
-
Witam o jaki zawór ci chodzi i mam pytanie czy ten układzik scalony do cewką można gdzieś kupić tani czyli jakiś zamiennik pozdrawiam, ale i tak zacznę od czujnika temp.
Wie ktoś może jaką oporność powinien mieć czujnik wału i między jakimi pinami trzeba badać
pozdrawiam
do jutra
-
Czujnik położenia wału jest bodajże 3 pinowy, wiec jest to hallotron. Można go zmierzyć jedynie oscyloskopem.
-
Np zawor EGR. W Haynesie bodajze jest napisane jak sprawdzic czujnik polozenia walu chyba zwyklym miernikiem tez.
Wzmacniacza zamiennika nie znajdziesz, musisz poszukac od jakiegos na czesci jesli to on.