FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: azshubert w Kwiecień 04, 2012, 21:21:55 pm

Tytuł: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: azshubert w Kwiecień 04, 2012, 21:21:55 pm
Witam

Przydarzyła mi się dziś następująca historia : od kilku dni w moim kocie coś skrzypiało, burczało ( dźwięk wzmagał się przy skręcaniu, ustawał natomiast gdy kierownica była maksymalnie skręcona w jedną lub w drugą stronę). Przedwczoraj zupełnie straciłem wspomaganie. Diagnoza poszła, że to pompa wspomagania. Kupiłem nową pompę, mechanik wymienił ją, nalaliśmy nowego oleju, po czym po odpaleniu i skręceniu kierownicą olej wystrzelił z maglownicy . Czy ktoś słyszał o podobnej historii ?
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: ciamajda w Kwiecień 05, 2012, 11:12:09 am
a jaki olej wlałeś???
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: azshubert w Kwiecień 05, 2012, 12:43:18 pm
ATF Dexron III (tak jak wcześniej ktoś pisał ma forum ) firmy Repsol

powiedziano mi, że takie rzeczy się zdarzają, ponieważ nowa pompa podała olej z większym ciśnieniem, a maglownica była już przez pewien okres (140000 km) eksploatowana i nie wytrzymała większego ciśnienia.
Co wy na taką teorię ? Czy to możliwe ?
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: BlackV6 w Kwiecień 05, 2012, 16:44:24 pm
hm tani wykręt ze złej diagnozy  ;)
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: ciamajda w Kwiecień 05, 2012, 17:19:38 pm
możliwe, lecz w praktyce rzadko spotykane
chyba że założyłeś uszkodzoną pompę-podaje większe ciśnienie oleju
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: azshubert w Kwiecień 05, 2012, 22:54:08 pm
pompę kupiłem od firmy tomag, która zajmuje się profesjonalną regeneracją
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Kwiecień 07, 2012, 18:01:26 pm
Nie chce zakładać nowego tematu.
Dziś zrobiłem trase ok 200km, w pewnym momencie zauwazyłem ze przy skrecaniu "coś" miałczy. Dojechałem do celu zobaczyłem co jest i przy skręcie zaczyna miałczeć i przy max skręconych miałczy najbardziej. Przy jeździe na wprost i wolnych obrotach jest OK.

Zastanawiam się, czy poszła pompa, czy maglownica. Raczej obstawiam na maglownicę (rozdzielacz), ale aż dziwne, bo po odkręceniu zbiorniczka od wspomy olej był spieniony i 'suchy' jak ręce po płynie hamulcowym.

Zastanawiam sie jeszcze jak bedzie na zimnym układzie, bo moze byc kwestia zważenia oleju (np. przytkana chłodniczka, taki powód miałem raz u klienta w Audi A6).

I dwa pytania:
Czy pompa wspomagania X-Type 2.0 TDCI jest zamienna z Mondeo 2.0TDCi?
Czy maglownica X-TYpe jest zamienna z Mondeo?
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: jarkrzy1 w Kwiecień 07, 2012, 18:47:14 pm
Pytanie pierwsze-tak taka jak w 2.0 130 TDCI Mondeo.
Maglownica nie pasuje. Nowa koszmar cenowy.
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Kwiecień 07, 2012, 19:50:49 pm
Nowa maglownica to juz przesada. Jednak wole zregenerowac (niejednokrotnie brałem zestawy do regeneracji, zarówno listwy jak i uszczelnienia, rozdzielacze TRW/Lauber). Ciekawi mnie kto to robił na pierwszy montaż?

Stawiam na ZF.
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Kwiecień 12, 2012, 19:19:08 pm
Dobra umyłem całą komorę silnika (baaaaardzo dokładnie) i mnie trafiło.

Maglownica jest OK, jest suchutka, leje się z pompy, ale ta pompa jest inna niż w Mondeo 2.0 TDCi. Pompę z Mondeo miałem w łapkach i zupełnie nie przypomina tej co jest w Jagim.

Moja pompa ma oznaczenia:
4X4Q-3A674-B. (napis jakby ucięty na etykiecie moze być 4X4Q-3A674-BA)

22 09 03
HA (pisane markerem ręcznie) DANA
HE1205095/23

*523009178*

Może jest różnica w Jaguarach przed MY2005 (mam kombi 2005r styczeń)?
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Kwiecień 13, 2012, 00:09:12 am
Kody OE (tak dla potomności):

4X4Q-3A674-BA   JAGUAR
HE 1205095/23   HOBOURN AUTOMOTIVE
SP3815                   LENCO

W Oryginale szły HA (HOBOURN AUTOMOTIVE), mam IDENTYCZNĄ z Mondeo 2.0TDCI
XS71-3A674-BE       FORD
HE 1205082/65       HOBOURN AUTOMOTIVE

Pompa jest rozbieralna i regenerowalna (poza gniazdem wałka napędzającego pompę wody, jak gniazdo jest wytarte, to już nie da się nic zrobić). Są dwie możliwości usterki, albo membrana (w sumie folia, którą można zastąpić byle laminowanego kartonu lub arkusza uszczelkowego) albo simmering otaczający gniazdo wałka napędu pompy wody (UWAGA !!! LEWOSKRĘTNY !!!).

Jeśli byście byli zainteresowani to może i bym się podjał zrobienia foto-relacji z regeneracji.
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: koczis w Kwiecień 13, 2012, 12:12:28 pm
Co to za pytanie?:) oczywiście że jesteśmy zainteresowani!:) Chyba że ktoś myśli inaczej to przepraszam. JCP to świetne źródło wymiany informacji, każdy coś wie, a więc "pomożecie?":) :-za
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Kwiecień 13, 2012, 22:45:45 pm
Póki co rozebrałem pompę z Mondeo 2.0TDCi 96KW.

Moje zdumienie "materiałami uszczelniającymi" użytymi wewnątrz pompy skwitowałem tylko stwierdzeniem "o ja ........". Uszczelka pomiędzy obudowami pompy jest wykonana z materiału do złudzenia przypominającego plastikowy woreczek foliowy (grip) lub reklamówkę z cieniutkim (może z 0,3mm) paseczkiem sylikonu? po obwodzie. Czyli w skrócie masakra. To "uszczelnienie" jest piętą achillesową pomp HOBOURN'a.

Filozofii żadnej wyższej w niej nie ma.
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Kwiecień 16, 2012, 21:16:09 pm
No jakieś fatum z tymi pompami.. W pt jeździłem i ideał wsiadłem w niedzielę i coś wyje.. dziś jeżdżę i wyje patrze pod maskę i coś co jest po prawej stronie silnika obok akumulatora.. Wnioskuję iż to pompa wspomagania bo przy kręceniu kierownicą słychać bardziej. Nie znam budowy tej pompy ale czy nie da się jej zregenerować samemu? Skoro wyje to jest szansa, że jest to łożysko pompy, bo poza wyciem pompa działa. Zestaw naprawczy można zakupić gdzieś? Czy jak pompa klęknie to stracę tylko wspomaganie kierownicy czy coś jeszcze? Chwilowo muszę jeździć kotem do pracy i mimo że to tylko 4km to nie chciałbym kombinować w razie czego. Ale żeby tak z dnia na dzień szlag ją trafił... Tak więc kolego eMWuGSM przyłączam się do oczekujących na fotorelację. :-V
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Kwiecień 20, 2012, 21:12:48 pm
Da się zregenerować samemu.
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pompy-wspomagania-ford-tdci-tddi-i2282113280.html (http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pompy-wspomagania-ford-tdci-tddi-i2282113280.html)

Tu masz zestaw. Najczęściej psuje się ta duża uszczelka. Mam porobione zdjęcia w warunkach polowych. Swojej pompy jeszcze nie miałem czasu zrobić, wolę dolewać ATF'a.
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Kwiecień 22, 2012, 09:43:09 am
Tak ten zestaw tez znalazłem ale znalazłem tez taki sam tylko za 250 zł "renomowanej firmy" ale co to za firma to nie wiadomo. Choć pewnie kupując regenerowaną pompę nikt nie daje najdroższych części tylko te najtańsze.
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Maj 01, 2012, 00:03:34 am
Dobra, miałem zrobić tutorial co i jak, ale nie zrobię.
Dlaczego?

W domowo-warsztatowych warunkach nie jesteśmy w stanie wykonać takiej regeneracji, chodzi o płaszczyzny pompy, o przylgnie, rozchodzi się o dziesiąte i setne części milimetrów. Złożyłem swoją pompę na bazie zestawu z allegro (zestaw opakowany przez AS LTD. UK opisany jako Transit 2000 -> AS 19151 ASK027214) link do strony producenta / dystrybutora: http://autosuppliers.co.uk w zestawie z allegro jest ponadto łożysko (38x14x38 nasze polskie NSK 6202DDUCM). Sam zestaw regeneracyjny AS 19151 składa się z:
2x zimmering
1x oring
1x uszczelka cieńka
1x uszczelka gruba / metalowa

Wałek wyrabiany rzemieślniczo i jakoś jakość nie powala, pojeździć pojeździ ale jakość powiedzmy ze nie pobije oryginału.

Jako, że w sobote po zdjęciu mojej pompy okazało się, że pompa wody też podcieka z uszczelniacza ośki zdecydowałem się na wymianę. Cała zabawa kosztowała mnie ok 850zł (w tym 20L paliwa bo po pompę leciałem do Wrocławia na szybko).
1x 1L ATFIII Mobil
1x Pasek 4PK735 / 4PK738 (jedne katalogi podają taki jedne taki) ja wziąłem Conti
1x Pompa wody SKF (Ford Mondeo MKIII - z Obudowami - w InterCars cena (308,47zł)*
1x Koncentrat 1L płynu G12
1x Pompa regenerowana Ford Mondeo MKIII / Transit 2000-> **


Przy okazji jak miałem porozbierany osprzęt wyczyściłem EGR (nie miałem czasu zajrzeć do kolektora), posprawdzałem termostaty.


Moje spostrzeżenia:
- Zwróćcie uwagę na stan i ułożenie węża od zbiorniczka wyrównawczego do pompy wody (ten co idzie koło akumulatora, u mnie sie o niego zaczął przecierać, musiałem mu zrobić osłonę.
- Mając ściągniętą pompę wspomy sprawdźcie jak obraca się ośka pompy wody, powinna (na napełnionym układzie) obracać się bez użycia wiekszej siły, nie powinna mieć luzu, a broń boże osiowego.
- Kupując pompę wody lepiej kupić droższą np. SKF, ale z pokrywami. Dlaczego? SKF ma aluminiową pokrywę, która jest zdecydowanie bardzie odporna na uszkodzenia niż oryginalny ebonit (który czasami nawet kruszeje, a przy dokręceniu ze zbyt dużą siłą pęka.
- Pompa wody w 2.0 TDCI / 2.2TDCI (Mondeo MKIII, Transit 2000-2007, X-Type) jest identyczna, w pełni zamienna.
- Pompa wspomagania w 2.0TDCI / 2.2TDCI jest zamienna, ALE... wymaga obrócenia króćca (kolanka) w odpowiednią stronę. Starsze X-type sprzed liftu 2004 miały pompę z prostym króćcem, a poliftowe miały z kolankiem.

*) Cena hurtowa, cena ze strony ok 390,00zł dobrym zamiennikiem jest też HEPU, ale droższa 460,00zł oraz Ruville (choć to tylko firma-pakowacz, więc w środku równie dobrze może być HEPU, SKF jak i DOLZ). Niezłe są również pompy DOLZ, ale powiedzmy, że na swoim aucie nie lubie eksperymentować, choć klienci każą sobie zakładać i nie było problemów).

**) Polecam pompy od pana http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=23976739 (auto-servo-luk Wrocław ul. Skoczna 1 tel. 882-514-071) do X-Type ma na miejscu, od ręki, dajesz swoją, bierzesz drugą). Cena, na miejscu da się zrobić lepszą niż na allegro ;)

Polecam.
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Maj 01, 2012, 09:26:10 am
Kolego aż tak ciężko to nie jest.. nic takiego skomplikowanego tam nie ma przecież. Wczoraj wyjąłem pompę rozebrałem i złożyłem. Po zbiciu łożyska i nabiciu nowego miałem problem tak jak mówisz z dopasowaniem dwóch części, bo się za Chiny zejść nie chciały. Ale kilka poprawek i wszystko ładnie spasowało. Jedynie co teraz widzę to oring.. którego u mnie nie było.. albo nie zauważyłem. Gdzie o powinien być? No i rozleciał się oring na wałku wychodzący z pompy wody, więc złożenie wszystkiego się trochę opóźni. Na pompie wody na szczęście luzów nie mam.
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Maj 01, 2012, 10:10:49 am
Kolego aż tak ciężko to nie jest.. nic takiego skomplikowanego tam nie ma przecież.
Owszem, ja również złożyłem pompę i wydawało się wszystko być ok, ładnie się obracała. Nie ciekła nigdzie nie wyła po odpaleniu, tylko niestety nie działała :-X i nie była to kwestia zaworka na pompie.


złożenie wszystkiego się trochę opóźni.
Jedyne co mogę powiedzieć, to życzę Ci, żebyś się nie zdziwił jak ja, że ups... nie działa. W życiu naprawiałem już sporo pomp, ale mniej precyzyjnych i nie było problemów, składałem sobie tez pompę do hydrauliki do zabudowy w holowniku, ale tu poległem. >:(
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Maj 01, 2012, 10:31:26 am
Ależ jak najbardziej jak polegnę to cóż.. czasem tak bywa.. ale kto nie próbuje ten nie ma. Powiedz mi tylko gdzie ten oring powinien być bo jak wspomniałem nie zauważyłem go tam po rozkręceniu. Ale miłe zaskoczenie to Polskie łożysko :-V
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Maj 01, 2012, 19:57:25 pm
No i pompa działa. Zobaczymy jak długo :-gwizd. Ale kierownica nie wyje, w zbiorniczku się nie pieni. Co do tych milimetrów to rozkręcając ją jeszcze dziś żeby ją ułożyć dokładnie zrozumiałem o co Ci kolego chodzi. Cały problem to ten bolec blokujący wirnik z tuleją. Musi być na równo z płaszczyzną wirnika ale przy składaniu i tak się wałek przesunie więc ma być tak ok 1mm ponad uszczelniacz od strony pompy wody. Kolego nie obraź się ale chyba musiałeś coś źle złożyć bo to jest za prosta konstrukcja żeby nie działało, no chyba że miałem szczęście.. Może tę blaszkę z uszczelką i podkładkę metalową co na nią idzie źle złożyłeś.. mogą być w dwóch pozycjach. Ma być tak jak leci obudowa i jedna i druga. Może Ci ten bolec zboku lub blokujący wypadł podczas skręcania i kręciła się sama ośka bez wirnika. W żadnym stopniu nie staram się nawet podważać Twoich kompetencji ale czasem nie z naszej winy może coś nawalić. Ja to robiłem pierwszy raz w życiu, bo lubię grzebać przy aucie a jak się coś uda to jest satysfakcja. Kilka zdjęć porobiłem, niestety nie etapami bo to zbyt papratliwa robota.  :-V
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Maj 02, 2012, 11:24:12 am
Nie biorę tego za żaden atak na siebie :)
Po prostu jednak nie polecam robić tego samemu, bo na prawdę można się przeliczyć, jeśli Ci sie udało to dobrze. Z ciekawości zostawiłem sobie oryginalną pompę z kota (do regeneracji oddałem jakąś z Mondeo co mi leżała w złomie, próbowałem tą mondziakową robić, ale jak wspomniałem bez rezultatu.

Pytanie, czym wybijałeś ośkę? prasa czy metody partyzanckie?
Tytuł: Odp: pompa wspomagania + maglownica
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Maj 02, 2012, 22:43:40 pm
Partyzantka kolego. Prasą byłoby ciężko żeby dobrze ustawić acz zapewne ręcznie w fabryce nie wkładają tego.. ale pewnie mają matrycę w którą wciskają wszystko. Najważniejsze że działa a jakimi metodami do tego dochodzimy to już mniejsza o to  :-gwizd