FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: dziadzol w Kwiecień 03, 2012, 11:03:39 am
-
Objaw mam taki: przy 120 km/h coś mi zaczyna z przodu "ćwierkać", przy 140 jak puszczam nogę z gazu słychać przeciągły metaliczny zgrzyt, który ustaje przy prędkości 120 km/h. Hałasy dobiegają z przodu z lewej strony, samochód rocznik 91, silnik 4.0, skrzynia z przyciskiem SPORT, więc rozumiem, że 4HP24. Będę wdzięczny za sugestię co to może być, zanim się do mechanika udam. PZDR
-
No i co, mistrzowie przystrojonych w stokrotki :-tylko karawanów weselnych? Nikt nie jest w stanie wydukać z siebie słowa wsparcia i "kolekcjonerskiej" wiedzy? 8)
-
ja bym powiedzial ze moze to most a nie skrzynia. odglosy sie moga latwo przenosic z tylu do przodu. przy 120 kmh skrzynia jest w ostatnim biegu, awiec co tam w niej moze zgrzytac?
wymien najpierw olej w skrzyni. stary olej zobacz dokladnie czy male metalowe czastki sie w nim znajduja. potem moze bedziemy wiecej wiedziec.
wiecej mi nie wpada do glowy.
-
Hello uszkodzona skrzynia miała by inne objawy i to raczej przy przerzucaniu biegów. Zresztą to wspominał kolega wcześniej. Mam starszego XJ40 i miałem to samo z mostem. Wył jak dziki, a hałas był słyszalny w całym samochodzie (hałas jakby metal tarł o metal, bez urazy dla metali ;) ). U mnie wystarczyło wymienić olej i dodać takiego magicznego płynu do zagęszczania olejów dlatego iż pewnie mój most nie wygląda już najlepiej. Jednak sam hałas ustał dopiero po może dwóch tygodniach jazdy i do dzisiaj nic nie słychać.
-
Panowie, dzięki za podpowiedzi, wygląda na to, że cieknie zimmering wału korbowego, stąd pewnie te hałasy. Problem w tym, że z tego chyba powodu padł czujnik położenia wału, który powinien być gdzieś tam, bo auto nie odpala - elektryka sprawdzona, więc zdaje się, że to czujnik. Mam tylko pytanie: czy da się do niego dotrzeć bez wjeżdżania na kanał i gdzie dokładnie go szukać, bo nie mogłem go namierzyć. PZDR
-
Czujnik położenia wału jest z przodu silnika, nad kołem pasowym wału. Widać go zarówno z kanału jak i z góry.