FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: achmiel92 w Kwiecień 02, 2012, 19:44:13 pm
-
Witam Was forumowicze. Mam problem poniewaz moj Jaguar 2.0 D Strasznie kopci podczas przyspieszania. Zregenerowane sa wtryski, przeczyscilem kolektor ssacy i zawor GR, rura od intercoolera ok. Nie bierze oleju, turbo sprawdzone dobrze spreza. Swiece zarowe wymienione. Przeplywiomierz raczej ok, nie przerywa, dobrze przyspiesza. Paliwo brane w roznych stacjach. Z reguly Lotos Dynamic. Nie wiem co roboc, bo nie wyglada to fajnie. Pomocy. Prosze o rade...
-
Pompa sprawdzona??
-
Przy robieniu wtryskow sprwdzona. Podaje dobre cisnienie. Nie mam juz na niego pomyslu. Jak caly dzien krece go powyzej 3 tys to jest lepiej. A potem jak przyspieszam po nocy np. Czy cos to kopci na czarno jak oszalaly. A nie zawsze chcego krecic powyzej 3 tys...
-
Przelewy sprawdziłeś??
-
Przelewy tzn. Sory, ale nie znam sie az tak. A mozna to sprawdzic samemu? Ogolnie to jak za 1 razem w Bialymstoku oszukali mnie na wtryskach to jak nie moznabylo zakodowac ich to sprawdzil wszystko nawet emisje spalin. Podlaczyl wszystkie mozliwe urzadzenia i bylo wszystko ok oprocz wtryskow. A potem zrobilem je porzadnie w stacji Delfi. A kopci dalej...
-
Każdy wtryskiwacz ma przewód przelewowy. Gdy są przelewy nie sprawne to paliwo sie nie cofa przez nie i wtedy dostaje się ono do spalania i dymi na czarno. Nieiwem dokładnie jak jest w przypadku diesla fordowskiego ale w Hdi z grupy PSA było to bolączką, ale wtedy też był problem z odpaleniem silnika po dłuższym postoju. Schodziło paliwo w układu i się on zapowietrzał. Chociaż skoro ci regenerowali wtryski to chyba sprawdzali przelewy.
-
Tak. Raczej sprawdzal. Po dluzszym nawet postoju na -30 odpala za pierwszym razem i nie kopci po odpaleniu.
-
A jak odepniesz przepływomierz to jest jakaś różnica??
-
Przecież to diesel :-hehe .. mój tez kopci a idzie jak burza.. ale kopci jak nim jadę 70km/h jak emeryt przez chwile a potem redukcja i gaz w podłogę.. najlepsze na jeżdżących na zderzaku :-hehe Auto pali idealnie i poza zablokowanym CD nie ma problemów.
-
Po odpięciu przepływiomierza ma uśrednione dane komputer i nie jeździ dobrze, ale kopci dalej tak samo.
Wiem, że do Diesel, ale kopciu dużo, a inne w ogóle...
-
Zmień stację i przestań dolewać oleju po frytkach :-hehe taki mały żarcik
-
pewnie to prozaiczne ale nie napisałeś czy wymieniałeś filtr powietrza i paliwa :-wstyd
i diesel wcale nie musi kopcić a nawet nie powinien, sam mam diesla tylko w audi, ma 380 000 km przejechane i dymka nie puści nawet jak się go ostro gniecie...
-
Jak dymi na czarno to na 100% układ paliwowy
-
Tak jak napisał Black V6 paliwo też jest istotne po zwykłym ON bardziej kpici niż np po v-power zauważyłem u siebie :-W
-
kopcenie na czarno to z reguły efekt braku wystarczajacej ilosci powietrza, ja tak mialem, sprawdz układ doładowania. temat byl walcowany wiele razy, a jak komus mało to mozna poczytac na forum forda o mondeo mkIII 2.0tdci. tez sie znaja na rzeczy i maja te same problemy.
pozdrawiam.
ps. sorki za brak polski literek ale gdzies mi wyparowala klawiatura na tablecie:)
-
Odpowiadam, że oczywiście wszystkie filtry zostały wymienione. A dziś odkryłem jeszcze, że tylko luzie jak stoi i doda się gazu do 3 tys. to silnik zaczyna wpadać w drgania, które przenoszą się na cały samochód, myślicie, że to mogą być poduszki na silniku, czy co? :(
-
Co do drgań to trudno określić to na odległość bo mogą to być poduszki ale przy 3 tys obrotów silnik powinien pracować równo i nie powinien przenosić drgań. ::) chyba że to koło dwumasowe
-
No właśnie. W czasie jazdy drga tylko na 5 biegu od 70 km/h do 85 km/h i na luzie na postoju przy 3 tys. Nie dusi się, nie ma problemu z odpaleniem, nawet przy -30. Więc może to poduszka...
-
A czy na pewno powodem drgań jest silnik? ;) Może przyczyna jest zupełnie gdzie indziej?? Koła nie wyważone może łączniki zużyte końcówki drążków? Wszystko to masz dobre i można te elementy wykluczyć? :)
-
Wszystko jest sprawdzone i można to wykluczyć. Poza tym, drży również na luzie na postoju przy gazowaniu do 3 tys.