FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: slawo w Marzec 31, 2012, 21:45:17 pm
-
Dzisiaj podczas dłuższej jazdy silnik nagle zaczął żle pracować. Zapaliła się kontrolka check engine, a gdy mimo braku mocy dodawałem gazu, to kontrolka zaczynała migać. Wolniejsza jazda powodowała ciągłe palenie się kontrolki. Czuć wyrażne drżenie silnika, nawet na kierownicy,prawdopodobnie przestały pracować wszystkie gary. Przejechałem tak z musu ponad 50 km, parę razy wyłączając silnik; nic nie pomogło. Co to może być? Czy bardzo deszczowa pogoda załatwiła jakąś cewkę?
-
Aha, mój kot to s type z 2001 r. 3,0 automat.
-
Sam sobie odpowiedziałeś na 90% cewka.
-
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie cewek, tzn. która z nich mogła się zepsuć? Jak się do nich dostać? Czy któryś z forumowiczów przerabiał już ten temat?
-
co do sprawdzenie cewek to chyba tylko podmiana - zczytaj skanerem powinno pokazac blad ( ewentualnie na ktorym cylindrze ) , co do resetu check odepnij akumulator ( pamietaj o kodzie do radia ) powinno pomoc
-
Czy wymiana cewek jest w zasięgu mechanika-amatora, czy też dojście do nich jest kłopotliwe wymaga fachowej wiedzy? Gdzie najlepiej kupić cewkę/cewki (jakość/cena)?
-
Cewki od strony kierowcy - wymiana prosta. Cewki z drugiej strony - możliwe że będziesz musiał zdemontować kolektor ssący.
Najprościej podłączyk kotka pod skaner i odczytać błąd. Poda ci dokładnie na którym cylindrze padła cewka.
Jeśłi nie masz czytnika to możesz spróbować odpinać cewki i jeśli nie będzie zmiany w pracy silnika to oznacza że ta cewka padła.
-
Cewki od strony kierowcy - wymiana prosta. Cewki z drugiej strony - możliwe że będziesz musiał zdemontować kolektor ssący.
Najprościej podłączyk kotka pod skaner i odczytać błąd. Poda ci dokładnie na którym cylindrze padła cewka.
Jeśłi nie masz czytnika to możesz spróbować odpinać cewki i jeśli nie będzie zmiany w pracy silnika to oznacza że ta cewka padła.
To jest pewnik na banku nr. trzeba zdjąć kolektor. a najlepiej jeszcze rozpórkę aby było łatwiej
-
Okazało się, że jedna świeczka była za bardzo wypalona(ok 3mm przerwy).
-
Wymieniłem świece na NGK platinium. Okazało się, że obie usczelki pod pokrywy zaworów przepuszczają olej(2 świece, a nawet jedna cewka pływały w oleju). To tłumaczy dziwne falowanie na stopie. lekkie szarpanie silnika.Tak więć w najbliższym czasie wymiana uszczelek. Czy ktoś orientuję się, aki to może być koszt? Tak na marginesie, po wymianie świec miałem wrażenie, że jadę o klasę lepszym smochodem, praca silnika dużo bardziej cicha i miła dla ucha.
-
Jesli mowa o uszczelkach kolektora ssącego to ja płaciłam 100zł za dwie szt. i 20zł za transport ...- wyslali mi spedycja ...polecam firme ... SALON JAGUARA w Wawie ,ul.Przybyszewskiego ...-sprawna obsługa
-
.
-
Słoneczko to nie te uszczelki z Przybyszewskiego w Łodzi ;-)
Ale miałaś taki komplet w rączkach niedawno co ma za zadanie uszczelnić pokrywy zaworów, ale brak info o cenie.