FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Krzysiek1985 w Marzec 10, 2012, 18:34:11 pm
-
Kiedy powinien sie włączać wentylator chłodnicy a kiedy powinien wyłączać ??
-
Witaj,
Ja mam wrażenie że nie mam wentylatora :D
-
A, no bo zima jest ;D
Spoko, w lecie będzie działał. Na postoju raczej.
-
temperatura właczenia wentylatora to około 90 st.
Jednak jak włączysz klimę to wtedy powinien załączyć się na wolnych obrotach
-
Mam pytanie s-type 2,7/2006r. Do wentylatora idą cztery przewody, dwa grubsze to pewnie zasilanie, dwa cieńsze to chyba sterowanie prędkością. Skąd (moduł, czujnik) wentylator dostaje sygnał (nie wiem czy +, czy -) jakie obroty ma załączyć. U mnie nie ma tych najwyższych. Jeżeli z czujnika temperatury to gdzie ten czujnik się znajduje ? Będę wdzięczny za odpowiedź. Jeszcze jedno, termostat jest rozbieralny czy wymienia się go z obudową ?
-
Termostat jest rozbieralny, rozbierasz obudowę i wymieniasz sam termostat.
-
sygnał idzie z klimy w dieslu
-
Termostat jest rozbieralny, rozbierasz obudowę i wymieniasz sam termostat.
Ekhm... Kolega edi102 pyta o diesla :-/
-
To jest rozbieralny, czy trzeba kupić całość z obudową ? Co to znaczy sygnał z klimy ? Czy to moduł klimy, czy przekaźnik ?
-
Tak to diesel 2,7
-
Nierozbieralny
-
1. Termostat nierozbieralny, trzeba kupić w obudowie, ponad 400 zł, ciężko wymienić bez podnośnika i przeklinania.
2. "Sygnał idzie", mamy tu na myśli, że wentyl jest sterowany przez jakiś moduł i po kablu daje mu prąd, czy ma działać czy nie.
3. Nie jestem pewien, czy KRISS doczytał, że dyskutujemy o wentylu chłodnicy, a nie o dmuchawie. Zajrzałem do schematu i widzę, że w 2.7 wentylem chłodnicy steruje PCM (moduł/komputer silnika), który podaje sygnał do modułu wentylatora chłodnicy i ten załącza wiatrak. Nie ma tu przekaźników.
4. Przy obecnej pogodzie ok. 30 st i klimie u mnie wentylator chodzi cały czas ale na wolnych obrotach i jest prawie niesłyszalny na zewnątrz.
5. Możesz w czasie pracy silnika odpiąć przewód od czujnika temp. wody, po ok. 20 sek wentylator powinien wiać na maksa. Czujnik jest na wężu wody z przodu pod plastikową pokrywą silnika, tą "JAGUAR" :-V
-
Poradziłem już sobie, termostat jest OK. To wentylator uszkodzony, miał tylko wolne obroty i to nie zawsze, często stawał w ogóle. Wymieniłem i po sprawie, klima od razu zaczęła dawać lepiej. W wentylatorze padła prawdopodobnie elektronika.